Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 23 października 2013

Z Serii Jak to Zrobić? Jak zrobić "ukryte" strony na blogerze?

Przypominam także o konkursie <<szczegóły tutaj>>


Witam! znowu króciutki, ale i treściwy post...nie chcesz by było za wiele kart jako stron czy w menu, ale chcesz je używać...- jest na to sposób. W blogerze możemy zrobić ukryte podstrony. Na obrazkach Wam to zaprezentuje;)

Na MK Czytuje w zakładce Wyzwanie: Czytamy Polecane Książki - możemy zaobserwować to zjawisko - podlinkowałam ukryte strony jako spis blogów i spis recenzji;) Więc korzystajcie - jeśli chcecie lub potrzebujecie.
Przed każdą zmianą na blogu warto zaimportować szablon i zapisać zawartość bloga.

W menu blogera mamy zakładkę strony. Aby ten trik nam wyszedł należy wybrać, aby strony wyświetlały się jako "karty na górze" lub "linki boczne". Chcesz powiększyć obrazek - kliknij na niego!



Następnie przenosimy strony do "działu ukryte". Klikając na "wyświetl" - możemy uzyskać adres tej stronki i podlinkować jakieś zdanie, obrazek czy baner. Klikając edytuj możemy ją po prostu edytować;) 


Jeśli nie posiadacie ukrytych stron Z SZABLONU  - tak należy je stworzyć:

Tworzycie w tradycyjny sposób stronę ---> następnie wchodzicie w układ(1) --> w zakładkę strony i tam konfigurujemy listę stron (2 i 3)---> odznaczamy interesującą Nas stronę i przechodzimy z powrotem do zakładki strony(4), w której ukazuje Nam się powyżej zaprezentowany dział ukryte;) Jak na razie sprawdziłam to na 3 szablonach w blogerze i na wszystkich działa;)


Zapraszam Was do działu Z Serii: Jak To Zrobić? po inne porady <<tutaj>>
Jeśli macie jakieś pytania lub chcielibyście coś zrobić na blogu, a nie wiecie jak  - piszcie. Jeśli będę potrafiła to zrobić to opublikuje post na ten temat.


Przypominam także o konkursie <<szczegóły tutaj>>



Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

Wyzwania:-

44 komentarze:

Edyta pisze...

Świetny post! :)

ksiazkowka pisze...

I Marteczka znów pomaga. :D

Kinga G. pisze...

Znakomity poradnik! :) Jak na razie nie jest mi pomocny, ale jestem na stówę pewna, że w przyszłości się przyda, nie tylko mi, ale także i innym. :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;****

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki xoxoxo

Tetiisheri pisze...

Z pewnością skorzystam z tego pomysłu :))
Dzięki za wskazówki!!!

cyrysia pisze...

Świetne porady. Dzięki nim nie będę już taka zielona w blogosferze.

awiola pisze...

Podoba mi się Twój cykl. Cały czas dowiaduje się czegoś innego.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

proszę bardzo;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję;)

DominikaAnna pisze...

Ciekawe informacje :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuje;)

Mirosław Stosłów pisze...

Na pewno się przyda, dodałem sobie stronę z tym poradnikiem do zakładek - thanks a lot! :)

prosperiusz pisze...

Marto, dzięki Ci za kolejny pomocny artykuł!

Basia z Czytelni pisze...

Dzięki Tusiu, sprawdzę potem czy u mnie też działa.

DżoanaKa pisze...

Hmmm... Chyba jestem zmęczona, bo najwyraźniej nie wiem o co chodzi. I do tego nie dowidzę, bo nie widze nic ukrytego :P Ja mam w każdym razie zupełnie przeciwny problem. Gdy daję karty na górze, to ostatnich zakłądek w ogóle nie widać, są tylko te, które się mieszczą w jednym rzędzie...

Kiti pisze...

Dobrze wiedzieć, może kiedyś mi się to przyda:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

proszę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jestem ciekawa jak to jest z a ilością

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to są strony, których nie chcesz pokazywać bezpośrednio w menu, a co do tych zakładek to ja także miałam ten problem przy dwóch szablonach blogera i był to błąd szablonu, a że nie znam się aż tak na html to po prostu zmieniłam szablon na inny...

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

fajnie by było;)

Basia z Czytelni pisze...

Skorzystałam:) Nie wiem jak z ilością, bo nawet wykasowałam 1 czy s stronki, a inne ukryłam - jest cudnie, dziękuję. I rzeczywiście bardzo proste, ale bez Ciebie nie chciałoby mi się szukać i kombinować. Te Twoje cykle są świetne!!!

Andra D pisze...

Sama mam ukryte strony, ale ukrywam je nieco inaczej. Dzięki za nowy sposób :)

Katarzyna Meres pisze...

Myślę, że przyda się w przyszłości ;D

DżoanaKa pisze...

Już chwilę później zrozumiałam o co chodzi :) Ewidentne zmęczenie materiału było. A jeśli chodzi o problem, to wolę dac boczne. W końcu szablon mi na tyle przypasował, że póki co nie będę go zmieniać. Kiedyś rozumiałam z kodu html zdecydowanie więcej, ale dużo uleciało. Muszę kiedyś przysiąść i pomyśleć.

Tetiisheri pisze...

Pomocy.
Nie mam STRON ukrytych. Mało tego, w układzie nie mam zakładki Strony :( tzn. jest ona niewidoczna, gdyż kiedy chcę dodać gadżet Strony, pojawia się komunikat, że taki gadżet jest już dodany.
Co zrobić w takiej sytuacji?

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a masz w ogóle w blogerze menu: "przegląd", "posty", "strony"??

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

bo jak to masz i klikniesz na "strony" i tam jest funkcja pokazuj jako... i ją wybierasz - możesz tam mieć zaznaczone nie pokazuj...

Tetiisheri pisze...

Mam, ustawiłam na pokazuj, i zobacz co mam :)
Podwójne menu :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to świetnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a proszę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

spoko...ja tez kiedyś w htmlu trochę siedziałam, ale nie zajmuję się tym zawodowo i widać jak jest;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

widziałam;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to teraz wejdź w układ i sprawdź czy masz tam dwie strony;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jak tak to jedną usuń;)

Basia z Czytelni pisze...

A tosiowy post widziałaś?:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

oo! to znaczy, że masz jakieś specjalnie zrobione menu, więc tu to ja za bardzo nie pomogę, raczej ktoś kto wie jak modyfikować szablon

Tetiisheri pisze...

mam tylko jedną stronę :(
obawiam się, że mam jakiś skomplikowany szablon bloga :(

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

o chyba pobieżnie...zaraz zerknę;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

chyba tak...możesz go usunąć, ale będziesz miała wtedy ten co pokazał się pod spodem...tak to nie pomogę bo sama sporo się uczę, ale jak coś mi się obije o oczy to dam Ci znać;) pozdrawiam i zapraszam do konkursu jeśli jeszcze nie bierzesz udziału...w przyszłym tygodniu będzie książka Inne Zasady Lata do wygrania;)

Andra D pisze...

Po prostu zamiast stron ukrywam etykiety, ale generalnie mechanizm jest zbliżony :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zawsze można zapytać...pomogę, ale prawda jest taka, że często nie wiem jak prościej to jeszcze zapisać, ale uważam, że chwila z postem i każdy da radę...chyba, że boi się komputera;)