Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 22 sierpnia 2013

"Trzeci Znak" Yrsa Sigurdardottir

Ponieważ dziś mam jazdę po lekarzach, od piątku do niedzieli wybieram się na wesele, a w poniedziałek o zgrozo mam wizytę u kolejnego lekarza postanowiłam zaprezentować wam książkę o której kiedyś już wspominałam, po sporych zmianach i dodatkowych uwagach ze względu na fakt, iż sięgnęłam po nią powtórnie;) Wielu z Was pewnie zetknęło się z tą autorką lub z którąś z jej książek.  Trzeci Znak to pierwsza książka z Serii w której bohaterką jest Thora. To powieść sensacyjno-kryminalistyczna z wątkiem okultystycznym. Oczywiście Islandia - dość popularna ostatnio. Pisarzy jak mrówek;)

Fabuła pokrótce: W Islandii ginie niemiecki student, a nasza bohaterka Thora prawniczka, znającą język niemiecki zostaje wynajęta przez rodzinę zmarłego, gdyż nie są pewni czy śledztwo prowadzone jest prawidłowo. Tora wraz z ich współpracownikiem Matthew ma rozwiązać zagadkową śmierć. Pozwólcie, iż nie będę przytaczać nazwisk, gdyż wiele z nich jest typowymi połamańcami;PP W Toku prowadzonego przez nich "śledztwo" okazuję się, iż ofiara studiowała historię Islandii. W Zapiskach chłopaka znajdują wiele informacji na temat starych obrzędów i rytuałów odprawianych niegdyś na wyspie. Ponadto należała do tajnego stowarzyszenia zafascynowanego torturami i egzekucjami z przeszłości. Czy jego śmierć ma coś wspólnego z dawnymi czasami? Palenie na stosie? Śmierć wielu mężczyzn (czemu nie kobiet - skoro chodzi o czarownice?)? Czy w Reykjaviku jeszcze uprawia się czary?
Główni bohaterowie to nietuzinkowe postacie, które nie są idealne - mają swoje skazy. Z przyjemnością czytałam tę powieść, zagłębiając się w motywy zbrodni, a także okultyzmu zawartego w książce. Ciekawa intryga, porozumienie między parą bohaterów, a przy tym codzienne problemy głównej bohaterki, która sama wychowuje dzieci i prowadzi dom - bajka.
Autorka skrupulatnie skupia się na magii i związanej z nią obrzędami oraz stowarzyszeniu. Poznajemy różnych świadków oraz część uczestników tych obrzędów - ich motywy działania łącznie z przyczynami przystąpienia do mrocznego stowarzyszenia. 
Trzeci Znak jest naprawdę dobrą książka - trzymającą nas w napięciu aż do końca. Szczególnie istotna jest wątek zbrodni i obrzędów, które zostały dopieszczone i każdy czytelnik lubiący taką tematykę doceni ją.
Oczywiście zachęcona pierwszą częścią przygód o Torze sięgnęłam po kolejne część tej układanki, ale niestety nie były one już tak dobre jak ta! Może ma to związek z tymi obrzędami i okultyzmem, o których u
uwielbiam czytać w książkach? Nie mniej ni więcej to naprawdę dobre powieści.
Trzeci Znak, Yrsa Sigurdardottir, 
MUZA SA, 2006, 
s. 382
Yrsa Sigurdardottir jest znaną islandzką pisarką, 
której powieści nie schodzą z list bestsellerów

                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

13 komentarzy:

Barbara Pelc pisze...

Zapowiada się świetnie!

Barbara Pelc pisze...

Marta bardzo mi brakuje u Ciebie Archiwum, czemu nie masz? szukałam jednego posta z sierpnia i troszkę mi to zajęło z wyszukiwarki!!!

Marta Kor pisze...

Kochana jest pod wyszukaj a nad TOP Komentatorzy, ale rozbuduje je bardziej;) pozdr

Ewa Książkówka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Ewa Książkówka pisze...

Yrsa jak napisze książkę to...:) Co tu wiele mówić? Jest dobra i już. :)

Marta Kor pisze...

zgadzam się...nawet przymierzam się do sięgnięcia po książkę którą ty recenzowałaś;)) xxx

Minerwa pisze...

Zaprosiłam Cię do LAB, jeśli miałabyś ochotę jeszcze raz wziąć w niej udział, bo już chyba brałaś: http://minerwaproject.blogspot.com/2013/08/liebster-blog-award-osobiste-gledzenie.html

Agnieszka Kałużańska pisze...

Z chęcią przeczytam.

Barbara Pelc pisze...

Dziękować xxxxx

Marta Kor pisze...

pomyślę i dam znać! ale dziękuję bardzo;))

Marta Kor pisze...

to polecam;))

Barbara Pelc pisze...

Martunia dasz radę stworzyć banerek do CZYTAM POLECANE KSIĄŻKI do 31 sierpnia? Potrzebowałabym na 1 września do posta z nagrodą - od razu przy okazji puszczę w świat nasze wyzwanie, co Ty na to? Dałabyś radę? jak nie, to wtedy bez banerka - nie szkodzi, buźka xx

Marta Kor pisze...

dawaj na fb...tam Ci wszystko napisałam