Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 18 listopada 2013

Czerwony Golem - Peter Higgins

Wyobraźcie sobie alternatywną, totalitarną Rosję lat 30 i 40 i połączcie ją z fantastycznym światem w którym golemy, czujący deszcz, mużyki i upadłe anioły są na porządku dziennym - brzmi ciekawie? To czytajcie dalej...
Wissarion Łom śledczy z prowincji - cudowne dziecko Sawinkowa zostaje wezwany do Mirgorodu, aby pomóc schwytać Józefa Kantora najprawdopodobniej odpowiedzialnego za ataki terrorystyczne w stolicy. Mirgorod - miasto, o którym marzył ukazuje mu się poprzez korupcje, brutalność i propagandę. Tymczasem jeden z Upadłych Aniołów żyje choć powinien być umarły i pragnie zapanować nad światem - jest złą siłą. Jego przeciwieństwem są dawni bogowie. Ich istnienie, moc Upadłych Aniołów i spisek przeciwko Jedynemu Przywódcy są ze sobą powiązane. Łom ma przed sobą trudne zadanie do wykonania i narazi się nie jednej osobie. Pomorze mu w tym Marusia - prosta dziewczyna, która znalazła się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie szukając informacji o swojej przeszłości. Moce, o których nie śniło się mieszkańcom miasta budzą się, a zło kryje się wszędzie. Zaczyna się walka z czasem. Jak daleko sięga spisek? Co jeszcze skrywa budynek tajnej policji Łódka?
"Rewolucjonista jest przeklęty, wyszeptał bezgłośnie. Rewolucjonista nie zna pobudek osobistych. Żadnych uczuć. Żadnych Zobowiązań. Rewolucjonista nic nie posiada i nie ma imienia. Jest bezlitosnym i nieprzejednanym wrogiem wszelkich praw, zasad moralnych, zwyczajów i konwencji. Dla niego istnieje tylko rewolucja. Wszystkie pozostałe więzi zostają zerwane" s.15

Czerwony Golem opisywany jest jako thriller sci-fi, a dla mnie to bardziej powieść sensacyjna z elementami fantastyki w najlepszym wydaniu. Ponura, alternatywna rzeczywistość od razu nasuwa nam konkretny obraz tego świata. Podobnie jest z językiem powieści, który ukazuje nam to co w niej najlepsze. Z każdą stroną zagłębiamy się w lekturze i czekamy na ciąg dalszy.

Książka jest podzielona na rozdziały, w których poznajemy najróżniejszych bohaterów oraz ich wersję wydarzeń. Ilość historii i bohaterów nas nie przytłoczy, ale pozostawi niedosyt, gdyż sporo rozwiązań i zakończeń wątków poznamy najprawdopodobniej w kolejnych częściach. Intryguje, ale pozostawia wiele spraw niedomkniętych. Czerwonego Golema czyta się szybko i przyjemnie. To zdecydowanie lektura dla lubujących się w fantastyce i literaturze związanej z historią i mitologią Rosji i takim osobą ją polecę.
Podsumowując - totalitaryzm, korupcja, fantastyczne wydarzenia, zbliżająca się wojna, tajna policja, magiczne stworzenia i niebywałe umiejętności bohaterów. To wszystko znajdziecie w tej pozycji. 

"Łom obrócił się i spróbował osłonić, ale deszcz już tam był. Zamachnął się i chlasnął go. Pięść deszczu." s.57

Czerwony Golem, Peter Higgins, Akurat, Warszawa, premiera 06-11-2013, s.335, I część serii

Dziękuję: 

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Jeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

Wyzwania: Czytamy Fantastykę, Rosyjsko mi

47 komentarzy:

prosperiusz pisze...

Ciekawa publikacja,
jeśli jest w niej historia i fantastyka to powiem tak: to moje klimaty :-)

cyrysia pisze...

Nie czytałam jeszcze do tej pory rosyjskiej literatury i trochę czuje przed nią respekt, dlatego na razie jednak się wstrzymam z czytaniem powyższej książki.

Wiedźma pisze...

Mi czytanie "Czerwnego golema" szybko nie szło, głównie ze względu na zawiłości opisów zaserwowanych przez autora, ale popieram Twoje słowa i powieść polecam :)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Jestem bardzo bardzo ciekawa tej książki! Muszę sobie ją dodać do listy "do przeczytania" :)

Basia z Czytelni pisze...

To byłaby świetna lektura dla mnie!!!
Zaraz dodam post do wyzwania xx.

awiola pisze...

Jaka wielowątkowa historia. Podoba mi się.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;) w wolnej chwili dodam komentarz;)

KulturkaMaialis pisze...

Tym razem nie dla mnie...

ksiazkowka pisze...

O kurza twarz, nie słyszałam o tej książce. :D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a widzę że Ci się podoba;PPP??

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to raczej nie jest typowa literatura rosyjska a książka w której Rosja i jej klimat gra pierwsze skrzypce;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to super

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to na pewno Twoje klimaty;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

bo nie jest super łatwa, ale ja już sporo tego typu książek przeczytałam i czytałam Higinsa - i dlatego dla mnie to czytało się szybko;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to coś dla Ciebie;)

Anna P. pisze...

Zbyt mocno kojarzy mi się z lekturami szkolnymi, a jak na razie mam ich zbyt dużo na głowie. Może to mylne wrażenie, ale książka raczej nie dla mnie:D

Wiki pisze...

Nie przepadam za książkami sci-fi, w dodatku dziejącymi się w totalitarnej Rosji. Dlatego tę książkę sobie odpuszczę. Mam za to w domu "Golema" Edwarda Lee, przynajmniej tytuł podobny :P

Ola C pisze...

To zdecydowanie coś dla mnie :D

Miłośniczka Książek pisze...

Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
dzięki za podesłanie linka :)
pozdrawiam!

Lukaszlucky pisze...

A mi się wydaje, że ta książka jest ostatnio wszędzie. To już trzecia recenzja którą czytam i naprawdę nie wiem co jeszcze mógłbym dodać. Napiszę więc tylko tyle, że planuję przeczytać :P

Katarzyna Meres pisze...

Nie do końca jestem przekonana, czy mi się spodoba :D Chociaż z opisu fabuły intryguje mnie. Dodatkowym plusem jest Rosja, którą lubię w książkach :)
Póki co może odpuszczę, ale może kiedyś... :)

Kiti pisze...

Tym razem książka jakoś do mnie nie przemawia:)

Minerwa pisze...

"Golem" kojarzy mi się z Żydami i chyba przy tym pozostanę... ;-)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

chciałabym mieć takie lektury szkolne....

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to ja czekam na recenzję jeśli będzie;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

pewnie nigdy nie wiadomo kiedy najdzie ochota;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nie wszyscy mamy taki sam gust;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

o kurcze czemu??

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a ja widziałam tylko jedną;P ale fakt czasem jest natłok recenzji;)

Minerwa pisze...

Bo od nich wzięliśmy postać golema. :-)

Księgarka pisze...

O, muszę zapamiętać ten tytuł bo połączenie totalitaryzmu, korupcji i tajnej policji to coś idealnie dla mnie. Pierwszy raz słyszę o tej książce, mam nadzieję, że uda mi się ją wkrótce przeczytać.

Oli. pisze...

Bardzo dobra recenzja, ale ta książka to chyba jednak nie moje klimaty :)

kasandra Rudzielec pisze...

Osobiście za tego typu literaturą nie przepadam, ale za to mój tato uwielbia taką tematykę, więc na prezent świąteczny książka idealna:)
Pozdrawiam!!

DżoanaKa pisze...

Powiedziałabym, że brzmi BARDZO ciekawie. Naszedł mnie pomysł, ze chyba zrobię dodatkową półkę na lubimyczytać z polecanymi-recenzowanymi na blogach, żeby się w tym wszystkim połapać. Co i rusz znajduje się jakaś ciekawa propozycja, ale w natłoku innych tytuły uciekają z pamięci...

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuje:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

w takim razie to idealna książka dla Ciebie;)

Anna P. pisze...

Czyli wrażenie jednak mylne, więc może jeszcze o niej pomyślę:D

Joanna - Niedopisanie pisze...

Nie do końca jestem fanką takich gatunków - choć może bardziej jeszcze nie miałam okazji stać się ich fanką. Mam nadzieję, że mi się spodoba, bo książka na półce :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jestem ciekawa czy mu się spodoba;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też o tym myślę;DD

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zobaczymy;P

ksiazkowka pisze...

O ile okładka w ogóle do mnie nie przemawia (nic a nic) to treść już bardziej... :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Tym razem nie dla mnie :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

mnie tez nie urzekła;))