Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 20 czerwca 2013

Gwiezdny Pył - Neil Gaiman

Opowieści nagrodzona prestiżową nagrodą Mythopeic Fantasy Award. Młody Tristran Thorn pewnej nocy na pikniku z wybranką swego serca widzi spadającą gwiazdę, aby jej zaimponować - obiecuje jej, iż w przeciągu miesiąca zdobędzie ją dla niej. Jednak by ją odnaleźć musi przejść przez mur stojący na granicy miasteczka. Za tą granicą rozpoczyna się magiczna kraina, z której żadna niemagiczna istota jeszcze nie wróciła. Jak się okazuje - jedna osoba wróciła - ojciec Tristran'a przeszedł przez mur i poznał tam jego matkę, która oddała mu po narodzinach - dziecko. Nasz bohater wyposażony w kwiat-talizman i świecę babilońską do podróży w mgnieniu oka (prezenty od matki) wyrusza na poszukiwanie gwiazdy. Historia pełna przygód, magii i czarnego humoru. Czy odnajdzie gwiazdę? Jak potoczą się jego dalsze losy? Czy zdobędzie upragnioną miłość i uznanie ?

"Był sobie kiedyś młody człowiek, który chciał spełnić Pragnienie swego Serca.
I choć niniejsze zdanie, stanowiące początek opowieści, nie jest zbyt nowatorskie (każda, bowiem historia o każdym młodym mężczyźnie, który kiedykolwiek żył lub żył będzie, mogłaby rozpocząć się podobnie), to zarówno ów szczególny młody człowiek, jak i to, co go spotkało, było naprawdę niezwykłe, mimo że nawet on do końca nie dowiedział się jak bardzo." fragment książki s.8
Fabuła Gwiezdnego Pyłu jest niezwykle pomysłowa i niespotykana. Neil jak zwykle wykazuje się cudowną wyobraźnią, jednocześnie sprawiając, iż książka jest zabawna i baśniowa. Główni bohaterowie są wykreowani po mistrzowsku, a historia płynie wartko. Mamy sporo zwrotów akcji, a wiele rzeczy nie jest takimi jakie się zdają. Dodatkowym wątkiem, a jednocześnie rozpoczynającym historię (choć nie jest to powiedziane od razu i dlaczego) jest walka o tron synów Władcy Cytadeli Burz, który będąc umierającym oznajmia, iż ten syn, który odnajdzie "topaz Moc Burzy" - klejnot - zostanie nowym władcą magicznej krainy. Poszukiwania oraz walka braci pełna jest cudownego czarnego humoru, ironii i polotu. Takiej książki jeszcze nie czytaliście. Koniecznie trzeba po nią sięgnąć.
Gwiezdny Pył to książka, w której widać talent i kunszt autora. Dodam, iż już od dawna jestem wielbicielką twórczości Gaimana i polecę jego książki każdemu fanowi fantastyki, baśni i przygody. Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Uwielbiam tę powieść, a film na jej podstawie którego zwiastun znajduje się poniżej jest świetny, z niepowtarzalnym klimatem i rewelacyjną obsadą -  polecam go wielbicielom fantastyki. 

Pieśń*
Ten, kto gwiazdę w locie schwyta,
Sprawi dziecko mandragorze,
Wie, skąd diabeł wziął kopyta
Albo czemu gasną zorze,
Umie słychać Syren śpiewu,
Strzec się zawistników gniewu –
Ten jedyny
Zna krainy,
Gdzie nie znajdzie fałsz gościny.
Jeśli tylko jest w twej mocy
Niewidzialne widzieć dziwy,
Pędź tysiące dni i nocy,
Aż ośnieży się włos siwy;
Jedź, a powiesz po powrocie,
Że widziałeś cudów krocie,
Ale przecie
Nigdzie w świecie
Nie dowierza się kobiecie.

Jeśli znajdziesz wierną panią,
Daj mi znać, bo rzecz to rzadka,
Lecz ja się nie skuszę na nią,
Choć byłaby to sąsiadka.
Wierna była gdyś z nią gadał,
Jeszcze kiedyś list układał,
Lecz da radę,
Nim przyjadę,
Trzykroć uknuć jakąś zdradę.
* wiersz John'a Donne, który cytuje autor




Dodatki:







foto z empik.com
Tytuł: Gwiezdny Pył
Autor: Neil Gaiman
Data i miejsce wydania: 2006
Wydawnictwo: MAG
Ilość Stron: O
Seria: -

Neil Gaiman - laureat Hugo, Nebula i World Fantasy Award.
 W Polsce znany jest także z Chłopaków Anansiego, Koraliny,
 Nigdziebądź. Amerykańscy Bogowie, M jak Magia, Dym i Lustra,
 Rzeczy Ulotne, Wilki w Ścianach


Wyzwania: -

                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

11 komentarzy:

Mika pisze...

"Gwiezdny pył" to taka troszkę bajka, którą można dzieciom na dobranoc czytać, co wcale nie odbiera jej uroku. A na pewno jest łatwiej przyswajalna niż "Amerykańscy bogowie" :) A Gaiman jak wiadomo umie stworzyć swój ciekawy świat ^^

Marta Kor pisze...

mam taką samą opinię...uważam, że jest rewelacyjna! dzięki ;)

kasjeusz pisze...

Bardzo sympatyczna opowieść - podobała mi się zarówno na ekranie, jak i na papierze. :)

Marta Kor pisze...

prawda? oby więcej takich pozycji! pozdrawiam ciepło;)

Ewa Książkówka pisze...

Ja Gaimana pokochałam za "Koralinę" - cudna książeczka. "Gwiezdnego pyłu" nie czytałam, ale za to film widziałam już wiele razy - piękności! :)

Marta Kor pisze...

ja za to przeczytałam wiele jego książek, uwielbiam wszystkie;) ale Karoliny jeszcze nie choć mam na swojej półce...zniechęciła mnie bajka na jej podstawie, ale myślę, że po nią sięgnę;)

Ewa Książkówka pisze...

Ja czytałam jeszcze "Chłopaki Anansiego" - nie najłatwiejsza lektura, ale też dobra. :)

Marta Kor pisze...

według mnie cudowna sama o niej pisałam

Natalia pisze...

Ach, jak dawno czytałam tę książkę. Również miło ją wspominam. Pamiętam jednak, że za pierwszym podejściem nie spodobała mi się, dopiero za drugim razem "łyknęłam" ją całą :)


Pozdrawiam
(caput-alterum.blog.pl)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja uwielbiam tego autora jest po prostu boski;))

monalisap pisze...

Koniecznie muszę poznać :)