Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 15 października 2013

Mistyka, Celtowie i trochę horroru czyli, stosiki biblioteczne

Nie wiem ilu z Was wie, że ja po prostu kocham mitologię w szczególności celtycką. Od języka po mity, wierzenia, obrzędy i inne ciekawostki. Zainspirowana Edytą i jej postem Mitologia Japońska pognałam do biblioteki i okazało się, że jest kilka nowych pozycji, przy okazji wypożyczyłam jeszcze kilka powieści;P Po prostu nie mogłam się powstrzymać;)


z Mitologii Celtyckiej i około celtyckiej mamy:

  • Mitologię Celtów Gąssowski Jerzy, którą już czytałam, ale "lata świetlne temu" ;P
  • Taliesin Lawhead Stephen R.- powieść z elementami mitologi celtyckiej i legendy arturiańskiej
  • Celtowie Schlette Friedrich
  • Celtowie  Botheroyd Sylvia i Paul
  • Barry Cunliffe Starożytni Celtowie
  • Graal: od celtyckiego mitu do chrześcijańskiego symbolu Loomis Roger Sherman

Z Mitologii nordyckiej i tematów związanych z nią:



  • Magiczny Świat Władcy Pierścieni. Mity, legendy i fakty leżące u źródła arcydzieła Colbert David



  • Powieści:

    Całą serię Harrisa czytałam lata temu - nawet ją posiadałam, niestety pożyczyłam i już nie odzyskałam;(
    King zainteresował mnie tym "Tańcem ze śmiercią", Straub Peter i jego "Kraina Cieni" po prostu mnie zaintrygowała.


    Dodatkowo chciałam się pochwalić nowym zakupem. Te oto 3 książki udało mi się zakupić za jedyne 21 zł w Poznaniu - są nowiutkie - załapałam się na jakiś kiermasz;))


    Więcej o tych książkach możecie poczytać na moim profilu LC;) >>tutaj<<

    A jak to jest z Wami? Lubicie mitologię czy raczej trzymacie się od niej z daleka?? Macie chęć na coś z wybranych przeze mnie pozycji? Coś już czytaliście? No i na jaką recenzje macie ochotę?

    Ponadto przypominam, iż w piątek uraczę Was Angusem ze snów, czyli książką, która zawiera historię Dawcy Snów - celtyckiego boga - opowiedzianą na nowo;)
    Jutro post z Serii: Jak to Zrobić?
    xxx

    Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

    Wyzwania:-

    47 komentarzy:

    Honorata pisze...

    Lawhead ma świetne książki, szkoda tylko, że niewiele przetłumaczono na polski.
    Także jestem fanką mitologii wszelakich:)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    własnie słyszałam, że są świetne, ale u mnie w bibliotece była tylko ta;(( znowu na allegro są i to dość takie, ale zjadają je koszty transportu, bo zazwyczaj ktoś kto sprzedaje nie ma więcej niż jednej jego książki;) to zapraszam na piątek i później pewnie poniedziałek, bo trochę tego celtyckiego klimatu będzie;D a któraś Cię szczególnie zainteresowała??

    prosperiusz pisze...

    Z niektórymi książkami o Celtach miałem okazję się zapoznać :-)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    i jak tam podobały się?

    ksiazkowka pisze...

    Mnie żadna mitologia nie kręci... :)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    ale King tak! Danse Macabre jest dobry?

    ksiazkowka pisze...

    Tu Cię zaskoczę i powiem: nie wiem. :) Jeszcze nie czytałam. :)

    Alenda pisze...

    ze mną jest tak, że jeśli trafi w moje ręce to czytam, ale nie szukam jej specjalnie :) Mimo, iż kocham Kinga tej powieści jeszcze nie czytałam, ale na pewno to zrobię :)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    o! to zobaczymy;P lubię tę tematykę, więc powinno być ok;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    ja na pewien czas o nich "zapomniałam" a jak wróciło to ze zdwojona siłą;P

    Katarzyna Meres pisze...

    "Graal: od celtyckiego mitu do chrześcijańskiego symbolu" Loomis Roger Sherman - czekam na tą recenzję :D Ze mną jest tak, że jeśli temat i opis danej książki mnie zainteresuje, to z chęcią ją przeczytam :)

    Basia z Czytelni pisze...

    O jakie różne różności:) Wszystkie fajne i nie mogę się doczekać recenzji. Hmmm, tak weszłam na Twojego bloga i sobie pomyślałam, hmmm - skąd ja znam te kolibry hahahahahaha

    Edyta pisze...

    Oczywiście, że lubię mitologie :)

    W pierwszej kolejności czekam na "Taliesina" :) A później na resztę :)

    Edyta pisze...

    Ja, bardzo przepraszam, ale ... jeśli chodzi o książkę o świecie Tolkiena. Tolkien stworzył świat w oparciu o mitologię nordycką, nie celtycką :P Przepraszam, musiałam to napisać, bo jednak to są dwie różne mitologie.

    Lukaszlucky pisze...

    Mitologia celtycka jest mi kompletnie obca, ale po cichu liczę, że uda mi się naprawić ten błąd ;)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    ja tez nie mogę się jej doczekać;)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    noo! świetne prawda;PP długo się przed nimi wzbraniałam bo ma je Minerwa, ale to najlepsze możliwe dostępne tło - mocno neutralne bez zbędnych" gwiazdek, kropek, zygzaków..";P

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    myślę, że będzie zaraz po Celtowie Botheroyd Sylvia i Paul - bo już ją zaczęłam i jest króciutka;PP

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    to już się boję tej książki, bo była w dziale celtyckim;PPPP - chyba, że to pomyłka biblioteki;P
    ale poprawiam w poście i z chęcią o tym poczytam, bo akurat tego nie wiedziałam...zobaczymy;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    to fajnie;)) ale mogę się założyć, że dość sporo wiesz na ten temat tylko nie zdajesz sobie z tego sprawy;))

    Basia z Czytelni pisze...

    A skąd bierzesz tła? z bloggera, czy jeszcze skądś?

    Cyrysia pisze...

    Od mitologi trzymam się raczej z daleka, ale lubię za to literaturę grozy, więc patrząc na twoje mroczne nabytki już mi pociemniały oczy z zainteresowania :-)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    mnie także interesują;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    z bloggera, ale na dyskusyjach mamy tło z innej stronki (lewy górny róg jest do niej link we "wstążce")

    Edyta pisze...

    No, chyba, że autor tej książki uważa i udowadnia, że świat Tolkiena powstał na bazie mitologii celtyckiej :)
    To jak będziesz oddawała książkę do biblioteki, to wskaż błąd :P:P

    Jednak sam Tolkien był zafascynowany i czerpał z mitologii nordyckiej :)

    Edyta pisze...

    Tak, jak napisała Nonorata, niewiele jest książek Lawheada przetłumaczonych na polski, a te które są, są trudne do zdobycia. Ja się naszukałam! I przeczytałam, bo pożyczałam po znajomych i znajomych znajomych :P

    awiola pisze...

    Nie jestem jakąś wielką fanką mitologii celtyckiej, ale od czasu do czasu lubię na ten temat coś poczytać. Nazbierałaś trochę tych książek, wow.

    Honorata pisze...

    W zasadzie nie :)
    Ja teraz stawiam na mitologię słowiańską jako motyw w literaturze popularnej.
    Szczególnie pisarze-fantaści świetnie ją wplatają w swoje ksiązki.

    Andra D pisze...

    Uwielbiam mitologie wszelkiego rodzaju, choć dopiero zaczynam je poznawać.

    Agnieszka Winkler pisze...

    Bardzo lubię mitologię, choć przyznam, że nie często cokolwiek czytam. Najlepiej chyba chyba znam te popularne czyli grecką i rzymską. Myślę że celtycka okaże się równie fascynująca :-)

    Minerwa pisze...

    O rany, parę lat temu miałam straszną fazę na celtów, koronę angielską itp., itd. Przypomniałyście mi o tym i mam nadzieję do tego wrócić, taka mitologia musi być czymś cudownym.

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    jest! już zacieram ręce;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    jest świetna a i możemy ją znaleźć w wielu fajnych pozycjach książkowych;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    ja także;) pozdr

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    troszeczkę ;P

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    autor udowadnia, że czerpał z różnych mitologii - wszystko w poście wytłuszczę;)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    szkoda;(

    Edyta pisze...

    Będzie ciekawie :)

    Paulina Król pisze...

    Marta, po Twoich książkach i wypowiedziach na fb, czuję coraz większą ochotę, by napić się z Tobą kawy (albo czegoś mocniejszego;)). Uwielbiam ludzi z pasją! To kiedy się umawiamy?

    Kiti pisze...

    Nic nie kojarzę, ale życzę miłej lektury:)

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    dzięki;)

    DżoanaKa pisze...

    Kiedyś postanowiłam, że nastanie dzień, w którym zabiorę się za mitologię celtycką. Na razie wkręcam się słuchaniem np. El sueno de Morfeo, które widocznie się taką muzyką inspiruje :)

    Evik pisze...

    O, ja też ostatnio pisałam o stosiku bibliotecznym. Zaczęłam je rozróżniać od stosików domowych. Czytanie tych drugich idzie mi dużo gorzej ;)
    A na tym blogu jestem pierwszy raz.
    Znalazłam Twój komentarz na blogu Ewy - Książkówki. Pod wątkiem o plagiatach.
    Pozdrawiam.

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    to zapraszam częściej, a ja także zajrzę w wolnej chwili;) jutro będzie u mnie konkurs - wpadaj;))

    Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

    dobra muza;) a za mitologię zabierz się koniecznie! Polecam Mgły Avalonu;))

    prosperiusz pisze...

    Niektóre były wręcz wymagane do mojej pracy magisterskiej, np. Gąssowski

    prosperiusz pisze...

    Ale się podobały, znalazłem sporo o bogini Eponie :)