Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

sobota, 2 listopada 2013

Rozkosze Nocy - Sylvia Day

Świat Snów. Zmierzch. Koszmary. Starszyzna. Legendy. Strażnicy. Mistrzowie. Tajemnice. Klucz. Erotyzm. Jawa i Sen.
Lyssa Bates - piękna pani weterynarz - cierpi na bezsenność - z pomocą przychodzi jej kapitan Cross chroniący Śniących przed Koszmarami.
Aidan Cross - mistrz miecza - nieśmiertelny wojownik pochodzący ze Świata Snów - wytrawny uwodziciel. Ten mężczyzna o cudownie niebieskich oczach, atletycznej budowie i kruczoczarnych włosach kusi Lyssę obietnicami niezwykle erotycznych doznań.
Co zrobi nasza bohaterka, gdy obiekt jej erotycznych snów zmaterializuje się na progu jej drzwi? A co gorsze na drodze zakochanych stanie pradawna legenda i starszyzna uważająca Lyssę za Klucz, który zniszczy znany nam wszechświat? Jak istota tak dobra i słodka zarazem miałaby doprowadzić do zagłady i być przyczyną zbliżającego się zła? Aidan będzie bronić ukochanej za wszelką cenę. Stoczy walkę, od której będzie zależeć ich wspólna przyszłość... Poniosą klęskę czy zwyciężą? O tym już każdy z zainteresowanych musi przekonać się sam...

Strzeż się Klucza, który otworzy wrota i ujawni prawdę.

Książka jest interesującą pozycją. Wątek ze Światem Snów jest intrygujący i niespotykany i to on w niej podobał mi się najbardziej i zdecydowanie chciałabym go więcej. Jest przesycona seksem, sprośnościami i fantazjami. Mnie osobiście podobałoby się bardziej, gdyby te sprośności i sporadyczne wulgaryzmy zastąpić większą dawką romantyzmu, ale to już tylko i wyłącznie kwestia gustu i preferencji. Nasi bohaterowie są dość interesującymi postaciami - szczególnie Aidan, który na szczęście ma dość bogate wnętrze, choć jest butną i chwilami nieszczęśliwa postacią. Zmienia go Lyssa, która jest kobietą sukcesu, inteligentną i niebywale ciepłą. Oczywiście w Rozkoszach Nocy nie zabrakło typowej dla książek erotycznych przesady, ale w końcu Cross jest wojownikiem ze snów, więc możemy to im wybaczyć ;) Przynajmniej ja czytałam te fragmenty z przymrużeniem oka. Co bym zmieniła? Zdecydowanie początek książki - nadałabym mu więcej mistycyzmu i tajemniczości. Uważam, że czytelnik łapiąc tę książkę w księgarni i czytając pierwsze 2 strony może się zniechęcić i wiele stracić -  jeśli lubi erotyki z ciekawą fabułą. 
Podsumowując jeśli lubicie erotyki zabarwioną sprośnościami i wątkiem na pograniczu jawy i snu z odrobiną mistycyzmu i fantastyki to Rozkosze Nocy  dla Was. Ja pochłonęłam ją w jedno popołudnie. Polecę ją wielbicielom gatunku i tego typu historii. 

Rozkosze Nocy, Sylvia Day, Wydawnictwo Akurat, Warszawa 06-11-2013- recenzja przedpremierowa, s.302

Dziękuję:


Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Jeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje
Wyzwania:-

53 komentarze:

Wiedźma pisze...

Widzę (czytam), że Tobie powieść podobała się o wiele bardziej :) Ja widać po prostu nie nadaję się do powieści erotycznych ;)

prosperiusz pisze...

Tak się zastanawiam, czy mógłbym po nią sięgnąć ;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

powiem Ci że w porównaniu do powieści - erotyków które do tej pory czytałam to ta jest jedną z lepszych no i urzekła mnie ta "mitologia" co do samego seksu to potraktowałam ją z przymrożeniem oka

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a czemu nie? ;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Ciekawa jestem, czy po jej przeczytaniu, uważałabym ją za lepszą, czy gorszą niż Grey? a może byłyby dla mnie na takim samym poziomie? Chociaż ten wątek snów brzmi intrygująco :D

Nathalie X. pisze...

Zaczęłam tę książkę akurat i w sumie spodziewałam się czegoś więcej. Ale pocieszam się, że to dopiero początek i wiele może się zmienić ;)

Cyrysia pisze...

Bardzo chętnie poznam tę książkę. Ogromnie mnie zaciekawiła. Szczególnie intryguje mnie ten mistyczny wątek.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wiesz co ciężko mi powiedzieć bo to coś innego - Day ma inny styl... na pewno ma bogatsze słownictwo

ksiazkowka pisze...

Ja podziękuję. Wiesz, że to nie moje klimaty. :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dla mnie to już indywidualna cecha...ja ją porównywałam do poprzednich powieści Pani Day, które mi się po prostu nie podobały

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wiem;)) i nie mam nic przeciwko;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jest świetny i chce się go więcej...;)

Cyrysia pisze...

W takim razie w poniedziałek go zmawiam ;-)

Oli. pisze...

Nie czytałam, ale zastanawiam się czy nie spróbować :) Miałam już w rękach podobne książki, więc nie powinnam się jakoś mocno zrazić :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też i ta podobała mi się bardziej niż wcześniejsze książki tej autorki może to kwestia gustu...i tej mitologii;))

Camillie Eve pisze...

Zdecydowanie książka nie dla mnie ;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Dlatego się zastanawiam, bo z Twojej recenzji jasno wynika, że książka jest w innym stylu.

madziusia pisze...

Czytałam dwie inne powieści tej autorki i jak dla mnie były całkiem całkiem:) Wciąż zastanawiam się czy sięgnąć i po tę:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak trzeba lubić;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

mnie się podobała bardziej niż inne jej pozycje, ale to kwestia gustu;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak ma inny styl, ale erotyki trzeba lubić...ja nie trafiłam jeszcze na taki, który by mnie zachwycił, ale wierze że taki znajdę. Jedno jest pewne ta książka mnie nie była w stanie "nakręcić", bo ja nie lubię wulgaryzmów i wiesz czytasz robi się fajnie i tu nagle "c**a" lub "k***s" i ja już jestem pozamiatana...lubię romantyzm i szczerze to nie lubię przekleństw, ale są ludzie, którzy uważają to za sprośności...ja jestem zniesmaczona albo zaczynam się śmiać;PPP

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Hihihi :) Rozumiem, ma byc erotycznie romantycznie :D A ja już chciałam Ci polecic "Fanny Hill. Wspomnienia kurtyzany", żebyś spróbowała czegoś innego :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a co tam zawsze mogę zobaczyć;PP jestem po prostu wybredna i lubię eksperymentować;D

Kiti pisze...

Ja mam za sobą tylko Serię z tulipanem z Fili, a i to wyjątkowo, bo lubię twórczość tamtych autorek, a że chciałam poznać wszystkie ich książki to się skusiłam:) Jednak tam było delikatnie, nie lubię takich opisów, jak w opisywanej przez Ciebie książce;)

natanna pisze...

Mierzi mnie nadmiar erotyki w książce. Wolę odniesienia w tekście do głębokiej intymności, pozbawione szczegółów.

Anna P. pisze...

Ja sobie odpuszczę, po trylogii o Greyu jak na razie mam dość sprośności :)

Ellie Moore pisze...

Nie pierwszy raz słyszę o tej książce, ale zdecydowanie podziękuję. Nie przepadam za takim stylem :)

Minerwa pisze...

Czyli lepsze od Greya? :-P

awiola pisze...

Czemu nie. Czasami i taka lektura się przydaje.

Basia z Czytelni pisze...

haha no właśnie lepsze od Grey'a? Ten mistycyzm mnie troszeńkę odrzuca jednak.

Basia z Czytelni pisze...

Swoją drogą 302 strony w jedno popołudnie - ja pitole !!!

Mole w ksiązkach pisze...

Nie czytałam ani greya ani książek sylvia day, ale kiedyś na pewno to nadrobię :)

Ann RK pisze...

Jakoś nie potrafię przekonać się do tego typu książek. Grey mnie zniechęcił. :P

Meg Sheti pisze...

Książka już na mnie czeka :D Ciekawe jak to będzie...

DżoanaKa pisze...

Tytuł już wiele sugeruje. Chyba raczej nie mój typ...

Paulina Król pisze...

Hmmmm...... Osobiście nie przepadam za takimi książkami. Ładnie zachęcasz, ale spasuję. Nie lubię powieści, w których występuje duża dawka erotyki, po prostu.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wierzę Paula;) nie każdy musi to lubić, a co z Carnivią - zainteresowana??

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

sama jestem ciekawa...

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to raczej lekka książka więc się ją szybko czyta;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

nie wiem - na pewno z lepszym słownictwem;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a mnie on zachęcił, a co do tego czy lepsza to tak jak pisałam Min na pewno ma lepsze słownictwo, reszta kwestia gustu;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

też wolę jak są delikatniejsze;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja w zależności od nastroju, ale więcej i częściej wolę tej głębokiej intymności;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to trzeba lubić;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

spoko;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jestem ciekawa Twojej opinii;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

spoko;)

kasia23112511 (K-czyta) pisze...

Na razie nie mam natchnienia na tego typu książki ;)

Książkowa fantazja pisze...

Tak szczerze, to erotyki dla mnie są klapą, albo na takie nieudane trafiałam i teraz czuję awersje do tego gatunku, ale może kiedys dam szansę temu gatunkowi i akurat może tej książce, pozdrawiam :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Nie przepadam za tym gatunkiem, bowiem się już kilka razy przejechałam na tym gatunku, ale może kiedyś dam jeszcze szansę i gatunkowi i tej książce. Pozdrawiam :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak trzeba lubić;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

trzeba znaleźć takie książki z tego gatunku które nam się spodobają. Dla mnie ważny jest wątek;)