Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 26 czerwca 2013

Dary Anioła: Miasto Kości - Cassandra Clare - o książce i filmie


Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nefilim, pół ludzi, pół aniołów -  Nocni Łowcy. Mają jedno zadanie: chronić nasz świat przed demonami, które podróżują między światami i sieją zniszczenie. Ponadto mają obowiązek pilnować pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata - wilkołakami, wampirami, czarodziejami i wróżkami. Pomagają im w tym Cisi Bracia rządzący Miastem Kości. Prowadzą oni archiwa wszystkich Nocnych Łowców oraz strzegą  Darów Anioła, trzech boskich przedmiotów, które anioł Razjel powierzył swoim dzieciom. Jednym z nich jest Miecz. Drugim Lustro. Trzecim Kielich. Główną bohaterką jest Clary, zwykła dziewczyna, która jak się okazuje ma w sobie krew Nocnych Łowców. Zauważa ich jak mordują człowieka (zwykli ludzie nie widzą N.Ł.), a potem niespodziewanie jej dom atakowany jest przez demona. I Tu rozpoczyna się jej przygoda z przeznaczeniem. W tej drodze towarzyszyć jej będą - przyjaciel Samon, 3 młodych Nocnych Łowców: Jace, Izzy, Alec oraz czarodziej Magnus. Na swojej drodze spotkają także wampiry, wilkołaki i inne o wiele okrutniejsze demony. Clary pozna prawdę o sobie oraz przekona się kim jest i jakie jest jej przeznaczenie.
 
"Wtedy będziesz widzieć świat taki, jaki jest...nieskończony" s.189

Jak widać po necie książka jest bardzo popularna i szczerze mnie także wciągnęła.  Historia jest fajna, choć zawiera swoisty wzorzec, o którym później. Bohaterowie ciekawi, a historia rozkręca się z każdą minutą czytania. Człowiek czeka na kolejne części. Przyjemna książka, którą łyka się szybko. Fajna gratka dla młodzieży i dorosłych lubiących taką tematykę i historię i takim osobą ją polecę. Poniżej znajdziecie zwiastun w PL - ponieważ książka doczekała się ekranizacji. Ciekawe co z tego wyjdzie. Jace'a gra aktor znany z Sagi Zmierzch, który wcielił się w jednego z Volturi...przyznaję,iż wyobrażałam sobie tę postać inaczej...ale o gustach się nie dyskutuje;)

Co mi się nie podobało... UWAGA MOŻLIWE SPOILERY!

Po pierwsze powtarzalność historii...wiecznie mamy do czynienia z biednymi bezbronnymi dziewczynkami, które ratują z opresji przystojniacy. Gdzie silne niezależne dziewczyny? Ponadto Jace jest fajnie przedstawiony, ale ten motyw na końcu z tym, że są rodzeństwem...autorka mogła to sobie darować. Poza tym jeśli już wprowadziła taki wątek mogła ukazać więcej prawdziwego cierpienia bohaterów i bicia się z myślami. To by było na tyle.


Dodatki:
W kinach od 21 sierpnia br.





Tytuł: Miasto Kości
Autor: MAG
Data i miejsce wydania: 2009
Wydawnictwo: MAG

Cassandra Clare - amerykańska pisarka, jej najbardziej znane książki to: 
Seria Dary Anioła, Trylogia Diabelskie Maszyny. 
To imię i nazwisko to pseudonim artystyczny



                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

12 komentarzy:

Sylwia Węgielewska pisze...

recenzja dodana do wyzwania :)
pozdrawiam serdecznie!
Miłośniczka Książek

Marta Kor pisze...

;)

Clary pisze...

Ja książę uwielbiam, mam nadzieję, że nie popsują jej w filmie bo aktorzy wybrani di głównych ról nie są najlepsi ;/

prosperiusz pisze...

Miałem do czynienia z tą autorką, super się czyta jej książki :)

Ewa Książkówka pisze...

Do tej książki jakoś nigdy mnie nie ciągnęło. :)

Marta Kor pisze...

dla mnie to coś ze stylu ala Zmierzch...czytam najróżniejsze książki, ale i tak Gaiman, King czy Paterson to jest coś co bardziej do mnie trafia...

Marta Kor pisze...

pamiętam Twoją recenzję;)

Kasia P pisze...

na pewno pójdę do kina na film:)
przed pójściem do kina będę chciałabym przeczytać książkę:0

Marta Kor pisze...

ja nie wiem czy obejrzę tę ekranizację w kinie ale na pewno obejrzę...może wypożyczę! a książkę warto przeczytać!

Kinga G. pisze...

Czytałam tę książkę... dawno temu, to znaczy, wtedy gdy nie byłam zbyt wymagająca w stosunku do książek i pamiętam, że byłam zachwycona, jednakże teraz... no cóż, jestem na 100% pewna, że już "Miasto kości" nie podobałoby mi się AŻ tak. W prawdzie ledwo pamiętam o co w tej książce chodziło, ale pamiętam towarzyszące mi emocje podczas czytania, więc, tak, wspominam bardzo ciepło. :)

Natalia pisze...

"Gdzie silne niezależne dziewczyny?" Może jako przykład podam Hermionę z "Harry'ego Pottera" oraz Katniss z "Igrzysk Śmierci" :) Mimo spoilerów chyba i tak skuszę się na tę książkę. Nie wiem czy w najbliższym czasie, ale na pewno :)
Pozdrawiam
(caput-alterum.blog.pl)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

Warto ją przeczytać i samemu się przekonać...a moje słowa były podyktowane tym że trafiłam na kilka takich wzorców pod rząd...a co do Twoich przykładów to z Hermioną się zgodzę;D