Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 9 września 2013

Liebster Blog x 5


Nazbierało mi się liebster blogów, więc z chęcią na nie odpowiem. Za zaproszenie do zabawy i pytania dziękuję w kolejności w jakiej odpowiednio na pytania: Minerwie, Enoug i Aleks andrze







1. Jaką książkę zabrałabyś/zabrałbyś na bezludną wyspę?
pewnie jakiś poradnik co można na takiej wyspie jeść;)) choć słyszałam o książce 100 sposobów na... - resztę dopowiedzcie sami;DD
2. Skąd pomysł na prowadzenie właśnie takiego bloga?
chciałam dzielić się spostrzeżeniami na ten konkretny temat z ludźmi. Po prostu dyskutować, dodatkowo blogi i pisanie pomagają mi walczyć ze wszystkimi moimi "dysami"
3. Jaka jest najbardziej kompromitująca charakterystyczna dla Ciebie rzecz? (Ja się na przykład wszędzie gubię...)
czasem mówię co mi ślina na język przyniesie
4. Czy wstydzisz się uwielbiania jakiejś książki?
nie
5. Czy jest jakaś książka, która zmieniła Ciebie lub Twoje życie? Jaka to książka?
są książki, które zmieniają moje podejście do życia, ale nigdy bezpośrednio
6. Co byś zrobił/a, gdybyś dowiedział/a się, że ten dzień jest Twoim ostatnim?
to ma być blog dla wszystkich, a nie powyżej 18 lat;P , ale szczerze kochałabym się z mężem i to nie raz;PP
7. Co najbardziej irytuje Cię w Internecie?
niektórzy ludzie zamieszczający każdy fragment i fotografie ze swojego życia np. dziewczyny zamieszczające zdjęcia w ciąży, usg czy np. w strojach kąpielowych 
8. Czym zajmujesz się poza blogiem i książkami - uczysz się, pracujesz, masz jakieś ciekawe zainteresowania?
pracuję, gotuję...zainteresowań mam całkiem sporo
9. Jakiego rodzaju książek nienawidzisz?
nie ma takich... nie lubię - to byłoby bardziej właściwe słowo...tyle, że czytam praktycznie każdy gatunek... ale można powiedzieć, że nie lubię źle skonstruowanych książek
10. Pamiętasz, kto był Twoim pierwszym czytelnikiem?
mój mąż - Lukasz
11. I na koniec - czy jest coś, co byś doradził osobie, która dopiero zakłada bloga?
żeby to była w pierwszej kolejności zabawa, bo bawiąc się mamy więcej frajdy, a frajda powoduje,  iż wszystko lepiej nam wychodzi



1. Pierwsza książka, którą przeczytaliście?
Anaruk chłopiec z Grenlandii;D
2. Jakie hobby ?
czytanie, gotowanie, fotografia
3. Ile lat ?
28
4. W jakim województwie mieszkasz ?
lubuskie
5. Książka kupiona czy z biblioteki ?
zdecydowanie kupiona i na tym cierpi mój budżet, choć ostatnio sporo czytam z bibliotek. Niestety trafiam na różne książki i według mnie nie wszystkie warto mieć na własność
6. Jaki rodzaj książek?
fantastyka
7. Liceum czy technikum ?
chodziłam do liceum, ale teraz wybrałabym technikum
8. Owoc czy warzywo ?
i to i to
9. Dlaczego lubicie czytać książki ?
bo dają wiele możliwości np. przenoszą nas do innych światów
10. Polskie Góry czy Polskie Morze ?
Góry
11. Książki polskie czy zagraniczne ?
zagraniczne


1. Ulubiona książka to...
nie dam rady wybrać...choć dziś to byłaby Diuna lub Chłopaki Anansiego
2. Pisarz, z którym poszłabym na kawę?
Neil Gaiman
3. Największy literacki gniot, jaki czytałam?
80 dni żółtych czy jakoś tak...
4. Książka tradycyjna czy e-book?
papierowa!
5. Przygoda erotyczna z książki, lub filmu, której pragnę...
sama wymyślam takie przygody...książki to fikcja my tworzymy rzeczywistość
6. Ewakuacja, możesz zabrać tylko pięć książek, jakie to będą?
wychodzę bez żadnej bo nie mogę się zdecydować;DDP
7. Do końca świata został tydzień. Co robisz?
jem, czytam, kocham się
8. Dzięki czarom spędzisz tydzień w książce. W jakiej?
zdecydowanie Władca Pierścieni lub Diuna - choć to niebezpieczne miejsca;) 
9. Dzięki czarom, spędzisz tydzień w filmie. W jakim?
Ocean 3D lub za przykładem mojego męża Avatar
10. Ulubiony zapach?
chyba zapach talku dla dzieci
11. Najsmaczniejsza potrawa?
spaghetti tradycyjne włoskie z wołowiną
12. Jakie masz plany na dziś?
odpoczywam


EDIT! Dziewczyny jesteście Kochane. Dziękuję także Doomisi i Basi za nominacje. Odpowiem w tym poście i go uaktualnię na dziś;) To już 5 nominacji, więc nie wypada mi odmówić. Pytania najpierw Doomisi, a później Basi;) 

1.Jaka jest Twoja ulubiona książka z czasów dzieciństwa?
Akademia Pana Kleksa;)) kocham ją!!
2.Jaka jest najlepsza obejrzana przez Ciebie ekranizacja książki?
Władca Pierścieni
3.Czy lubisz jeść, pić podczas czytania?
nie koniecznie lubię - czasem po prostu muszę;P, ale staram się unikać jedzenia przy czytaniu. Po pierwsze nie chcę pobrudzić książek, a po drugie przy książce zapominam o czasie i tak też jest z podjadaniem;) 

4.Piosenka na dziś to... Damn Your Eyes i powiem tylko jak nic odnosi się ona do mojego męża;)) przynajmniej ten fragment o oczach;PP





5.Wymień trzech ulubionych blogerów/vlogerów (niekoniecznie książkowych)
3 nie wymienię, ale każdy z zainteresowanych wie gdzie bywam i jestem na bieżąco  Ale Oczywiście zaczęłam swoją przygodę z Książkówką i Basią, dalej była Minerwa,  Jarek z Imperium Książek i Historii i Edyta z Zapiski spod poduszki oraz Doomisia i Hello bluebird. Bardzo lubię także blog Melona, Paragraf 22 i pół, blog drugie Basi oraz Książkowe Wymiary

6.Gdzie najczęściej czytasz?
wszędzie, ale myślę, że w domu wypada najczęściej

7.Jaka jest najgorsza okładka książki, z którą się spotkałeś/aś?
Myślę, że w tej kwestii zgodzę się z Basią z Czytelni, iż Miasto Kości, chociaż czekaj - nie - myślę  że okładki książek Sapkowskiego, które posiadam np. tę z niedawnego Posta - Ostatnie Życzenie

8.Okładka książki, która oczarowała mnie odkąd ją zobaczyłam to...
j.w.

9.Czy inspiracją do stworzenia i pisania bloga, był dla Ciebie jakiś inny bloger książkowy?
nie,  już kiedyś w 2004 roku zaczęłam pisać bloga, ale później studia i wszystko spowodowały, iż zaprzestałam pisania go dalej. Teraz postanowiłam spróbować powtórnie. I jak widać opiero się rozkręcam;DD

10.Twoja ulubiona autorka?
Doomi - Ty już wiesz kto, kilka znajomych osób tez;PP to oczywiście Nora Roberts alias J.D. Robb

11. Książka, którą mógłbyś/mogłabyś mi polecić?
na dziś - Mroczne Tajemnice lub Zrodzona z Ognia, Zrodzona z lodu i Zrodzona ze wstydu - oczywiście Nory Roberts, bo wiem, że ją także lubisz;PP

1.Dlaczego odwiedzasz mojego bloga? Czy jest może coś co podoba Ci się w nim, a jeżeli tak, to co najbardziej?
uwielbiam Twoją energię i ogólnie Ciebie , dodatkowo czytasz sporo książek, za które ja mogłabym się nie zabrać, więc poszerzam horyzonty;PP

2.Wolisz czytać wieczorami, czy w ciągu dnia?
wieczorami, ale prawda jest taka, że czytam kiedy mam czas;P 

3.Czy kiedy czytasz, to musisz mieć absolutną ciszę, żeby się skupić, czy jednocześnie potrafisz słuchać muzyki, lub oglądać telewizję?
potrafię czytać w każdych warunkach - jak dojeżdżałam do szkoły czy na studia to także czytałam sporo z muzyką w tle lub dźwiękami ulicy. Jak się wciągnę w lekturę to nawet mi odkurzacz nie przeszkadza. Zresztą często jak czytam rodzinka musi do mnie krzyczeć bym się oderwała od lektury;) 

4.Co dokładnie czujesz podczas czytania książki, którą uznałeś/aś za wspaniałą?
zadowolenie. Wszystko jest spójne, a historia tak wciąga, iż człowiek zapomina o całym świecie i chce więcej;) 

5.Ekranizację jakiej książki chciał(a)byś obejrzeć? Czy została już nakręcona, czy jeszcze nie?
Marzy mi się zobaczyć ekranizację Legend o Dritzcie - (klik)

6.Literaturę którego kraju cenisz sobie najbardziej ?
myślę że amerykańską i angielską - choć czytam coraz więcej polskich autorów;) 

7.Wymień swoją ulubioną lekturę szkolną (o ile pamiętasz).
oczywiście Dżuma!!

8.Wymień ulubionego polskiego autora/autorkę.
hmmm.... Chmielewska jak nic - uwielbiam jej książki - planuję zabrać się za Ptasia i Białko

9.Jaką postać literacką cenisz sobie najbardziej?

bardzo mi ciężko wybrać, ale bardzo lubię Eve Dallas, z którą swoją przygodę rozpoczęłam w książce Dotyk Śmierci, którą Wam niedługo zaprezentuję. To obraz kobiet po przejściach, która stała się policjantką - naprawdę rewelacyjną, trochę dziwną i dojącą się miłości, która nieoczekiwanie ją dopada...dla mnie ludzie, który potrafią podnieść się po takich tragediach, uporać się z nimi i żyć pełnią życia- kochając, pracując, marząc są największym przykładem;) 

10 Czym się kierujesz kupując książkę o której nigdy i nigdzie wcześniej nie słyszałeś/aś? Ceną? Promocją? Okładką? Czy zdarza Ci się taki zakup?
kupowałam i trafiłam na naprawdę kilka tragicznych...zazwyczaj jest to krótki opis pozycji albo np. napisał ją autor, którego uwielbiam lub słyszałam o nim wiele dobrego, ale myślę, że tematyka jest najważniejszym czynnikiem. 


11. Jaką książkę teraz czytasz?
Dzięki za to pytanie! No więc teraz czytam Kafkę nad Morzem Murakamiego i jestem jednocześnie zachwycona tą książką i trochę wkurzona, bo denerwuje mnie w niej jeden dość istotny szczegół o którym napiszę w recenzji. To 600 stronicowe tomisko to jest coś.... Kolejny będzie King. Zresztą macie w spalcie bocznej bloga pozycje przez mnie czytane na LC;) 






Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować mój blog  w Google lub na FB Pozdrawiam Ciepło

35 komentarzy:

Ewa Książkówka pisze...

Co byś zrobił/a, gdybyś dowiedział/a się, że ten dzień jest Twoim ostatnim? Zrobiłabym to samo co Ty! Zaraz...wróć...Może nie do końca to samo, bo raczej nie z Twoim mężem...Wybacz, zapędziłam się. ;);)

Minerwa pisze...

Haha, uśmiałam się przy odpowiedzi, o której wspomniała Ewa. Bardzo dziękuję, że odpowiedziałaś! :-)

rozalia sz. pisze...

Chyba jeszcze nie słyszałam o Neilu Gaimanie.

Edyta pisze...

Ciekawie czytało się Twoje odpowiedzi :)
mój budżet też mocno cierpki na tym, że książki raczej kupuję :/ Taką mam słabość :D Lubię je wąchać, dotykać i są moje, stoją na wyciągnięcie ręki :D Nie muszę czekać aż ktoś je odda do biblioteki.

Zabierzesz mnie ze sobą do Władcy Pierścieni, jak będziesz wiedziała jak się tam dostać? :P

Camillie Eve pisze...

Ciekawe odpowiedzi - też ostatnio dużo wydaje na książki, ale kupuje te raczej sprawdzone :)

Doomisia♥ pisze...

Uwielbiam zapach talku dla dzieci♥
Ja mogłaby do tego dodać moje ulubione perfumy:)

Widzę, że trochę się spóźniłam z moją nominacją, bo ja również nominuję Cię do LBA:)
Szczegóły na blogu:)
http://czytelniadominiki.blogspot.com/2013/09/lba-po-raz-kolejny.html

Doomisia♥ pisze...

*mogłabym

prosperiusz pisze...

Fajne odpowiedzi, gratuluję potrójnej nominacji :-)

kasjeusz pisze...

Oj, z Gaimanem też bym poszła na kawę, wydaje mi się taki sympatyczny. ;)

Barbara Pelc pisze...

jejku-nie zdążyłam! Nominuję Cię do LBA:) http://basiapelc.blogspot.com/2013/09/liebster-blog-award.html#more

Pauline Veronique pisze...

Ile nominacji :) moją pierwszą książką też był "Anaruk" i do dziś pamiętam treść...

Barbara Pelc pisze...

Martunia też chodziłam do LO, i też poszłabym chyba do technikum:P

Kulturalna Blogerka pisze...

Gratuluję, ja włśnie skończyłam LO :)
http://qltura.blogspot.com/

Książkowa fantazja pisze...

Świetne odpowiedzi, miło było poczytać i poznać Cię od innej strony ;) Pozdrawiam :)

Łukasz K pisze...

Pytanie nr.6 - podobają mi się Twoje priorytety ;D

Marta Kor pisze...

hahaha! i jak tu się nie uśmiać, ale nie dziwię Ci się, iż się pomyliłam czy raczej zapędziłaś;P mój mąż to jest dopiero ciacho;PP buziaczki

Marta Kor pisze...

proszę bardzo ja także się uśmiałam;))

Marta Kor pisze...

to musisz to szybko nadrobić!!

Marta Kor pisze...

ja także lubię zapach książek!! jak nic zabiorę kto chce!! to by była przygoda!

Marta Kor pisze...

ktoś je musi sprawdzać;P więc czasem to mogę być ja;))

Marta Kor pisze...

jak widzisz odpowiedziałam także na Twoje pytania, a ja uwielbiam wiele zapachów - nie mogąc się zdecydować wybrałam ten który mi się najbardziej pozytywnie kojarzy...uwielbiam zapach kuchenne;)

Marta Kor pisze...

dzięki;)

Marta Kor pisze...

dla mnie to lekki wariat uwielbiający czarny kolor! no i ktoś kto pisze takie książki musi być rewelacyjną osobowością!

Marta Kor pisze...

jak widzisz odpowiedziałam;P

Marta Kor pisze...

hahahaha! tak to zdecydowanie priorytety;P myślę, zę mojemu mężowi także ta odpowiedź przypadła do gustu;DD

Marta Kor pisze...

studenckie życie to fajna sprawa;DD !!! ach...jak byłoby fajnie się tam znaleźć

Marta Kor pisze...

a dziękuję i zapraszam ponownie;))

Marta Kor pisze...

gdyby nie ludzie, których poznałam w LO to jak nic poszłabym do technikum;))

Marta Kor pisze...

a wiesz, że pisząc zastanawiałam się intensywnie którą to książkę przeczytałam pierwsza samodzielnie i nagle mnie olśniło...myślę, że to dość dobra książka i nadal ją mam;))

Barbara Pelc pisze...

Świetne, świetne odpowiedzi, kochana uwielbiam Cię!xx Kafkę też bym z chęcią przeczytała!!!

Marta Kor pisze...

Ja Ciebie też i nie mogłam nie odpowiedzieć;P xxx Kafka to jest wyzwanie, a Tobie na pewno się spodoba!

Marta Kor pisze...

więc jakby co to polecę Ci ją;PP

Ewa Książkówka pisze...

Eeee tam, na pewno nie jest przystojniejszy od mojego narzeczonego. :P ;)))

Marta Kor pisze...

haha;P to już będzie kwestia gustu;))

Barbara Pelc pisze...

Będę pamiętać:) A jak nie, to mi przypomnij jak wystawię posta z Kafką - mam dobrą pamięć, ale krótką:D Muszę pozapisywać rekomendowane mi książki, ale chciałam czekać do końca mca, aż dostanę wszystkie propozycje z Żyrafy Tosi.