Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 14 czerwca 2013

Recenzja Ksiązki: Diablo III. Gdy Zapada Ciemność, Rodzą Się Bohaterowie.

foto z empik.com
Tytuł Diablo III. Gdy Zapada Ciemność, Rodzą Się Bohaterowie.
Autor Opracowanie Zbiorowe
Wydawnictwo Fabryka Słów
Data Wydania 2013-06-05


Zabrałam się do tej książki ze względu na grę, w którą łupiemy co jakiś czas z mężem. Nie gram ogólnie, ale gry, w których możemy kooperować z innymi mają swój urok i możemy naprawdę dobrze bawić się z innymi. Sama fabuła gry i postacie są rewelacyjne. Taka fantastyka to jest to;) Ja osobiście uwielbiam Łowczynie Demonów, której poświęcone jest pierwsze opowiadanie "Nienawiść i Dyscyplina". Książka składa się z 7 opowiadań, z których 5 zadebiutowało jako część internetowej kampanii Diablo 3. Na ponad 300 stronach znajdziemy wszystko co najlepsze w Uniwersum gry stworzonej przez Blizzard Entertainment. Fajną sprawą jest to, iż część z tych opowiadań powstała przez ludzi tworzących świat Diablo. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, iż Ci panowie wykonali dobra robotę. Dlatego brawa dla Micky'a Neilson'a, Cameron'a Dayton'a, Matt'a Burns'a, Michael'a Chu, James'a Waugh'a oraz Erik'a Sabol'a.
Nienawiść i Dyscyplina - skupia się na Łowczyni Demonów.
Wędrowiec opowiada o Barbarzyńcy, Nieustępliwy o Mnichu, Świetlik przedstawia portret Maga, a Kroczący w Zwątpieniu na Szamana. Theatre Macabre: Mroczne Wygnanie oraz Głód są opowiadaniami zamykającymi książkę, które ukazują nam szaleństwo, bezgraniczne zło oraz tchórzostwo i lenistwo w sposób dosadny, makabryczny i całkowicie zaskakujący.
We wstępie Micky Neilson'a, który napisał także opowiadanie Nienawiść i Dyscyplina dowiadujemy się, iż najlepszym opisem świata Diablo jest - bohater w obliczu grozy absolutnej. Opowiadania są mieszanką terroru i dark fantasy. Suspens i masakra. Wyważone i przedstawione na różne sposoby. Diablo to horror psychologiczny. Diablo to działania bohatera, który ten strach przezwycięża.

Jeśli chodzi o moje ogólne wrażenie to jestem zachwycona. Mało jest książek i opowiadań na podstawie gier, które tak dobrze oddają ich klimat, jednocześnie broniąc się jako dobra literatura. Opowiadania wciągają, są magiczne, czasem zakręcone, ale tak klimatyczne i oddające głębię bohaterów i ludzkiego serca. Ich zakorzenione lęki oraz cienką granicę między dobrem i złem. 

Jak pisze Micky:
 "Groza-prawdziwa groza - jest w każdym z nas.[...]...Największym zatem wyzwaniem jest zwycięstwo w walce przeciwko samemu sobie".

Ta książka jest dla każdego, kto lubi fantastykę wszelkiej maści i rodzaju, nie wspominając o fanach Diablo i Blizzard'a. Polecam ją bardzo.




Na koniec trochę muzyki, która według mnie idealnie nadaje się do tej książki, choć nie jest ścieżką Diablo. Udostępnione z YT;) 




Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować mój blog  w Google lub na FB Pozdrawiam Ciepło

2 komentarze:

Katarzyna Meres pisze...

Hmm... Nie ciągnie mnie, aby przeczytać tą książkę. Jestem do niej bardzo sceptycznie nastawiona, mimo Twojej pozytywnej opinii. Ale polecę mojego narzeczonemu, jestem pewna, że przeczyta, bo uwielbia grę :)

Marta Kor pisze...

jak pisałam to gratka dla wielbicieli więc jak dla mnie będzie zachwycony;))