Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

sobota, 17 sierpnia 2013

Recenzja filmu: "Tożsamość"

Zbrodnia. Morderstwo. Choroba Psychiczna. Wiele Tożsamości. Odpowiedzialność. 
Tożsamość (Identity) z 2003 r to jeden z moich ulubionych thrillerów. Dla chcących obejrzeć zwiastun/fragment zapraszam na filmik u dołu strony. 

Malcolm Rivers został skazany za okrutne zbrodnie -  ma zostać stracony. Dzień przed egzekucją w biurze spotykają się: sędzia, adwokaci oraz obrońca i psychiatra Malcolma, aby go  powtórnie osądzić. Obrona znalazła jego pamiętnik, który wskazuje na to, iż posiada on wiele tożsamości i postanawia zastosować nie konwencjonalną metodę leczenia, która pozwoli na "zlikwidowanie" tożsamości, która dokonała tych zbrodni i jeśli sędzia zezwoli zostanie on umieszczony w zakładzie psychiatrycznym.

A tymczasem poznajemy różne osoby, które zostają ze względu na ulewę uwięzione w hotelu. Była prostytutka, właściciel hotelu, małżeństwo z dzieckiem, policjant, 2 więźniów, były policjant, znana aktorka  i inni to osoby, które okazują się osobowościami Malcolma. Ciemność. Ulewa. I Kompletne Pustkowie. To już standard, ale idealnie wpasowujący się w opowieść. Nagle ktoś ginie. Strach, Niepewność i Nie Dowierzanie zasiewają się w umysłach bohaterów. Dowiadujemy się, że to część metody leczenia, a wszystko to dzieje się w umyśle skazańca.
Kilka słów ode mnie: Pełny napięcia. Intrygujący. Dający do myślenia. Nie spotykany. Poza tym uwielbiam John'a  Cusack'a, a w roli jednej z osobowości spisał się świetnie... Polecę ją każdemu, nawet osobom nie lubiącym tego gatunku, choć większość z Was może się nie bać podczas seansu - to film ten wciąga i ma przekaz oraz fabułę, której często brakuje nam w tego typu filmach. Bonusem jest także zakończenie. No i porusza ciekawy według mnie temat. Jak choroba psychiczna może wpływać na wyrok i czy na pewno powinniśmy takie osoby traktować bardziej pobłażliwie? Przekonajcie się sami;)


                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

14 komentarzy:

Barbara Pelc pisze...

Martunia ten film brzmi świetnie, Ziemek jak da radę to pewnie ściągnie:) Też bardzo lubię tego aktora.

prosperiusz pisze...

Chętnie obejrzę, lubię thrillery :-)

Minerwa pisze...

Moja filmowość pozostawia wiele do życzenia, ale opis jest ciekawy. :-)

Marta Kor pisze...

czekam na wrażenia! ;)

Marta Kor pisze...

polecam Ci go bardzo!

Marta Kor pisze...

myślę, że Ci się spodoba...jakby co także czekam na wrażenia;)) pozdr

Marta Kor pisze...

uwielbiam z nim Con Air oraz 1408;))

Ewa Książkówka pisze...

Ok, wiem, co będziemy z narzeczonym ogladać niedługo. :)

Marta Kor pisze...

hahaha! czekam na wrażenia po obejrzeniu! i to dość dobry film aby się w drugą połówkę po wtulać;PP

Barbara Pelc pisze...

Ale ja mam zryty beret - i naprawdę pamięć jak kura - dobrą, lecz bardzo krótką. Oglądałam ten film, ba mój mąż mi mówi, że nawet bardzo mi się podobał. Oglądaliśmy już jakiś czas temu (ściągnął z internetu na samym początku). :D:P Więc, uważam, że jest świetny:D

Mateusz Śnieżek pisze...

Mam takie małe pytanie, czy to, co powiedziałaś, że to wszystko działo się w umyśle skazańca nie jest spoilerem :D?
Ale nie wiem czy się za to zabiorę. Oczywiście uwielbiam tego typu produkcje, że jakaś grupka ludzi siedzi w jakimś zamknięciu i akcja nabiera tempa, jednak.. tutaj niezbyt czuję się zachęcony ;p.

Spokojnej nocy :*!
Melon

Marta Kor pisze...

nie bo to jest normalnie podawane w opisach i wiemy o tym juz po kilku minutach filmu...a osobiście myślę, że mógłby Ci się spodobać...choć nie wiem czy lubisz thrillery psychologiczne??

Wiki pisze...

Ja na to nie wpadłam dopiero na koniec, że to się dziele w umyśle skazańca ;) Ale film genialny :)

Marta Kor pisze...

zgadzam się jest genialny;))