Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 27 listopada 2013

Czas Żniw - Samantha Shannon

Niedaleka przyszłość - jednak świat tak różniący się od naszego,w którym żyją ślepcy i śniący. Do śniących należy 19-letnia Paige, będąca sennym wędrowcem - jasnowidzem potrafiącym wpływać na senny krajobraz poza swoją fizyczną powłoką - i pracująca w kryminalnym podziemiu. Ślepcy to ludzie bez zdolności, a ich celem jest wyeliminowanie każdego rodzaju jasnowidzów. Pokrótce posiadanie zdolności równa się utrata życia. Paige wracając do domu niespodziewanie zostaje zmuszona do użycia swoich zdolności, skutkuje to pojmaniem i przetransportowaniem do Szeolu I dawnego Oksfordu, który okazuje się ośrodkiem karnym i szkoleniowym dla jasnowidzów ukrywanym w tajemnicy. Prowadzą go Refaici - stara rasa biologicznie nieśmiertelnych zamieszkujących Międzyświat. W porozumieniu z wysoko postawionymi ślepcami wykorzystują śniących do walki z Emmitami swoim naturalnym wrogiem jednocześnie chronią Ziemię przed tymi bezmyślnymi bestiami. Paige, aby przeżyć musi dostosować się do tego okrutnego miejsca i podporządkować Naczelnikowi - jej obecnemu Panu i trenerowi. Zbliża się Czas Żniw....
Czas Żniw to książka odważna, okrutna i poruszająca. Wzbudzająca niepokój i przedstawiająca świat stworzony od podstaw tak inny od tych, które znałam do tej pory. Aż ciężko uwierzyć że to debiut Samanthy. Dla mnie to fantastyka najwyższych lotów, w której jedyną naprawę przewidywalną rzeczą jest to, iż nasza główna bohaterka jest kimś wyjątkowym - jasnowidzem najwyższej kategorii - i kimś momentami naiwnym, ale te cechy giną gdy zauważamy jej zaradność, pragmatyczność i wolę walki o wolność i przyjaciół.
Czas Żniw ukazuje trudną i niebezpieczną rzeczywistość. Książka wciągająca i pasjonująca, mimo wolniejszego początku po jej skończeniu byłam zachwycona - zapragnęłam więcej i więcej. Opowieść Panny Shannon to historia ukazująca najgorsze z możliwych zachowań, złą stronę ludzkiej duszy, chęć dominacji i przetrwania za wszelką cenę. Ponadto to historia, w której nie doświadczymy typowego dla fantastyki młodzieżowego romansu co dla wielu będzie pewnie ogromnym plusem.
Podsumowując Czas Żniw to lektura, której nie możecie przegapić - zarówno dorośli jak i młodzież. To lektura dla fanów fantastyki, sci-fi , ale każdy znajdzie w niej coś dla siebie. To zdecydowanie must read, po przeczytaniu którego nadal jestem oszołomiona i zachwycona.



Dodatki:



Tytuł: Czas Żniw
Autor: Samantha Shannon
Data i miejsce wydania: 06-11-2013, Kraków
Wydawnictwo: WSQN
Ilość Stron: 513
Seria: The Bone Season #1
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawcy






Co dalej?

W piątek recenzja książki Kryminalny Wrocław, a jutro post z Serii: Jak to Zrobić? Zapraszam;)




Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

59 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

Kurczę, znakomite recenzje zbiera ta książka. I Ty też się zachwycasz. :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

na początku czytania myślę no fajna jest i świat też ciekawy, a po przeczytaniu całości miałam w głowie "wow" i w sumie musiałam odczekać kilka dni by się zebrać do kupy i nazwać to moje "wow" kilkoma innymi wyrazami;)

Avrea pisze...

ciekawe ciekawe , na pewno przeczytam :)

Gośka B pisze...

Faktycznie. Chyba nie czytałam negatywnej recenzji tej książki:) Mam w planach już od zapowiedzi i cieszy mnie, że jest tak dobra.

Sebastian Kukla pisze...

Całkiem zachęcająca recenzja ;) Nie czytam wiele fantastyki ale po tą książkę jestem gotów sięgnąć ;)

Agata pisze...

Kolejna recenzja tej książki , która sparwia , że coraz bardziej chcę ją mieć I przeczytać

prosperiusz pisze...

Chyba się skuszę, recenzja super :-)

madziusia pisze...

Na mnie również zrobiła ogromne wrażenie. Przyznam, że nie spodziewałam się tego wątku romantycznego, ale wyszedł on całkiem całkiem:) Cóż, oby więcej takich debiutów:)

madziusia pisze...

Ooo, jak dobrze, że nie jestem odosobniona w swoich odczuciach po zakończeniu książki:)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Bardzo bym chciała ją mieć w swojej biblioteczce i ją przeczytać!!! :)
Podoba mi się pomysł na tą książkę, a przynajmniej tyle ile wiem na ten temat z opisu wydawcy i z Twojej recenzji.

Ania Floo pisze...

Od jakiego czasu marzę, o przeczytaniu i posiadaniu tej książki;)

Cyrysia pisze...

Jakoś nie mam przekonania do tej książki. Ja po prostu fantastykę i sci-fi czytam naprawdę od ,,święta''. Wolę jednak inne gatunkowo książki.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

trzeba lubić tę tematykę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a jest warto;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nie chce nadmiernie zachęcać ale warto oj warto...na początku chciałam oddać w konkursie ale teraz nie oddam #My Precious ;PPPPP

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też się go nie spodziewałam i w sumie mnie zdziwił, ale polubiłam tego gościa

awiola pisze...

Naczytałam się już dobrych recenzji na temat tej książki. Muszę ją dorwać w swoje ręce.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję, a warto facetom mogę ją polecać w ciemno

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

warto oj warto;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję xoxo a ja uwielbiam wręcz kocham fantastykę;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja po przeczytaniu byłam jak w recce widać niebywale zadowolona, więc do dzieła;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wiem, że było o niej dość głośno...ale jest ona warta tego szumu;)

Joanna - Niedopisanie pisze...

No ja też już o niej dużo przeczytałam i zostałam skutecznie zachęcona, może nie na tyle żeby kupić książkę, ale wypożyczyć z biblioteki - na pewno!

Katarzyna Meres pisze...

Chcę koniecznie przeczytać tę książkę. Muszę sobie sprawić prezent pod choinkę :) Nie mogę się doczekać, aż i ja będę zachwycona i wciągnięta w ten świat...

natanna pisze...

Nie jestem fanka tego typu literatury , ale nie mówię nie.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

W takim razie, mam nadzieję, że szybko wpadnie w moje ręce :)

Lukaszlucky pisze...

Ja się wkręcam w fantastykę, ale póki co zacząłem od jednej książki Bradbury'ego, a obecnie czytam "Autostopem przez galaktykę" Adamsa i muszę powiedzieć, że te książki naprawdę są dobre i przenikliwe. Zobaczymy czy zostanę fanem sci-fi i fantastyki. Z całą pewnością nie kosztem horrorów i kryminałów :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zawsze możesz to połączyć;PPP

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zawsze warto przekonać się samemu;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to na pewno będzie dobry prezent...no chyba że za fantastyką nie przepadasz;PPPP

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;)

Agnieszka Winkler pisze...

Nie przepadam na typowym sci-fi, lubię w powieściach nutke romantyzmu, ale nie mówię nie. Może kiedyś przeczytam :-)

Basia z Czytelni pisze...

A ja niewiele o niej słyszałam i jestem jej bardzo ciekawa.

izkalysa pisze...

Cieszę się, że Tobie się podobała, bo dostałam tę książkę na wcześniejsze mikołajki i zmotywowałaś mnie do lektury :)

Anna P. pisze...

Znalazłam książkę, której poszukiwałam od dłuższego czasu, tematyka jak dla mnie idealna, zapisuję ją na swoją listę do Mikołaja:D

kasia23112511 (K-czyta) pisze...

Ciekawa jestem czy mi by się spodobała jeśli fantastyki nie czytuję zbyt często;) bo motywy w niej zawarte są całkiem ciekawe :)

Agnes Recenzentka pisze...

No po prostu książka godna polecenia! Skoro tak wielu recenzentów ocenia ją pozytywnie, to coś w tym musi być :D

Miłośniczka Książek pisze...

Książka czeka na mnie na półce w kolejce do przeczytania :) Już nie mogę się doczekać lektury :)

Kiti pisze...

Już kilka tygodni wszyscy się nią zachwycają, ja też chcę ją przeczytać;)

KulturkaMaialis pisze...

Wszyscy ją zachwalają, może i ja powinnam się skusić :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też lubię romantyzm i tu odrobinę go będzie tylko nietypowego i tak oczywistego...ale od czasu do czasu warto zajrzeć do czegoś innego;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie! czekam na reckę;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jestem ciekawa czy Ci się spodoba jak nic czekam na recenzję;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jest niebywale ciekawa....ale ja np. uwielbiam fantastykę i to bardzo;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

chyba najlepsza młodzieżówka jaką w tym roku przeczytałam;)))))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to nie pozostaje mi nic jak tylko czekać na recenzję;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

koniecznie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a może może;D

Marta pisze...

To chyba jedna z niewielu książkę, która podoba się wszytskim! A przynajmniej ja nie spotkałam się jeszcze z negatywną opinią :)

Gosia K. pisze...

Średnio przepadam za sci-fi, ale czytam ostatnio same pozytywne recenzje tej książki. Dużym plusem też jest brak romansidła w tle;) może się skuszę:)

Anna P. pisze...

Teraz tylko muszę być grzeczna, bo u mnie w bibliotece raczej, albo nie raczej tylko na pewno jej nie znajdę:D

izkalysa pisze...

http://wszystkie-ksiazki-mojego-zycia.blogspot.com :)

Ja się jeszcze trochę boję disqusa, ale zajrzę :)

Paulina 'Paulaaaa' Ch pisze...

Bardzo dobra! Nie spodziewałam się po niej tego, ale naprawdę dobrze się z nią bawiłam. Teraz z niecierpliwością wyczekuję na kontynuację! :D

ksiazkowa-fantazja pisze...

Zbiera znakomite opinie, trzeba będzie przeczytać :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też nie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

polecam zdecydowanie! nadal jestem oszołomiona;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

też czekam;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

koniecznie;)