Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 10 czerwca 2013

Czerwień Rubinu, Błękit Szafiru, Zieleń Szmaragdu - Kerstin Gier


Trylogia Czasu, czyli Czerwień Rubinu, Błękit Szafiru, Zieleń Szmaragdu opowiada historię 16-ki Gwendolyn zwykłej nastolatki z niezwykłą rodziną. Gwenny z dnia na dzień dowiaduje się, iż to ona, a nie jej kuzynka obdarzona jest genem podróży w czasie. Całkowicie nieprzygotowana na niebezpieczeństwo podróży w czasie ma do wykonania zadania związane z pewnym proroctwem. Wraz z nią misję tę wykonuje Gideon, który od dziecka przygotowywany był na każdą ewentualność związaną z tym zadaniem. Chłopak już od 2 lat przeskakuje w czasie, jest arogancki i przystojny i co najważniejsze najchętniej pracowałby sam. Nasza bohaterka musi tak wiele się nauczyć i dostosować się w zastraszającym tempie, gdyż czas odgrywa tu niebagatelną rolę. Posiada ona także inne ciekawe zdolności o których dowiemy się z książki. Oczywiście pamiętajmy,iż każdy bohater musi mieć swojego Nemezis , a nasz czarny charakter jest nad wyraz interesujący.

Historia jest cudowna. Czerwień Rubinu, Błękit Szafiru, Zieleń Szmaragdu mimo tego, że jest dla młodzieży, nie jest typową lekką historyjką, w której opisane są tylko uczucia. Mamy tu rewelacyjną mitologię, ciekawe wątki podróży w przeszłość. Wszystkie trzy tomy zawierają wątki miłosne, ale nie skupiają się na nich. Czytając pierwszą część chcemy już pochłonąć drugą i trzecią. Strażnicy zwani lożą hrabiego de Saint German są bardzo ciekawą organizacją (sami musimy ocenić dobrą czy złą) pomagającą podróżującym w czasie (występującym w rodzinach Gwenny i Gideona), których jest tylko 12. Poznamy wielu z nich, ich umiejętności oraz historię. Poznamy także przyjaciół i sprzymierzeńców Gwen. 
Już dawno nie bawiłam się tak dobrze na tego typu książce. Jest to rewelacyjna pozycja dla dzieci i młodzieży - pobudzi wyobraźnie, dzieci poznają trochę historii i uśmieją się do łez. Ja będąc przed 30, także uległam magii tych książek: śmiałam się, czytałam z przejęciem i czekałam co będzie dalej. Początek, środek i koniec są tak samo dobre. A akcja ze strony na stronę robi się coraz intensywniejsza. Dla mnie każdy znajdzie w tych książkach coś dla siebie, szczególnie osoby, które lubią dobrą fantastykę. Nie spotkamy tu wampirów czy wilkołaki, a ludzi z krwi i kości.
Gorąco polecam Czerwień Rubinu, Błękit Szafiru, Zieleń Szmaragdu!



Tytuł: Czerwień Rubinu, Błękit Szafiru, Zieleń Szmaragdu
Autor: Kerstin Gier
Data i miejsce wydania: 2011-2012
Wydawnictwo: Egmont Polska 
Seria: Trylogia Czasu
wersja pocket

Kerstin Gier - niemiecka pisarka, której wszystkie książki utrzymują się na listach bestsellerów.
Trylogia czasu pobiła wszelkie dotychczasowe wyniki sprzedaży i z dnia na dzień 
Gier stała się jedną z najlepiej sprzedających się niemieckich pisarek.


Wyzwania: -

                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

6 komentarzy:

prosperiusz pisze...

Wysoka nota :)

Marta Kor pisze...

Tak;) jak pisałam to jedna z najlepszych książek młodzieżowych jakie czytałam więc taka nota w tej kategorii;)

Kasia P pisze...

z całej serii najbardziej polubiłam Gideona:)
szkoda, że premiery filmu nie było:)

Marta Kor pisze...

a miała być? bo nic na ten temat nie słyszałam? a dwójka głównych bohaterów jest świetna!

Barbara Pelc pisze...

Seria wydaje się super, a jaki ładny herbaciany zestawik w tle:)

Marta Kor pisze...

a dziękuję dziękuję...a co do serii to jeśli lubisz takie książki to jest świetna i warta uwagi