Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 20 czerwca 2013

Top 10: Bajki Mojego Dzieciństwa

Dziś 10 Moich Najbardziej Ulubionych Bajek z Dzieciństwa. Do tej pory pamiętam jak cieszyłam się z Cartoon Network, choć w języku angielskim. I dizęki temu myslę, że tak dobrze go znam. Dziś całkiem fajnie zastępuje go Boomerang. Bajki były śmieszne i pouczające - bez tak obecnego dziś celebrowania przemocy...Doceniam Reksia, Bolka i Lolka czy Uszatka, ale to te serie poniżej oglądałam z prawdziwym zaangażowanie i jak się okazuje mój mąż także;). Najbardziej brakuje mi z tych Serii: Wuzzli i Hanny-Barbery. Niestety praktycznie większość nie doczekała się nawet wersji na CD - pozostały kasety;) a szkoda bo jak doczekam się dzieci to właśnie takie bajki bym im puszczała;) Nie wyznaczyłam żadnej bajce konkretnego miejsca - wszystkie są wyjątkowe.




Kapitan Planeta - super bohater powstający z siły pierścieni Planetarian (ziemi, ognia, wiatru, wody i serca), który ratuje Ziemię przed zniszczeniem przede wszystkim środowiska. W Walce z tym wszystkim pomaga im Gaja - Dobry Duch Ziemi. Dziś jako pracownica ochrony środowiska jestem w pełni za takimi bajkami - pouczające i cudowne. Dobrze ją wspominam, choć już kilka lat jej nie widziałam.



foto z filmweb.pl



Brygada RR - kro nie lubi tej ferajny? słodkie i pomysłowe...Bzyczek, Rokfor, który szaleje za serem i nasza 3-ka Myszek Chip, Dale i Gadzet, które walczą ze złem i pomagają innym. Cudo! Brak typowej dla dzisiejszych bajek przemocy, a mimo to walka ze złem.

"Gdy potrzebna Ci pomocna dłoń słuchawkę chwyć i dzwoń..."



foto z iitv.info
Wuzzle - kolejna bajka, którą możemy spotkać tylko na VHS i do tego niewiele osób może ją znać. Wuzzle, to jak widać zwierzaki, które są połączeniem różnych znanych nam gatunków. Oczywiście mieszkają w Wuzzlandii;D Każdy odcinek zawierał morał i opowiadał m.in. o oszczędzaniu, akceptacji innych czy byciu dobrym. Dodatkowo bajka była bardzo zabawna i niezwykle pomysłowa.


foto z tumblr.com
Gumisie - sok z gumijagód i Ogry, Tołdi i "Księciunio". Super bajeczka i fajnie, że możemy ja jeszcze teraz oglądać. Gumisie chyba zna każdy.


"Zobacz sam jak Gumisie skaczą tam i siam, Bo gumisie cały świat już zna, Gumiś to fajny Miś..."


foto z filmweb.pl
Bajki Walta Disney'a - przede wszystkim filmy pełnometrażowe: Herkules, Pocahontas, Piotruś Pan, Magiczny Miecz, Mała Syrenka i inne. No i oczywiście Myszka Miki, Kaczor Daffy i reszta gangu. Nawet nie muszę pisać za co je kocham;)


foto z tapeciarnia.pl
foto z stolica-bajek.pl


Bajki Hanna - Barbera - Przy tych bajkach przesiedziałam sporo godzin. Do tej pory mam jeszcze je na kasetach. Pies Hakelberry, Wally Gator, Scooby i Scraapy Doo, Yogi, Pixi i Dixie, Kot TipTop, Jetsonowie, Wyścigi, Dig Wredniak, RichyRich, Adamsowie, Tom i Jerry i Różowa Pantera i wiele innych. Nawet szukając ogólnie informacji dowiedziałam się Kapitan Planeta jest HB;) najlepsza wytwórnia na świecie, a nikt nie stara się o wznowienia. Dzisiejsze dzieci pokochałyby je!

foto z wykop.pl





foto z www.webrockonline.com
Loney Tunes - Kaczor Duffy, Bugs, Elmer, Tweety i Sylwester. Chyba każdy ich zna. Że tak powiem kupa śmiech i pełno ironii;)

foto z cartoonbrew.com



Scooby- Doo - kocham tę bajkę! Pies-tchórz na tropie...Zagadki i sporo śmiechu. Scooby-Gang oraz Scrapy doo. Ah te wspomnienia. Przesiedziałam przy tych bajkach jeszcze na kasetach naprawdę sporo godzin;)


foto z swiatbajek.net


X-Men oraz Spider-Man. Świat Marvel'a jest cudowny i pełen możliwości. Z ogromnym zapałem śledziłam losy bohaterów na Cartoon Network. Spider Man alias Peter Parker nie był jakimś brzydkim wymoczkiem skrzywdzonym przez życie, tylko prawdziwym zwykłym facetem, analogicznie Marry Jane.  X-Men'i zarówno serial animowany jak i pierwsze filmy były także cudowne.




foto z lukajfilm.pl
foto z exsite.pl
foto z filmweb.pl

Oczywiście są jeszcze Troskliwe Misie, Stare Bajki z kucykami Ponny, które oglądałam jako 6latka;) i wiele innych bajek - szczególnie polskich. A iakie wy oglądaliście lub oglądacie bajki? Stwierdzam, że jak tylko doczekam się dzieci to będę z nimi oglądać przygody ulubionych bohaterów.



Wszystko zdjęcia mają określone swoje źródła, a filmiki sa udostępnione z YT;)

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować mój blog  w Google lub na FB Pozdrawiam Ciepło

9 komentarzy:

prosperiusz pisze...

Fajny post, przypomniały mi się moje bajki z dzieciństwa, najbardziej lubiłem Hrabiego Kaczulę :)

Marta Kor pisze...

Tak! ja też;) wspomnienia wspomnienia;)

Ewa Książkówka pisze...

Większość z tych bajek też oglądała. :) Ale brakuje mi tu "Muminków". :)

Marta Kor pisze...

ja tez je oglądałam. Nawet wołali na mnie Mała Mi;D ale coś trzeba wybrać;)

Bloggg pisze...

Siostra :)..a pamiętasz jak oglądaliśmy Scooby-doo po angielsku :D ?

Marta Kor pisze...

zabawa i nauka...to były czasy;D

Barbara Pelc pisze...

Tylko Disney, reszta daleko za nim:)

Doomisia♥ pisze...

Ja stawiam na Disneya, i na Scooby-Doo:)
Mogłabym oglądać godzinami, to wszystko co już znam♥♥
pozdrawiam
http://czytelniadominiki.blogspot.com/

Marta Kor pisze...

Scooby jest rewelacyjny!!