Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 22 listopada 2013

Ostatni Smokobójca - Jasper FForde

 Wyobraźcie sobie świat w którym mag wymienia Wam hydraulikę w domu bez kucia ścian i bałaganu lub wyplenia szkodniki z ogródka, a latające dywany służą do rozwożenia pizzy...Świat, w którym zawód maga to ciężka praca...Ostatni Smokobójca to książka, w której mag jest niczym hydraulik, ogrodnik czy stolarz. Zawód ten wymaga pozwoleń, a ile przy nim papierkowej roboty?! I właśnie dlatego magowie potrzebują agentów takich jak Jennifer z firmy Kazam. Jednak znalezienie pracy jako mag zdecydowanie nie jest łatwe: moc z roku na rok maleje, a technika jest tańsza niż czary. Jennifer zdziwiona nagłym wzrostem magicznej energii oraz wizjami czarodziejów stara się odkryć przyczyny tych anomalii. Może pomoże jej w tym fakt, iż mieszka niedaleko Smoczych Ziem, na których żyje ostatni smok, a ona niespodziewanie zostaje mianowana Ostatnim Smokobójcą - strażnikiem ludzi i tych niezwykle ciekawych stworzeń.
Książka Jaspera FForde'a to niezwykle zabawna i dobra powieść dla dzieci i młodzieży. Jestem przekonana, iż dorośli znajdą w niej coś dla siebie, dlatego zachęcam do czytania jej dzieciom lub z dziećmi - przeżywając przygody z Jennifer, Kwarkostworkiem, Tygrysem Krewetką i ekscentrycznymi magami. 
To książka łącząca magię, przygodę i niezwykłą prawdę życiową. To nasze serca i czyny określają nas. 
Ostatni Smokobójca pełen jest smacznego humoru, satyry, groteski i krytyki wobec rodzaju ludzkiego. Czytało się ją niezwykle szybko, miło i przyjemnie, zarówno ze względu na język jak i treść. Ja spędziłam z nią część weekendu - czytając i wnikając w świat Niezjednoczonych Królestw, Smoczych Ziem i Starej Magii.
Książka wzbogacona jest o kilka cudownie zabawnych ilustracji przedstawiających bohaterów historii wykonanych przez Roberta Sienickiego. Ostatni Smokobójca to pierwsza powieść Jaspera FForde'a dla dzieci i młodzieży. Koncepcja świata w książce porównywana jest do świata Harry'ego Pottera, humor do książek Pratchetta, a zwroty akcji do powieści Agathy Christie. Ja bym tej historii tak nie przyrównywała i szufladkowała. To dla mnie coś zdecydowanie innego w dobrym tego słowa znaczeniu. Tak zawiera magię, humor i intrygę, ale niepowtarzalną z własnymi smaczkami.
Podsumowując ta książka to idealna inwestycja jeśli pragniemy odrobiny śmiechu, mnóstwa magii i dobrej zabawy w iście angielskim stylu. Polecę ją każdemu.



Tytuł: Ostatni Smokobójca
Autor: Jasper FForde
Data i miejsce wydania: 20-02-2013, Kraków
Wydawnictwo: Wydawnictwo SQN
Ilość Stron: 320
Seria: Księga Pierwsza Kronik Jannifer Strange
Współpraca recenzencka




                            
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

33 komentarze:

prosperiusz pisze...

Przyznam, że to moje klimaty :-)

Gośka B pisze...

Wygląda ciekawie. Ja się raczej nie skuszę ale córce polecę:)

cyrysia pisze...

Brzmi całkiem ciekawie, lecz osobiście gustuje w nieco innych klimatycznie książkach.

Skrzat pisze...

Kwarkostwór, nie Kwasostwór :) Czytałam tę książkę, dobrze się przy niej bawiłam, jednak nie śmieszyła mnie tak bardzo - niektóre nazwy były dla mnie przekombinowane i nieśmieszne zupełnie, ale na resztę narzekać nie mogę. Dobra powieść dla młodszych i młodzieży.
Te zwroty akcji z powieści Agathy Christie to juz lekka przesada...Lekka? Co ja gadam. Ogromna!

Wiedźma pisze...

Taka młodzieżówka, przyjemna w odbiorze :) Choć nie palę się do czytania kolejnych części, to Kwarkostwora bym chętnie przygarnęła :)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Nie wiem, czemu, ale jakoś mnie nie zachęciła książka, żebym po nią sięgnęła. Raczej ja kupię w prezencie na młodzieży :D

awiola pisze...

A wydawało mi się, że jestem za stara na takie książki. A to nieprawda.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Młodzieży! Spokój! :P :P :P

Kiti pisze...

Chciałabym się z nią kiedyś zapoznać:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki - nie zauważyłam;) no widzisz tak to napisali na odwrocie;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

chyba jak każdy;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha! Basiu jest świetna! I Tosi na pewno się spodoba;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

trzeba lubić ale dla mnie jest warta uwagi jako coś zabawnego i odprężającego

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też uważam że taka lektura może być dla każdego

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie;) do dzieła;)

Agnes Recenzentka pisze...

Może kiedyś... Lubię dobrze się bawić przy książce :D

Basia z Czytelni pisze...

Tosia ma 3 lata!, a nie 8 czy 13 - ona byłaby tylko dla mnie haha, nie dam jej nikomu ;)

Basia z Czytelni pisze...

Tak jest, mamo!

Katarzyna Meres pisze...

Lubię zabawne książki, a tak rzadko po nie sięgam. Zapiszę tytuł :)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

:DDD

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

:P

ksiazkowka pisze...

Pamiętam, że mialam smaczka na te książkę. :)

kasandra Rudzielec pisze...

Smocze klimaty do końca do mnie nie przemawiają, ale za to wiem, komu mogę tę książkę polecić;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

też tak myślę;D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

fajnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

i jak zwiększył się?

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie Kasiu;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja tez;)

Miłośniczka Książek pisze...

Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
serdecznie pozdrawiam :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Jak książka zaczęła krążyć to nie byłąm przekonana, ale od jakiegoś czasu myslę, a co mi tam :D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;DD