Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 29 października 2013

Konkurs Wygraj Książkę Inne Zasady Lata


Witam! 
Wtorek zaczynamy z konkursem, a nagrodą jest cudowna, świeżutka książka Inne Zasady Lata, o której możecie poczytać <<tutaj>>

Sprawy organizacyjne i zasady konkursu:
1. Organizatorem konkursu jest Marta Kor prowadząca blog MK Czytuje oraz Wydawnictwo Rodzinne, które jest jednocześnie sponsorem nagrody.
2. Nagrodą jest jeden egzemplarz książki Inne Zasady Lata - Benjamina Alire Saenza
3. Konkurs trwa od 29.10.2013 - 09.11.2013 do godz. 23:59. 
4. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone do 12.11.2013 na blogu MK Czytuje, a zwycięzca zostanie dodatkowo poinformowany o wygranej emailem.
5. Aby wziąć udział w konkursie należy polubić stronę na FB Serii Zaczytane - Wydawnictwa Rodzinnego, którą zapoczątkowała książka Inne Zasady Lata oraz dodać banerek akcji (znajdziecie go poniżej) u siebie na stronie lub FB. 
6. Nie jest to warunkiem koniecznym ale jeśli polubicie, także moją stronę na FB, Twitterze, dodacie do obserwowanych, polubicie na G+ , będzie mi niezmiernie miło i dziękuje za to wszystkim dobrym duszyczkom;)
7. Ostatnio podpunkt to pytanie konkursowe, które jednoznacznie kojarzy się z książką, którą macie okazję wygrać: 
Dokończ zdanie: „Być tolerancyjnym oznacza…” - najciekawszą i najbardziej inspirującą odpowiedź nagrodzimy egzemplarzem książki „Inne zasad lata”.

8. Formularz zgłoszeniowy:

1. Nick
2. Email
3. polubienie strony:  https://www.facebook.com/Zaczytane
4. Odpowiedź na pytanie konkursowe



Naprawdę Warto, gdyż książka mnie zachwyciła, możecie się o tym przekonać choćby z <<mojej recenzji>>


Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Jeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

45 komentarzy:

Edyta pisze...

1. Nick: Edyta



2. Email: spod.poduszki@gmail.com



3. Polubienie strony Zaczytane na FB: TAK :)
4. Być tolerancyjnym oznacza… mieć otwarty umysł i serce, starać się zrozumieć i zaakceptować odmienność, nieznane.
Być tolerancyjnym to być wolnym od wszystkich uprzedzeń, od wszystkich irracjonalnych, narzuconych przez tradycję i otoczenie obaw, które często w sytuacji gdy poznajemy kogoś nowego, gdy stykamy się z czymś nowym, dyktują nam określone zachowania.
Być tolerancyjnym to być człowiekiem otwartym, czyli być ciekawym ludzi i rzeczy, które są różne od tego, co znamy, lecz nie traktować ich jako błędnych, niemoralnych, złych ale traktować jako okazję do nauki i rozwoju.
Być tolerancyjnym oznacza uczyć się, pracować nad swoim charakterem, bo tolerancja nie jest czymś nabytym, czymś, co można kupić; jest czymś, co należy wypracować. Tolerancja zakłada odmienność i konstruktywny sposób radzenia sobie z ta odmiennością. I tego należy się nauczyć by być tolerancyjnym.
Być tolerancyjnym nie oznacza jednak godzenia się ze wszystkim, trzeba znać także jej granice, by nie doszło do sytuacji, kiedy wszystko jest akceptowalne. Tolerancja to nie obojętność.
Tolerancja ma wiele znaczeń, tak jak wielu jest ludzi. Należy pamiętać, że każdy człowiek ma prawo być sobą i stanowić sam o sobie, a my powinniśmy jego i jego wybory uszanować.

Chyba wszystko zrobiłam, co miałam zrobić :)

Edyta pisze...

Banerek jest na moim blogu w pasku bocznym po prawej stronie :)

Edyta pisze...

Jestem pierwsza :D Albo Disqus szwankuje i resztę komentarzy ukrył :P

Edyta pisze...

No i trochę wyprodukowałam, jak to ja :P Wybacz, gadatliwa jestem :DDD

Edyta pisze...

No i wiadomo lubię Cię na FB, obserwuję na Twitterze, jesteś wśród moich obserwowanych blogów i lubię Cię na G+ :) Full wypas :P

Oli. pisze...

Fajny pomysł z tym konkursem :)

Basia z Czytelni pisze...

Mam swój egzemplarz, ale drugi nie zaszkodzi - dam w prezencie mamie, lub siostrze:).
1. Nick: Basia Pelc z Czytelni
2. email: pelc.barbara@wp.pl
3. stronę Zaczytane polubiłam już jakiś czas temu:)
4. Być tolerancyjnym oznacza poszanowanie dla drugiej osoby, to traktowanie wszystkich na równym poziomie.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki - zapraszam do udziału;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

hahaha! jak nic Cię kocham;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

I dobrze!jak na razie jesteś na pierwszym miejscu;PP

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

chyba pytanie konkursowe ich wystraszyło;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

cudownie! aż brak mi słów, ale Ty umiesz pisać;)

Edyta pisze...

Miałam chwilowy rozbłysk :P

Edyta pisze...

Możliwe, możliwe :P Większe szanse dla mnie :P

Edyta pisze...

:D

Edyta pisze...

To miłośc wzajemna jest :P

Anna P. pisze...

Anna P. (lub anikatera)
annapor84@wp.pl
Nawet nie wiesz jak ucieszyłam się, gdy zobaczyłam konkurs z tą książką, u Basi z Czytelni zakochałam się w tej lekturze, ale gdy zobaczyłam, że jest to nowiuteńka książka, której na pewno nie będzie w mojej bibliotece, troszkę się rozczarowałam. A teraz taka szansa :D


Tolerancja to nie tylko poszanowanie poglądów każdego człowieka, to także zgoda na życie innych, całkiem odmiennych od nas osób, to bycie człowiekiem dla bliźnich, traktowanie ich jak równych sobie, choć czasem nie do końca zgadzamy się z tym, co mówią, robią i mamy do tego najświętsze prawo. Tolerancja jest jedną z najpiękniejszych cnót człowieka. Jest "super bohaterem", który ratuję świat przed wojną i nienawiścią, co by było gdyby zdarzył się człowiek miary Hitlera, postaci dobrze wszystkim znanej z totalnym brakiem tolerancji. Każdy wie, co to by oznaczało, dlatego też tolerancja to "heros", który broni nas przed nieszczęściami. Mimo, że niektórzy często wykazują się brakiem tolerancji i konsekwencje tego zwykle są tragiczne, to są osoby, które brak tej cechy negują, dzięki temu innym żyje się lepiej.

Każdy w sobie miał czasem z tym mały problem, czy wątpliwości, mówię o rzeczach codziennych, ludziom zdarza się obgadać czyjś ubiór, fryzurę itp. To jest także brak tolerancji. Cecha ta oznacza akceptacje innych, ale nie przymus godzenia się na wszystko i postępowania tak jak oni. Nie jest bezwarunkowym wyznacznikiem norm, ale piękną cechą akceptacji inności.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetna odpowiedź! książka jest naprawdę tego warta! zapraszam częściej;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

i zapraszam do drugiego konkursu;)

Basia z Czytelni pisze...

To ja Ci ją podesłałam, dla Ciebie wszystko kochanie xxx.

Kiti pisze...

Powodzenia:)

malutkaska7 pisze...

Tym razem pasuję. Trzymam za to kciuki za wszystkich biorących udział w konkursie! :)

Kamil pisze...

1. Nick: Kamil
2. e-mail: kamilsz99@o2.pl
3. Polubienie strony "Zaczytane" na Facebooku : Tak :]
4. Być tolerancyjnym oznacza posiadać w sobie wrażliwości na innych ludzi, bez względu na to jacy są. Tolerancja to nie tylko "zaakceptowanie" np. osoby homoseksualnej, czy chorej. Tolerancja to wewnętrzny stan, który nie u wszystkich występuje. Osobiście uważam, że ludzie rodzą się z poziomem tolerancji w swoim organizmie. U niektórych poziom ten jest bardzo wysoki, u niektórych niski lub w ogóle go nie ma. Bycie tolerancyjnym to niezwykle trudna umiejętność. Trzeba zaakceptować fakt, że obok nas żyje jakaś osoba, zupełnie odmienna, o odmiennych zasadach i systemie wartości. Ale jeśli ktoś bardzo tego pragnie, tolerancji można się nauczyć. Trzeba tylko chcieć. Chcieć szanować innych, bez względu na wszystko.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetna odpowiedź;) Pozdrawiam ciepło;)

Wiktoria pisze...

1.nick:Zośka
2.e-mail : zoska3334@gmail.com
3.Polubienie str. na Facebooku
4. Być tolerancyjnym oznacza akceptacja innej osoby taką jaką jest. Każdy jest inny i ma swoje przyzwyczajenia,styl,charakter i nikt nie powinien ich zmieniać . :Jestem kim jestem niepojęty przypadek, jak każdy przypadek " . Po przez te słowa człowie powinien się zastanowił czy nie mógł by zaakceptować osoby która jest na wózku itp. Ona jest taka jak my ,a nieraz te osoby które uważamy za dziwne i nie tolerujemy je są cudownymi ludźmi którzy nas bez problemu by zaakceptowali takimi jakimi jestesmy .

martucha180 pisze...

1. Martucha180
2. martucha180@tlen.pl
3. Polubione
4. Być tolerancyjnym oznacza spojrzeć szczerze prosto w oczy, w twarz i z uśmiechem na ustach ludziom, którzy są inni ode mnie – różnią się kolorem skóry, narodowością, religią, poglądami, wyglądem i czym tam jeszcze można. Akceptować tych ludzi takimi, jacy są. Szanować ich odmienność. A od miesiąca jestem dumna z mego 4-letniego chrześniaka, który w tym roku poszedł do przedszkola. Od jego rodziców, a oni z kolei od pani przedszkolanki, dowiedziałam się, iż mój bratanek zaprzyjaźnił się w przedszkolu z 3-letnim Hindusem, który nie mówi po polsku. Nie mam pojęcia, jak się komunikują, jak się dogadują i ile rozumieją, ale się wspólnie bawią. Mój bratanek stał się niejako nauczycielem tego chłopca, bowiem tłumaczy mu, że tak nie wolno, że trzeba tak. Oj marzę, aby zobaczyć niebieskookiego blondyna i czarnookiego bruneta o ciemnej karnacji w czasie zabawy, podsłuchać ich rozmowy. I co tu dużo mówić, jestem dumna z
chrześniaka, że już od małego nieświadomie uczy się tolerancji i w przyszłości nie będzie miał problemów z akceptacją inności u innych, choć sam może być narażony na szykany ze strony dzieci z powodu noszenia okularów.
5. Banerek tutaj: http://atramentowomi.blogspot.com/p/konkursowo.html

Damian pisze...

Zgłaszam się!
Obserwuję pod nickiem: Damian :)
email ; damiansowa@spoko.pl
Jeszcze nigdy nic nie wygralem, wiec dla tego wieze z calego serca ze ten konkurs okaze sie dla mnie szczesliwy :)

Tolerancja to postawa lub zachowanie zakładające poszanowanie poglądów, uczuć, przekonań odmiennych od własnych. Inaczej: pewna wyrozumiałość. Bardzo ważnym słowem jest tu zakładające, czyli mogę, ale nie muszę. Do tego, by być tolerancyjnym konieczne jest odpowiednie podejście do sprawy i właściwy system wartości. Tolerancja to nie pobłażliwość i zbytnia, przesadna wyrozumiałość. To akceptacja inności bez szkody dla siebie; to kompromis, ale nie uległość i podatność na obce wpływy; to aktywne wyrażanie swoje zdania a nie bierne przyjmowanie cudzych poglądów. To z jednej strony przyjęcie, ale z drugiej stanie na straży swoich wartości a nie rezygnacja w imię błędnych pojęć ze szkodą dla siebie. Prawdziwa tolerancja nie jest krzykliwa, cechuje ją spokój i rzeczowe spojrzenie na sytuację oraz osobowość drugiego człowieka. Dobrze rozumiana tolerancja proponuje, a nie narzuca. Szanuje ten bardzo ważny przymiot każdego człowieka, jakim jest wolność. I wreszcie bardzo ważnym składnikiem tolerancji szacunek. Bez tego ani rusz. Brak szacunku czyni tolerancję zwykłym zawłaszczeniem bez oglądania się na drugą osobę i jej przekonania i poglądy. Dotyczy to także szerszych grup społecznych i różnych nacji na łonie społeczeństwa.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie! tylko czy obserwujesz stronę Serii Zaczytane na FB ? bo bez tego nie mogę przyjąć zgłoszenia

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

Super! zgłoszenie przyjęte!

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)) świetna odpowiedź zgłoszenie przyjęte;)

Kasandra pisze...

Zgłaszam się!

dodałam banerek, jest tu http://kasandradark.blogspot.com/

Obserwuję Cię i lubię na FB https://www.facebook.com/kasandra.dark.9

mój nick: Kasandra Dark

e-mail: kasandadark@gmail.com

Tolerancja to akceptacja i szacunek,wobec innej osoby, wobec jej uczuć, poglądów,odmiennej postawy, To nie znaczy że muszę się z tym zgadzać ale rozumiem je i szanuję to że każdy jest inny.To znaczy patrzeć na innych sercem a nie oczami.Człowiek tolerancyjny stara się poznać motywy, którymi ludzie się kierują...

Caroline pisze...

1. Caroline
2. caroline92@o2.pl
3. Polubione jako Karolina Brzezińska
4. Być tolerancyjnym oznacza być wytrwałym, bo przecież nie wszystkie zachowania innych ludzi akceptujemy. Oznacza zaniechanie dyskryminacji, bo każdy ma wolność - poglądów, słowa wyborów itd. Oznacza otwarcie się na nowe, bo często tolerując coś płynnie przechodzimy do akceptacji i przejmowania zachowań, poglądów, co wcześniej nie mogło mieć miejsca przez niedostateczną wiedzę na dany temat. Oznacza podejrzenie, że drugi człowiek może mieć rację, a my nie; dlaczego? dlatego, że nierzadko poddaje w wątpliwość nasz światopogląd i zmusza do głębszego zastanowienia się nad naszym prywatnym światem. Oznacza uznawanie praw innych do własnego zdania i traktowanie innych na równi z samym sobą mimo różnicy poglądów.

rlgbt pisze...

Dobry wieczór,
Osoby chcące podwoić swoje szanse na wygranie książki "Inne Zasady Lata" mogą zgłosić się do konkursu organizowanego w serwisie www.RuchLGBT.pl. Mamy do rozdania 3 książki dla 3 osób. Serdecznie zapraszam.
Mam nadzieję, że komentarz nie zostanie usunięty. Nie jest on reklamą. Chcemy trafić z książką do jak największej liczby zainteresowanych.

Edyta Ch. pisze...

1. Edyta Ch.
2. edyta.cha@wp.pl
3. Na fb lubię jako: Edyta Ch.
4.
"Kto jest bez winy niechaj pierwszy rzuci kamień, niech rzuci
Daleko raj, gdy na człowieka się zamykam"To
fragment piosenki Stanisława Sojki "Tolerancja". W tych krótkich
wersach jest tak dużo prawdy - najłatwiej nam oceniać innych,
krytykować, wytykać palcami i szydzić ze wszystkiego, co według
przyjętych przez nas kryteriów jest inne, a pod określeniem "inne" mamy
na myśli "gorsze". Być tolerancyjnym to znaczy otworzyć się na tą inność
i przestać oceniać ją jako coś gorszego, bo niby jakim prawem uważamy
siebie za ideał, za kogoś lepszego, bardziej wartościowego? Nic nam nie
daje takiego prawa - ani pieniądze, ani stanowisko pracy, ani
wykształcenie, a już na pewno nie takie kryteria jak płeć, kolor skóry,
religia czy preferencje seksualne. Gdybyśmy znaleźli się w innym kraju,
wśród obcych kultur zauważylibyśmy jak nasze oceny są względne - my
chodzimy do solarium by pochwalić się brązową skórą, a Wietnamki
uważają, że im skóra bielsza, tym piękniejsza, kobiety z ludu Padaung
zakładają pierścienie na szyję, mimo że to może przeszkadzać i być
bolesne, bo taki jest ich kanon piękna, tatuaże, dziury w uszach,
czerwone mazidła na ciele...jest wiele sposobów na piękno, ludzie są
różni i sztuką jest to akceptować, nie śmiać się z odmienności i nie
wywyższać siebie. To jest tolerancja - bycie otwartym i wyrozumiałym,
nie rzucanie kamieni, nie osądzanie!

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

przyjęte;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

przyjęte

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

przyjęte;)

Magdalena Zając pisze...

1. magi18
2. magda-17_17@o2.pl
3. polubienie strony: https://www.facebook.com/Zaczytane jako Magdalena Zając
4. Być tolerancyjnym to znaczy nie wyśmiewać się kogoś, kto się od nas różni. Nie obrażać go. Nie myśleć w stylu: "Ja jestem od niego lepszy".
Być tolerancyjnym = tolerować, ale i akceptować oraz próbować zrozumieć.
Zawsze uważałam się za osobę tolerancyjną. Ale trzeba również przyznać, iż z wieloma "innościami" nie miałam do czynienia. Np. osoby homoseksualne: nie znam osobiście ani jednej. Co prawda wiem, że Neil Patrick Harris jest gejem, ale osobiście nigdy żadnego nie spotkałam. I przed serialem "Glee" nigdy się nie zastanawiałam nad niektórymi kwestiami. Bo "Glee" mi otworzyło oczy. Na wiele spraw. Teraz patrzę na wszystko inaczej. Choć zawsze w jakimś stopni byłam tolerancyjna, to teraz ten stopień się zwiększył. Ale pewnie nigdy nie osiągnie 100%. Wydaje mi się, że nikt nie może powiedzieć, iż jest tolerancyjny na 100%. Zawsze będzie coś, czego nie będzie mógł/potrafił tolerować. Ale przez to nie będzie on gorszym człowiekiem. Dopóki nie będzie atakował innych ludzi (siłą bądź słowem) tylko dlatego, bo się od niego różnią, będzie dobrze. Zawsze może porozmawiać z osobą, którą nie potrafi zaakceptować, zawsze może zmienić zdanie. Nigdy nie może za to obrazić jej, pobić ją czy jakikolwiek inny sposób zaatakować ją.
Na koniec najlepiej pasuje piosenka "Jesteśmy inni". Bo wszyscy się różnimy od siebie. I tak jest świetnie, tak powinno być. I dlatego właśnie (między innymi) powinniśmy być tolerancyjni. Bo może dla kogoś innego to my jesteśmy "Ci gorsi".
Fragmenty piosenki P. Rubika "Jesteśmy inni"
"Nie jestem winny, że jestem inny.
Nie jestem winna, że jestem inna.
Inna od ciebie, inna od niego.
Inna innością kogoś innego. (...)
Jesteśmy inni, inni od innych,
Którzy są inni od wszystkich innych.
Jesteśmy inni piękną innością,
Różni cudowną różnorodnością."

Aga pisze...

1. elephant
2. a.g.n.i.e.s.z.k.a.10011@gmail.com
3. lubię jako Agnieszka Bed....ska


Być tolerancyjnym oznacza otwartość na inność, przyzwolenie na postawy i zachowania, które nie zawsze w pełni akceptujemy, ale zgadzamy się na ich obecność. Tolerancja to sposób myślenia, więc osoba, która uważa się za tolerancyjnego, bo łaskawie trzyma ślinę za zębami, kiedy przechodzi obok kogoś, kto wg niego jest gorszy, bo nie taki jak on, myśląc przy tym "jaki ja jestem tolerancyjny..." jest zwykłym dupkiem, a nie otwartym na świat człowiekiem.
Krótko mówiąc tolerancyjność to akceptacja faktu, że ktoś ma prawo inaczej od nas myśleć, zachowywać się, wyglądać itd., czego niestety wciąż wiele osób w tym kraju nie jest w stanie przyjąć do wiadomości.

Edyta Ch. pisze...

Aha, info o konkursie udostępniłam tu: https://www.facebook.com/edyta.chmura.12/posts/172816126249933 :)

rlgbt pisze...

Przypominam, że książkę można również wygrać na www.ruchlgbt.pl. Mamy do rozdania 3 egzemplarze a nie jeden. Zapraszam

Blogger pisze...

New Diet Taps into Pioneering Plan to Help Dieters LOSE 15 Pounds in Only 21 Days!