Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 4 listopada 2013

Mroczna Bohaterka - Abigail Gibbs

Mrok. Inne Światy. Przepowiednie. Przeznaczenie. Czas. 
Wybory - To ich musi dokonać główna bohaterka Vilet, która jest świadkiem masakry 30 mężczyzn w londyńskim parku dokonanej przez wampiry. Zostaje przez nie uprowadzona i staje przed wyborem: zostać jedną z nich lub być jeńcem do końca życia. Vi to dość zuchwała i zadziorna nastolatka - odrzuca, więc te propozycje gardząc przede wszystkim zabijaniem. Sytuacja staje się jeszcze bardziej napięta, gdyż ojciec Vilet jest brytyjskim ministrem obrony i od dawna wie o istnieniu wampirów, ba prowadzi z nimi negocjacje. Czeka tylko na pretekst, by wszcząć otwartą wojnę. Sojusz jest kruchy. Na dodatek Vi wzbudza zainteresowanie niejednego wampira. Jednak uczucie, które się w niej rodzi skierowane jest ku Kasparowi - następcy tronu. Wszystko ma także związek z przepowiednią i nadejściem Mrocznych Bohaterek. Co zrobi Vi? Jakiego dokona wyboru?

To niczym gra w szachy, a graczem jest przeznaczenie...

Mroczna Bohaterka - to debiutancka powieść, która zaistniała w internecie, gdy jej autorka Abby Gibbs miała 15 lat. Po 3 latach szaleństw w sieci i wielu pochlebnych opiniach książka doczekała się publikacji. Mroczna Bohaterka. Kolacja z Wampirem to pierwsza część cyklu.
To zdecydowanie książka dla młodzieży łącząca w sobie mroczną, wręcz gotycką atmosferę z romansem. To powieść, w której wampiry są niebezpiecznymi i okrutnymi stworzeniami, ale potrafią także kochać. Napisana fajnym młodzieżowym językiem z perspektywy Vi i Kaspara. Wciągająca na tyle, że jestem ciekawa dalszych części. Czego mi zabrakło? Większego zagłębienia się w mitologię istniejących w książce światów. Co mnie momentami drażniło? Główna bohaterka jest młodą i inteligentną dziewczyną, a mimo to z miłości godzi się na los, który ją spotyka. Często jest za bardzo bierna. Spotyka ją tak wiele złego, tyle okrucieństwa, a mimo to wybacza. Jest to podstawa godna uwagi, ale czy realna? To musicie ocenić sami. Ponadto wątek romantyczny jest dość przewidywalny, ale mitologia, światy i przepowiednie to jest to co może nam ten element zrekompensować. 

Byty o których nie wiemy
Byty których nie znamy

Podsumowując Mroczna Bohaterka jest wciągającą i dobrą powieścią młodzieżową zawierającą w sobie elementy fantastyki i gotyckiego horroru oraz romansu. Idealna dla młodzieży i fanów wampirycznych klimatów i tym grupom ją polecę.


Tytuł: Mroczna Bohaterka. Kolacja z wampirem
Autor: Abigail Gibbs
Data i miejsce wydania: Muza SA
Wydawnictwo: Warszawa 2013
Ilość Stron: 560
Seria: Mroczne Bohaterki
Za  książkę dziękuje Wydawcy




                      
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

59 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

Takich klimatów w ostatnim czasie kompletnie nie czuję...

Anna P. pisze...

Czekałam, aż ją zrecenzujesz i chyba ją przeczytam jak gdzieś znajdę, bo zapowiada się ciekawie, ale to zależy czy książka ma kontynuację, bo za łańcuszki jak na razie dziękuję. Jesteś może poinformowana? :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

na okładce jest informacja, iż kolejna część będzie w 2014 roku;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak trzeba lubić;)

Cyrysia pisze...

Widzę, że zbiegłyśmy się w czasie z recenzji tej książki. Mnie się ona bardzo podobała.

ps. autorka zaczęła pisać tę książkę w wieku 14 lat a nie 15. Słucham jej wywiadu, dlatego wiem;-)

Skrzat pisze...

Ile osób, tyle opinii - Ty piszesz, że to bohaterka inteligentna, a ja czytałam też, że wyjątkowo głupia :D Cóż, pewnie gatunkowo takie postacie się sprawdzają i dla grupy docelowej faktycznie to może być dobra powieść, ale ja bym nie ścierpiała. :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

bo to inteligentna dziewczyna tylko że jest nastolatką i ma prawo czasem głupio postępować i "wariować" z miłości...to nie czyni z niej głupiej osoby;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to znaczy, że na książce jest błąd...a podałabyś mi link do wywiadu??

Aga T pisze...

Jestem bardzo ciekawa tej lektury, a Twoja recenzja nie pozostawia mi wątpliwości, że będę zadowolna

Cyrysia pisze...

Dziwne. Ja słuchałam wywiadu na DDTVN. Jak możesz to posłuchaj:

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/abigail-gibbs-kolacja-z-wampirem,103642.html


Mówi, że miała jakieś 14-15 lat, więc w sumie obie wersje są poprawne:-)

Cyrysia pisze...

Ja słuchałam wywiadu na DDTVN. Jak możesz to posłuchaj:

http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/abigail-gibbs-kolacja-z-wampirem,103642.html


Mówi, że miała jakieś 14-15 lat, więc w sumie obie wersje są poprawne:-)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki zerknę na to i jeszcze raz sprawdzę okładkę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Niestety, ale jakoś nie pociaga mnie ta książka, mimo, że lubię tematykę mitologiczno-wampiryczno-gotycką ;)

Tetiisheri pisze...

Ja tam do młodzieży nie należę, ale Mroczna Bohaterka i mnie się spodobała :)Zapewne to dlatego, że od jakiegoś czasu kocham wszelkie fantasy, a te z wątkiem mitologii, czy jak tut przepowiedni tym bardziej. Wątek romantyczny nie przeszkadzał mi, choć był przewidywalny. Jestem strasznie ciekawa kontynuacji, która ma się pojawić u nas już w styczniu 2014 :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

rozumiem;) nie możesz lubić wszystkiego;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja także! ciekawe co wymyśli o tych innych wymiarach...mnie te światy zainteresowały najbardziej;)

prosperiusz pisze...

To absolutnie moje klimaty!

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

No, nie mogę, ale się staram ;)

Joanna - Niedopisanie pisze...

Nie czytałam jeszcze nic w tym stylu, ale chyba póki co tak to zostawię. Mi się zwykle wszystko w jakimś tam sensie podoba, więc pewnie szukałabym kolejnych i kolejnych, żeby dotrzeć do czegoś naprawdę dobrego. A na razie nie mam kompletnie czasu..

Lukaszlucky pisze...

Ahh, piękne to były czasy, gdy wampiry budziły grozę...

Katarzyna Meres pisze...

Powieść brzmi intrygująco. I troszkę kojarzy mi się z serialem The originals. Co do książki to... być może kiedyś przeczytam, jak na nowo będę w stanie zachwycać się wampirami na kartach powieści, ostatnio za dużo tego w około :)

Dominika Anna pisze...

Póki co wampirów mam dość ;)

Gośka B pisze...

A ja może się skuszę, bo coś ostatnio córka mnie ciągle namawia na fantasy:)

Tetiisheri pisze...

Dokładnie :)

Tetiisheri pisze...

Coś namieszałam :)
Powyższy komentarz można usunąć :)
Avatar już rozgryzłam :)

Doomisia♥ pisze...

dużo ostatnio słyszałam o tej książce ;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to świetnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja mam podobnie! zawsze znajdę coś fajnego w książce, ale fantastykę ogólnie uwielbiam;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zgadzam się;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak za dużo, ale ja nie czytałam o nich od dawna! TO jeszcze nie oglądałam, ale się przymierzam bo lubię TVD ;) pozdrawiam

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a ja miałam długąąąąąąąą przerwę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)) Pozdrawiam

Marta pisze...

Mam na półce! Co prawda młodzieżą nie jestem ale liczę, że książka mi się spodoba :)

Kiti pisze...

Choć mam dość wampirów kiedyś może się skuszę:)

Basia z Czytelni pisze...

Podoba mi się, lubię młodzieżówki i wampiry i treść też ciekawa.

Andra D pisze...

Wampiry są niestety nie dla mnie.

Katarzyna Meres pisze...

Jak dla mnie TO jest lepsze od TVD :D Jak obejrzysz to daj znać. Uprzedzam, że wciąga :)

Wiki pisze...

Bardzo lubię motyw wampirów, więc może sięgnę po tę książkę ;)

awiola pisze...

Dla młodzieży to świetna lektura. Będę tę książkę polecać.

Minerwa pisze...

Trochę mi to pachnie podejrzanie. Wyczuwam nutkę zapachową "Zmierzchu".

Natula pisze...

Podoba mi się, że w swoim tekście ładnie zestawiłaś wady i zalety tej powieści. Wampiry bardzo lubię, miłuję je całym sercem, szkoda, że większość nie przypomina mojego Draculi, ale cóż, świat się zmienia, to i wampiry ulegają metamorfozie. "Mroczna Bohaterka" trochę namieszała mi w głowie, a raczej opinie o niej, bo najczęściej się albo pochwalne, albo mocno negatywne. Penie przeczytam tę książkę, raz kozie śmierć ;-)

DżoanaKa pisze...

Mnie interesuje, czy książka przypomina serię Upadli, w której bohaterka była niezwykle nawiną postracią, aż do dwusetnego stopnia irytacji. O ile czytałaś i masz porównanie :) Intryguje mnie książka Gibbs ze względu na to, że autorka jest bardzo młoda i nie wiem na ile to się przekłada na jakość...

DżoanaKa pisze...

Ponoć przeciwnie - dla Gibbs "Zmierzch" był zbyt ugładzony i poprawny.... http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/abigail-gibbs-kolacja-z-wampirem,103642.html

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zapraszam do konkursu po moim powrocie ze szpitala książka będzie do wygrania;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki bardzo za komplement;) Niedługo planuję ją rozdać w konkursie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;) zapraszam w takim mącie razie do konkursu, który już nie długo;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

Nie czytałam jeszcze niestety, ale jak jesteś jej ciekawa to jak tylko wrócę ze szpitala to będzie ona do zdobycia w rozdawajce;)

DżoanaKa pisze...

Oj, a co to się stało? Mam nadzieję, że nic poważnego?
Ciekawa, jak ciekawa. Do fantastyki jestem trochę zdystansowana, nieczęsto po nią sięgam. "Zmierzch" leży u mnie na półce pożyczony (w kręgu rodzinnym) chyba od pół roku, nie mogę się za niego zabrać. Aż wstyd :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nic zagrażającego życiu ale operacja dość poważna. Będą mi torbiele i zrosty endometrialne wycinać;) Pozdrawiam

DżoanaKa pisze...

To w takim razie nie pozostaje nic tylko życzyć szybkiego jej przejścia, wyjścia i powortu do pełni zdrowia. Pozdrawiam również.

ksiazkowa-fantazja pisze...

Brzmi całkiem nieźle, a wampiry nie gościły w moim domu już dawno, więc może ichzaproszę :P

nataka pisze...

wie ktoś może, czy będzie kontynuacja? :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

będzie w 2014 rok;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to fajnie!!

malutkaska7 pisze...

Nie wiem, czy zdecydowałabym się na kolację z wampirem. Za to na lekturę jestem gotowa już w tej chwili! :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

będzie do wygrania w ten piątek w konkursie;D zapraszam

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha Damon - zdecydowanie;P tak dziewczyna ma zdecydowanie wyobraźnie;)