Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 16 października 2013

Jak to Zrobić? Czyli podstawy pozycjonowania w blogerze...

Post króciutki, ale mam nadzieje dość pomocny;) Nie jestem ekspertem, ale kilka rzeczy wywiedziałam się i znalazłam w internecie. Chcecie by wasz blog częściej i wyżej wyskakiwał w przeglądarkach. W blogerze jest łatwiej gdyż Google jest jego właścicielem...a kto z nas nie korzysta z wyszukiwarki Google?




Przed każdą zmianą na blogu warto zaimportować szablon i zapisać zawartość bloga.

3 proste zasady:

1 . Im więcej o Nas piszą i im więcej jest odnośników do Naszej strony i postów tym lepiej. Tylko bez spamowania proszę. Umieszczamy te dane gdzie możemy...biorąc udział w Wyzwaniach, Akcjach i Konkursach z podlinkowaniem. Pisząc na portalach - gdzie można zostawić linki, korzystając ze spamowników czy np. pomagać sobie poprzez zaprzyjaźnione blogi i zostawianie linków, banerków itp.

2. W poście mamy funkcję - opis na potrzeby wyszukiwania - w nim wpisujemy wyrazy, które się kojarzą z omawianym zagadnieniem np. jak poniżej (klik w obrazek, aby powiększyć)


3. Róbmy podsumowania i linkujmy swoją stronę u siebie. Pogrubiona czcionka, linki do naszych innych postów, stosowanie większej czy kolorowej czcionki - to wszystko kryteria, które mogą wykorzystywać wyszukiwarki i dzięki nim jesteśmy bardziej widoczni.
Oczywiście mamy jeszcze usługi płatne i bardziej skomplikowane, ale te nie tak czasochłonne, a na pewno po jakimś czasie zauważycie różnicę.

Jeśli nie macie funkcji "opis na potrzeby wyszukiwania"  należy: 

Wejść w ustawienie -->Ustawienia Wyszukiwania i w opcji Metatagi jak na poniższym zdjęciu zaznaczyć "tak" dla opcji "włącz opisy dla wyszukiwarek" w miejscu opisu : opisujemy w ciekawy sposób nasz blog - proponuję charakterystyczne - najczęściej wybierane wyrazy np. recenzje książek, blog o kosmetykach - zapisujemy zmiany. Nie ruszamy innych opcji.
Jak to zmienimy pokazuje nam się opcja z zasady nr 2 w okienku posta po prawej stronie;)



A Wy macie jakieś inne sposoby na pozycjonowanie??
pozdrawiam


Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

Wyzwania:


30 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

A ja myślałam, że znam już bloggera na wylot a u proszę. ;D

prosperiusz pisze...

Marto, wpis naprawdę bardzo pomocny, dzięki!

Katarzyna Meres pisze...

Bardzo pomocny post, proszę o więcej serii "jak to zrobić"! :)

Edyta pisze...

Dobry post, przydatny :) Ja muszę się zająć opisami na potrzeby wyszukiwania, bo zaniedbałam go ;)

awiola pisze...

Nie korzystałam nigdy z tej funkcji. Dzięki za tak przydatną wiadomość.

Minerwa pisze...

Matko, nie miałam o tym pojęcia. Dziękuję, dziękuję, dziękuję!

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

już był jeden wcześniejszy - zobacz do etykiet, a ten cykl będzie się pojawiał dopóki mam pomysły co środę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja to stosuję i widzę różnicę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nie ma za co;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

mała powtórka z FLAS ale myślę, że tu znajdzie większe grono odbiorców oraz to przydatne posty;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to fajnie że się przyda;)

Minerwa pisze...

Ja zacznę dzięki Tobie, ciekawe, czy też zauważę różnicę. ;-)

Cyrysia pisze...

Nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałam, ale dla mnie to wszystko czarna magia i nie wiem, czy uda mi się coś ustawić, ale spróbuje.

Dada pisze...

LOL, nawet nie wiedziałem, że jest taka funkcja xD

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

cieszę się, że to przydatne informacje;P ja też się uczę;) teraz w końcu "rozkminiłam" jak zrobić ukryte strony na blogerze, także jak jesteś zainteresowany zapraszam co środę ;) pozdrawiam ciepło

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja zauważyłam po około miesiącu;)

Dada pisze...

Ukrywać strony potrafię, ale zaglądać będę, nigdy nie wiadomo, czego jeszcze nie wiem ;-)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja je miałam od dawna u siebie - zastosowałam funkcję przez przypadek - i potem myślałam jak to wprowadzić na moim blogu o gotowaniu i znowu przez przypadek to na Dyskutyjach wprowadziłam - to dość proste i dla tego pewnie tak trudno czasem to znaleźć;P pozdrawiam

Księgarka pisze...

Nigdy nie zastanawiałam się nad pozycjonowaniem, ale już blogspot wybrałam z rozmysłem. Ciekawy wpis, tym bardziej, że blogerzy rzadko się dzielą tego typu wiedzą. Na pewno skorzystam:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nie wiem czemu...nie dzielą się.... przecież to nie rywalizacja! można mieć sporo jednorazowych wejść, ale to my tworząc blog przyciągamy ludzi na dłużej, więc dla mnie nikt nie jest konkurencją to ma być przyjemność! inaczej mam z moją wiedzą zawodową - tym się nie dzielę bez zapłaty, bo poświęcam na to naprawdę sporo czasu i wysiłku oraz pieniędzy. Blog nic nie kosztuje, a wiedza o tym jak coś zrobić w blogerze jest ogólnodostępna - trzeba tylko poszperać;) także zapraszam - co środę będą takie posty;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zerknę czy można je jakoś dodać i jakby coś to zrobię aktualizację;))

DominikaAnna pisze...

Nie wiedziałam o czymś takim :) Dzięki!

Cyrysia pisze...

Dzięki ;-)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

proszę;))

Jusssi pisze...

Ja również skorzystam z tej tajemnej wiedzy :) Dzięki wielkie.

Basia z Czytelni pisze...

Albo nieuważnie przeczytałam, albo nie rozumiem, bo jestem za ciemna masa:P Przeczytam jutro, jak odpocznę jeszcze raz, bo padam na twarz i ogarnę temat:)

Ann RK pisze...

Super! Wcześniej o tym nie słyszałam. :)

Paulina Król pisze...

O! Zrobiłam se. Fajnie, dzięki :)

Okazyjny Blog pisze...

Treść, treść, treść! Dobry content sam się wypozycjonuje.

Pozdrawiam!