Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 6 czerwca 2013

"Pamiętniki Adama i Ewy" Mark Twain


Autor  Mark Twain
Tytuł Pamiętniki Adama i Ewy

"Po wielu latach przyznaję, że byłem w błędzie, jeśli chodzi o Ewę. Lepiej jest bowiem żyć poza rajem z nią niż w raju bez niej."

 
Ostatnio znalazłam te krótkie opowiadania i przypomniałam sobie, że miałam jego fragmenty na polskim dobrych kilka lat temu;))...przeczytałam całość i jest po prostu rewelacyjna!! 
Twain stworzył luźne opowiadania przedstawiające historie naszej biblijnej pary. Książka w sposób sarkastyczny i pełen humoru ukazuje nam wady i zalety mężczyzn oraz kobiet. Jest satyrą z romantycznym wątkiem. Adam mimo całych nerwów i narzekania na Ewę, wytykania jej błędów i nierozumienia jej decyzji i zachowań - zauważa to co najważniejsze,iż wcale nie musimy być podobni. Kobiety i mężczyźni się różnią. I bardzo często jest to to co nas do siebie przyciąga. Powyższy cytat oddaje w pełni moje uczucia. Brakowało mi takich lektur w podstawówce i szkole średniej...
Jest to książka dla każdego: młodzieży, kobiet i mężczyzn. Polecam ją gorąco - szczególnie po małej kłótni z partnerem;) - zobaczymy wtedy jak łatwo jest wybaczać, gdy zdamy sobie sprawę z najważniejszego...

4 komentarze:

gin pisze...

Bardzo mi się ta książka podobała, krótka, a treściwa :)

Marta Kor pisze...

;) zgadzam się w 100%

Bacha85 pisze...

Mam tę książkę w planach :) Czas ruszyć na łowy :)

Marta Kor pisze...

jest rewelacyjna i króciutka! i naprawdę godna polecenia