Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

sobota, 21 września 2013

Królowa Potępionych - Anne Rice


Istnieją tajemnice, które nie powinny ujrzeć światła dziennego. Tajemnice, które zżerają Nas od środka - sprawiają ból - powodują samotność. Przenikają Nas do szpiku kości. Właśnie tak czuł się Lestat - ten czart, diabeł i prawdziwy buntownik wśród wampirów. Wystąpił przed szereg i złamał wszystkie zasady. Zdradził tajemnice - ściągając na siebie gniew współbraci, ale jego pragnienia, modlitwy wygłaszane poprzez muzykę zostały usłyszane. Obudziły ze snu Akaszę - Matkę - Tę, Której Należy Strzec, która powstała po 6 tysiącach lat "snu" by zaprowadzić na świecie porządek - na swoich zasadach - dla siebie i wybranych istot.

Królowa Potępionych to 3 część, jakże sławnego cyklu: Kroniki Wampirze przedstawiającego tajemniczy i mroczny świat wampirów. Pełen legend, przepowiedni i nieopisanych mocy. Królową Potępionych poprzedziły Wywiad z Wampirem i Wampir Lestat - bez których według mnie nie potrafilibyśmy się tak wczuć i wciągnąć w tę opowieść. Zdecydowanie nie znajdziemy w niej "współczesnych - Edwardowych" wampirów to demony, które rozkoszują się ludzką krwią - ukazane to mamy choćby w poniższym cytacie - nie mogą chodzić w słońcu i potrafią zawładnąć naszymi myślami.


"Zresztą rzecz nie sprowadza się do potrzeby krwi, chociaż krew to coś najbardziej zmysłowego, czego żywa istota mogłaby pożądać; chodzi o niepojętą intymność tego momentu - chwili w której pijesz, zabijasz - chodzi o ten wielki taniec dwóch serc, kiedy ofiara słabnie, a ja czuję, że rosnę, łykając śmierć, przez ułamek sekundy jaśniejącą, ogromną jak życie"s.10 

Książkę tę przeczytałam z przyjemnością i w ramach poniższych wyzwań. A serię tę poleciła mi Basia i Minerwa. Wrażenia bardzo pozytywne - szczególnie zachwyciła mnie mitologia wampirza - jej początki i wierzenia, wyjaśnienia czemu wampiry nie mogą przebywać na słońcu? Czemu odczuwają pragnienie krwi? Królowa Potępionych ukazuje nam także chęć i wolę życia, przetrwania, zafascynowanie ludzkim życiem - jego afirmację. Pragnienia uwielbienia, bycia kochanym, zauważonym - nie ginięcia w tłumie. Dla jednych to błogosławieństwo, dla innych przekleństwo. Czy dla nich będzie tylko nicość? Czy chęć zgładzenia "Matki" doprowadzi do zguby wampirzego rodzaju? Legendy i mity to zdecydowanie coś dla mnie. Znalazłoby się co prawda kilka momentów, przy których przeszkadzał mi sposób pisania autorki np. w historii z małą Janks, ale poza tym jestem zachwycona. Książkę polecę fanom wampirzej literatury oraz fantastyki. Musicie sięgnąć po tę serię koniecznie jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.
Królowa potępionych to także film z 2002 roku, który powstał na podstawie 2 i 3 części Cyklu. Według mnie udany i zapadający w pamięć - i choć różnił się w wielu wątkach od pozycji książkowej, to i tak w pełni oddawał jej klimat oraz kreacje danych postaci. W filmie według mnie zdecydowanie wygrywa Lestat i Akasza - dlatego składam ukłony dla Stuarta Townsend'aAaliyah. Lestatowi głosu podczas wykonywania utworów muzycznych w ekranizacji użyczał wokalista zespołu Korn;) Poniżej znajdziecie trailer oraz dwa utwory ze ścieżki dźwiękowej, w której kocham się od lat!

Dodatki: 








Tytuł: Królowa Potępionych
Autor: Anne Rice
Data i miejsce wydania: Poznań 2007
Wydawnictwo: Rebis
Ilość Stron: 578
Seria: III część Cyklu Kroniki Wampirze



                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

47 komentarzy:

Łukasz K pisze...

Z pewnościa to lepszy pomysł na wampiry niż ten "zmierzchowy" ;)

Paulina Król pisze...

Film oglądałam, ale jeśli chodzi o Ann Rice, to póki co jeszcze nie miałam okazji przeczytać nic, co wyszło spod pióra tej autorki, choć sporo dobrego stworzyła.

Marta Kor pisze...

zgadzam się z Tobą w 100%.

Marta Kor pisze...

ok, a jak podobał Ci się film?;)

sygin09 pisze...

Mam cały ten cykl Anne Rice w planach już od bardzo, bardzo dawna, ale ciągle jakoś brakuje czasu :(
Rozumiem, że polecasz czytać po kolei? Bo na mojej półce na razie tylko właśnie "Królowa potępionych", ale chyba najpierw rozejrzę się za "Wywiadem".
Fajna notka o książce i dzięki za przypomnienie o filmie, swego czasu zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Pozdrawiam.

Doomisia♥ pisze...

coś tam, coś tam o autorce słyszałam, ale ta książka jakoś mnie do siebie nie zachęciła. Co do filmu to w ogóle o nim nie słyszałam. Nie wiem czy to wstyd czy nie :DD
Ale cieszę się bardzo, bo po ostatnich narzekaniach na blogu, że nie mam nawet chęci nic nowego czytać, to ta ochota wróciła:)
Na nieszczęście razem z paskudną grypą, ale teraz mogę sobie bezkarnie leżeć w łóżku i czytać:)

Ewa Książkówka pisze...

"Wywiad z wampirem" w wersji kinowej znam i baaardzo lubię - oglądałam milion razy. Wersji książkowej jeszcze nie znam, ale to właśnie od niej chcę zacząć poznawanie pani Rice. :) Jeśli przypadnie mi do gustu to i o "Królowej..." pomyślę. :)

Książkowa fantazja pisze...

Mam w planach ten cykl tylko jest tyle książek, które chce przeczytać, że nie wiem kiedy to nastąpi :d Pozdrawiam :)

Minerwa pisze...

Już dodaję recenzję do wyzwania. :-) Co do sposobu pisania Anne Rice, faktycznie jest on momentami ciężkostrawny, ale wydaje mi się, że w "Królowej potępionych" takich momentów jest stosunkowo mało.

Marta Kor pisze...

Tak najpierw na rozgrzewkę Wywiad z Wampirem i Wampir Lestat! dziękuję i pozdrawiam

Marta Kor pisze...

to Zdrówka Doomi!! następny post to Nora więc zapraszam;))

Marta Kor pisze...

dziękuję! nie jest za dużo ale 1 cześć jest dla mnie lepsza i moje przymiarki do drugiej także wypadają lepiej! za to film bardzo mi przypadł do gustu;))

Marta Kor pisze...

mam ten problem z wieloma książkami i seriami;))

Marta Kor pisze...

wywiad z Wampirem podobał mi się bardziej - chociaż przeczytałam go z 10 lat temu...jestem ciekawa Twojej opinii o w sumie to fantastyka nie często u Ciebie gości prawda??

kasjeusz pisze...

Filmu (dotąd) nie widziałam, ale muszę przyznać, że Aaliyah wygląda w nim świetnie. :)

Marta Kor pisze...

prawda?? podobno niedługo po skończeniu scen do filmu nastąpił ten wypadek i zginęła...szkoda bo zawsze ją lubiłam;) i muzykę dość fajną miała

Basia Pelc pisze...

Tak? A dla mnie "Królowa potępionych" i "Opowieść o złodzieju ciał" podobały się jak dotąd najbardziej (nie przeczytałam wszystkich). Cieszę się, że polubiłaś tą książkę. Film? Może być, ale nie umywa się do książki. Taka wersja dla ubogich - ale to moje zdanie:)

Basia Pelc pisze...

Też ją bardzo lubiłam, muzyka była super!

Edyta pisze...

Ja tez polecam czytać od "Wywiadu..." i skończyć na "Królowej...". "Królowa..." to takie ładne dopełnienie, że się tak wyrażę :)

Edyta pisze...

Cóż mogę napisać, Ty tak świetnie napisałaś, co trzeba, bez szczegółów a jednak tak zachęcająco :) Sama z Anną Rice i jej wampirami spotkałam się jako nastolatka :D Że też to już tyle czasu minęło! Zaczęłam czytać "Wywiad z wampirem", a niedługo potem wszedł do kin film. Oglądałam go w kinie chyba z pięć razy! Wydaje mi się, że całkiem dobrze pokazano w nim tą wręcz zmysłowa przyjemność płynącą z kosztowania krwi, z wysączania z kogoś życia ... Książki Anne Rice mają w sobie dużo zmysłowości, która niekoniecznie objawia się gołym tyłkiem :P Tam iskrzy od samego dotyku, spojrzenia, ruchów ciała...
W "Królowej..." zachwyciła mnie ta wampirza mitologia. Ciekawy pogląd na to skąd się wzięły wampiry, nie powiem :)

Marta Kor pisze...

;)

Marta Kor pisze...

trochę rozpraszała mnie ta "wieloosobowa" narracja - stanowczo wolałabym jakby całą historię opowiadał Lestat czy Maharet - tak jak w tym cytacie;)

Marta Kor pisze...

dokładnie! Nie wiem czy mogę tak napisać, ale słuchaj się starszych;PP oczywiście to żart;DDDD

Marta Kor pisze...

Dysia! Ty to potrafisz napisać komentarz...zgadzam się i z punktem pierwszym jak i drugim...zmysłowość i mitologia były najlepsze...a przykładem tej zmysłowości jest także ten krótki cytat;)) właśnie która z Was ma Anne Rice do Dyskusyj?? nie Ty przypadkiem?? bo te dwie rzeczy to dość fajny temat w tej materii;))

Mika pisze...

Mnie do tego cyklu zdecydowanie zniechęciły "Wampir Lestet" i "Wampir Armand" (wiem nie po kolei, ale już tak mam _ _'). Nie miałam siły sięgać po "Królową potępionych", którą wszyscy na prawo i lewo zachwalają. Za to "Wywiad z wampirem" uwielbiam. Zarówno książkę jak i film.

Marta Kor pisze...

no właśnie tak to jest z tymi seriami....ale fakt Wywiad z Wampirem jest mega! pozdrawiam

Ann RK pisze...

"Wywiad z wampirem" czytałam jeszcze w czasach, kiedy wampiry nie były wszechobecne w literaturze. Czytało mi się bardzo dobrze, ale jakoś nie było później okazji, by sięgnąć po kolejne tomy, a teraz czytam inne książki. Na powrót do cyklu na razie nie mam ochoty.

Edyta pisze...

Przecież jestem starsza :DDD

Edyta pisze...

Ja naprawdę koszmarnie dawno czytałam Anne Rice, więc każdy, kto świeżo coś tej pisarki przeczyta zagnie mnie na każdym szczególe :P Nie znajdę, przynajmniej na razie, czasu żeby sobie jej twórczość odświeżyć.

Edyta pisze...

"wampir Armand" to dla mnie była jakaś porażka! Przebrnęłam, ale nie miałam z tego przyjemności. Oj, nie!

Basia Pelc pisze...

tak, z jednej strony to irytujące, ale z drugiej dowiadujemy się wszystkiego dokładnie, a nie tylko... pokątnie :DDDDDDD
Fajnie, że ją przeczytałaś xxxx.

Ewa Książkówka pisze...

Marto, nie za często, ale kiedyś było inaczej... :)

malutka_ska pisze...

O cyklu słyszałam, choć od wampirów trzymam się z daleka. Znoszę przedstawicieli tego gatunku jedynie w ekranizacjach filmowych. :P

Marta Kor pisze...

ja miałam podobnie ale ze względu na wspomnienia postanowiłam spróbować;)

Marta Kor pisze...

tak to czasem bywa, ale myślę, że nie warto się tak zniechęcać!

Marta Kor pisze...

pisałam do sygin

Marta Kor pisze...

a czemu się zmieniło?? może aby wrócić na poprzedni tor potrzebna jest odpowiednia książka

Marta Kor pisze...

a ja i tak uważam, że byś się nadawała;))

Marta Kor pisze...

mam to samo Dysia! akurat ta mi nie leżała!!

Marta Kor pisze...

ja także Basiu nie żałuję, iż ją przeczytałam;DD

Edyta pisze...

Wiem :)

Edyta pisze...

Hahaha :) Dzięki :D Ale wydaje mi się, że Basia miała się zabrać za Rice.
Jeśli za jakiś czas okaże się, że nikt jej nie chce, to wtedy spróbuję i jeśli uznam, że post mi wyszedł, to może go opublikuję

Marta Kor pisze...

ok! Ale jak Basia chce to nie ma sprawy!! ;DDDDDDD

Miłośniczka Książek pisze...

Książkę mam w planach. Póki co obejrzałam kilka razy film na jej podstawie :)

ps. recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
pozdrawiam :)

DżoanaKa pisze...

Lata temu zasłuchiwałam się w Aaliyah, ale filmu z jej udziałem nie widziałam (choć o ich istnieniu wiedziałam). W zasadzie to nie mój typ. O tej trylogii piszesz bardzo przekonująco. I choć w zasadzie nie do końca przepadam za takim wątkiem, widzę że tutaj ukryte jest głębsze dno.

Natalia pisze...

Już wiele razy chciałam zabrać się za Kroniki Wampirów, ale zawsze mnie coś od tego odciągało. Sama nie wiem dlaczego, a lubię tego typu fantastykę. Może po przeczytaniu "Pamiętników Wampirów" skuszę się na "Królową...".
Pozdrawiam, Natalia
(caput-alterum.blog.pl)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

Królowa Potępionych i Wampirze kroniki to coś całkiem Innego niż Pamiętniki Wampirów - serial bardzo lubię, ale książki ze względu na swoją formę w ogóle mi do gustu nie przypadły niestety