Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 8 maja 2013

Nora Roberts - Autorka o Wielu Twarzach


 Nora Roberts jest bardzo płodna pisarką, uważana za jedną z lepszych jeśli chodzi o romanse. Jej książki mają swój klimat i czytając je wiemy,iż jest to jej twórczość. Zaczynała pisząc dla Harlequina - teraz jej książki są wydawane przez wiele wydawnictw tj. Amber, NYT, Mira czy Prószyński. Nie będę przytaczać jej biografii, ale chcę zachęcać do sięgania po jej książki.


Nora Roberts to jedna i jedyna autorka romansów, która tak naprawdę lubię. Podoba mi się jej sposób pisania, ale także dobór postaci i wielowątkowość  książek. Jestem jej wierna od ponad 10 lat - na dowód mam zdjęcie przedstawiające moją kolekcję jej książek, co prawda jeszcze nie wszystkich, ale mam nadzieje je uzupełniać.

W swoich książkach porusza wiele istotnych wątków - takich jak: małżeństwo, macierzyństwo, rodzina, strata, śmierć, trudne dzieciństwo....dobro zawsze wygrywa ze złem, a właściwie miłość - jako najpotężniejsza magia świata;). 
W jej książkach w zależności, którą chwycimy znajdziemy wątki kryminalne, fantastyczne, a nawet historyczne. 

Ja osobiście kocham serię o Eve Dallas pisaną pod pseudonimem JD Robb, której część mojej kolekcji znajdziecie poniżej. Za każdym razem, gdy sięgam po kolejną część - widzę te same postacie - ich życie - niczym dobry serial kryminalny z wątkiem miłosnym, którego postacie są wyraziste i które kochamy za wiele ich cech i po każdej skończonej książce chcemy więcej. Myślę,iż o Eve Dallas rozpiszę się w innym poście.




Wiem, wiele osób powie,iż takie książki nie są książkami ambitnymi, więc nie warto ich czytać... ale właściwie czemu nie warto? Mamy w życiu tyle problemów i trudnych sytuacji - czy nie warto raz na jakiś czas się od nich oderwać i przekonać się,iż dobro wygrywa ze złe, albo że z każdej sytuacji jest wyjście ,a zdarzenia, których w życiu się nie spodziewamy mogą okazać się najlepszą jego częścią. Są to książki, które czyta się przyjemnie, człowiek nie wie jakim cudem przesiedział przy nich tyle czasu. Opowiadają o problemach codziennych lub przenoszą nas w świat magii czy zbrodni, a my czytając je utożsamiamy się z bohaterami, czasem nabieramy ich pewności siebie i przeżywamy każdą z historii na swój sposób. 





Pozdrawiam! 

EDIT!

Nora Roberts - uznawana za najpopularniejszą i najbardziej cenioną autorkę powieści dla kobiet Już w wieku 17 lat wyszła za mąż mimo sprzeciwu rodziców i urodziło się jej 2 synów. Stała się typową mamą. Niestety niedługo potem w jej życiu osobistym zaczęło dziać się źle i tak odkryła Harlequiny, które ją oczarowały. Zrządzenie losu, czyli ogromna burza śnieżna (1979r.) i odcięcie domu od świata  skłoniły Norę do rozpoczęcia pisania książki. Osiągnęła sukces - niestety w jej życiu prywatnym nastąpił kryzys - rozwiodła się.Niebawem jednak miała przeżyć swój własny romans rodem z książek. Poznała Bruce'a, który jako stolarzem dostał od niej zlecenie;) To była miłość od pierwszego wejrzenia. Pobrali się w 1985 roku i nadal są razem, mieszkają na ranczu w Merylandzie, prowadząc stosunkowo proste życie, mimo możliwości i przepychu który może posiadać;)


                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

7 komentarzy:

prosperiusz pisze...

Moja siostra czytuje Norę, ja jeszcze nie miałem w sumie okazji, ale pewnie się to zmieni :)

Marta Kor pisze...

polecam w szczególności serię o Eve Dallas oraz z tego co wiem lubisz fantastykę, więc Trylogia Kręgu - (Magia i Miłość,Taniec Bogów, Dolina Ciszy) są fenomenalne, mój brat czytał je 3 razy - jest w nich to co najlepsze z fantastyki, istoty nadprzyrodzone, rycerze, magia i smoki;))

prosperiusz pisze...

Marto, wygrzebałem właśnie w biblioteczce siostry książkę Nory pod tytułem "Hołd" bardzo ciekawie się zapowiada :)

Marta Kor pisze...

Hołd jest bardzo fajny także go mam, choć inne jej książki są moimi ulubionymi...ta jest dość nowa;) bardzo przyjemna z lekką intrygą;)

Anastazja pisze...

Ależ kolekcja! Ja również uwielbiam Norę, wiele jej książek czytałam, ale Twój zbiór pobija wszystko, szczerze mówiąc :)

Martyna Kaniewska pisze...

zazdroszcze tak imponującej kolekcji książek Nory Roberts. Ja osobiście przecztałam wszystkie jej książki, ale na półce mam tylko kilka.

Marta Kor pisze...

dziękuję i zapraszam na okiemmk.com;))