Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 16 lipca 2013

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia J.R.R. Tolkien

 Zanim zaczniemy podróż z I tomem Władcy Pierścieni - zajrzyjcie na dół i posłuchajcie 2 cudownych utworów ze ścieżki dźwiękowej do filmu. Dodatkowo dla zainteresowanych ostatni utwór "Folkien" - to opowieść o Władcy Pierścieni przedstawiona przez zespół Misteria. Bardzo klimatyczny, specyficzny utwór. Muzyka dość często umila mi czytanie, a ścieżki dźwiękowe te naprawdę dobre to prawdziwa magia. Pierwszą Część tej jakże znanej Trylogii zaczynałam już wielokrotnie. Zachwycona filmem, nie mogłam się wciągnąć do świata WP poprzez książkę. Mój mąż Łukasz kochający tę serię przekonywał mnie do niej. Sam przeczytał ją dopiero za drugim razem. Okazuje się, iż Tolkien początkowo chciał z Władcy Pierścieni zrobić książkę dla dzieci i pierwsze 1-150 stron są dość nużące i bez typowej dla filmu akcji. Łukasz stwierdził: jak się ma 150 stron do 1500 całości?!? I po skończeniu pierwszej części i zaczęciu drugiej zgadzam się z nim - już teraz. Ja na dobre wciągnęłam się w granicach 150-200 strony i wręcz pochłonęłam tę książkę. Świat w niej przedstawiony to jet to co najbardziej podoba mi się w fantastyce. Cudowne elfy, mężni rycerze, czarodzieje oraz oczywiście siły zła. Książka ta nie tylko pokazuje dobre i złe cechy serc, ale także ma typowe przesłanie: "nawet najmniejsza jednostka może zmienić los ogółu" Co jest dość górnolotne ale i diabelnie ludzkie. Chcemy wierzyć w to, że jeśli będziemy starać się ze wszystkich sił pokonamy każdą przeszkodę na naszej drodze. Ale, ale dla tych, który nie czytali, nie oglądali filmu lub po prostu nie słyszeli o tej pozycji (choć wątpię czy istnieją takie osoby) jest to prawdziwa książka fantasy, w której mamy przedstawione losy Drużyny Pierścienia składającej się z elfa, krasnoluda, dwójki ludzi, czarodzieja oraz 4 hobbitów, które królują w tej książce i to właśnie na jednym z nich Frodo spoczywa największy ciężar - musi zniszczyć pierścień - cisnąc go w Ogień Mordoru i powstrzymać siły zła. A ścieżka ta należy do najbardziej niebezpiecznych w Śródziemiu. To tak pokrótce.

W książce wszystko łącznie z językiem zostało stworzone przez Tolkiena. I choćby za to należą mu się brawa. Ponadto cała Trylogia to według mnie najlepsza ekranizacja książki jaką widziałam. Jest w niej akcja, idealnie dobre postacie i najważniejsze wątki. Są przedstawione niesamowite lokalizacje oraz atmosfera tamtego świata. Plusem jest także muzyka i dialogi. Ciekawostką dla tych, którzy nie czytali książki, a widzieli film będzie na pewno informacja, iż od początku pierwszej części filmu do ostatniego fragmentu ostatniej nie minęły miesiące, a lata. Ludzie podróżowali piechotą, konno czy łodzią, a dodatkowo dystanse te były dość spore. Wielkością przypominały kontynent;) Podsumowując naprawdę warto sięgnąć po tę książkę. Lubiący klasyczną fantastykę będą mocno usatysfakcjonowani. Przenieś się w świat rodem z baśni i przeżywać przygody z ulubionymi bohaterami. Zobaczyć Morię, Shire, dom Galadrimów, Rivendel. Poznać Śródziemie od podszewki. Jego przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.


Dodatki:

Poniższy materiał to fragment  filmu, w którym słyszmy jak Arwena posługuje się językiem elfów stworzonym przez Tolkiena


Poniższe 3 filmiki to utworzy muzyczne, o których wspomniałam w tekście.






Tytuł: Władca Pierścieni:Drużyna Pierścienia
Autor: J.R.R. Tolkien
Data i miejsce wydania: Warszawa 2002
Wydawnictwo: MUZA SA
Ilość Stron: 554
Seria: -
Władca Pierścieni. Tom I-III [John Ronald Reuel Tolkien]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE




                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

22 komentarze:

Minerwa pisze...

Przypomniałaś mi, że muszę w końcu przeczytać dwie następne części trylogii, jest naprawdę cudowna.

Marta Kor pisze...

Ja czytam z rozpędu...bo często jest tak, że potem magicznie nie znajdujemy czasu na kolejne części.

Ewa Książkówka pisze...

Czytałam wszystkie części. Krótko mówiąc...mistrzostwo świata gatunku! :)

Bacha85 pisze...

Książkę bardzo lubię, całą Trylogię czytałam już wielokrotnie, długo potrwa zanim sięgnę po nią ponownie, gdyż nieco mi się przejadła. Za to filmu szczerze nie cierpię :) jest zwyczajnie nudny- zwłaszcza część trzecia. :)

Marta Kor pisze...

Ja go uwielbiam! Patrząc jak mało jest naprawdę dobrych filmów o tematyce fantasy to jest rewelacja! może człowiek ma inny odbiór gdy najpierw przeczyta książkę

Marta Kor pisze...

prawda?;)

Barbara Pelc pisze...

Mam na półce i jeszcze nie przeczytałam, aż mi wstyd :) Ja nie mogę się skupić na czytaniu jak mi gra muzyka :P

Barbara Pelc pisze...

Dziękuję za żyrafkę, ale pięknie miga :D

Marta Kor pisze...

proszę proszę ;))

enoug pisze...

na mojej półce czekają wszystkie 3 części w jednej książce, ale nie mogę się przekonać. Myślę, że dzięki Twojej recenzji w końcu się odważę.

Marta Kor pisze...

a proszę proszę!!

Marta Kor pisze...

naprawdę warto! przebrnie się przez początek, a dalej magia;)

Miłośniczka Książek pisze...

Dodałam recenzję do wyzwania "Czytam Fantastykę"
pozdrawiam :)

Barbara Pelc pisze...

Marta, mama dostała paczkę (podałam Ci jej adres, bo miałam wyjeżdżać i będziemy się raczej niedługo przeprowadzać), przepraszam dostała we wt, lub śr, ale nie było mnie w Koszalinie i nie mogłam nic zrobić, wróciłam teraz i mam paczkę przy sobie. Przepraszam!!!! Marta łał!!!! że się tak wyrażę - wszystko opiszę w pon, lub wt w poście, temat: prezent od Ciebie i od kiti. Strasznie Ci dziękuję, jesteś naj le psza ever! :D xxxxx

Marta Kor pisze...

spoko...po prostu mam złe doświadczenia z pocztą...i dlatego się denerwowałam...bo mam pecha do paczek...ale cieszę się że się podoba i że dostałaś paczkę;)) pozdrawiam

Barbara Pelc pisze...

już się nie gniewaj xxx, nie planowałam tego wyjazdu, a musiałam wyjechać, przepraszam xx

Marta Kor pisze...

Moja Droga wogóle się nie gniewałam na Ciebie, a jak paczka doszła to też przestałam się gniewać na pocztę;)

Marta Kor pisze...

dzięki!

Edyta pisze...

Czasami wracam do "Władcy Pierścieni" i innych jego utworów. Lubię ten klimat, ten język, te historie ... Mam nawet wiersze spod pióra Tolkiena :)

Marta Kor pisze...

My z mężem także mamy wiele jego książek i trochę o jego świecie i tworzeniu ogólnie tego świata

P.F.J. pisze...

"Władca Pierścieni" nie jest trylogią.

Kania Frania pisze...

,,Władca Pierścieni" to książka absolutnie wyjątkowa i taka jakby... paraboliczna. Naprawdę nawróciłam się na fantasy! ;)
Pozdrawiam,
Kania Frania

http://kaniafrania.blogspot.com/2015/06/wadca-pierscieni-dzieo-geniuszu.html