Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 28 listopada 2013

Z serii jak to Zrobić? Czyli jak dodać widget "Zobacz również' w każdym poście lub inaczej Linkwithin?

Kolejny króciutki post jak zrobić widget, który mam przy każdym poście o nazwie "Zobacz również na MK Czytuje". Ten wzór, który Wam zaprezentuje jest odrobinę inny. Aby przerobić go idealnie na taki jak mam ja trzeba już pogrzebać w html-u i css-ie. Jeśli będziecie chcieli zaprezentuję Wam te zmiany w innym poście.


Ten widget jest prościutki do zrobienia.
 Po pierwsze wchodzimy na stronę internetową
 http://www.linkwithin.com/learn

Następnie uzupełniamy dane widoczne na obrazku poniżej:

  • email(1)
  • link do naszego bloga(2)
  • platformę z której korzystamy(3)
  • ile chcemy aby obrazków się wyświetlało 3,4 lub 5 (4)
  • jeśli nasz blog ma jedne litery na czarnym tle zaznaczamy ptaszkiem (5)
Następnie wybieramy pozyskaj widget (6)


Następnie Instalujemy widget (7) klikając w link

Ukazuje nam się poniższe okienko w którym wybieramy blog w którym chcemy dodać widget(8) i klikamy dodaj(9)
Widget automatycznie dodaje się do naszego bloga w układzie. Automatycznie dodaje się w tym miejscu - 10. Ja osobiście przenoszę go pod post(11) - nie jest to konieczne, ale widgety, które dotyczą posta są przy nim. Klikamy zapisz zmiany i gotowe (12).

Przygotowuję post o wtyczkach na bloga. FB, Twitter, G+ oraz post dotyczący ustawiania szerokości kolumn w blogu - tak aby zdjęcia, banerki i widgety nie wychodziły nam poza nie.  Jeśli ktoś chciałby post o jakimś widgecie lub innym zagadnieniu. Piszcie. Jeśli będę umiała to post powstanie. Jeśli nie będę umiała to się dowiem;)

Zapraszam także do  akcji Oddaj misia - mieszkańców Katowic i okolic...ja niestety mam daleko ale Wy...?


Za to ja zazdroszczę Warszawiakom!

30 listopada o godz. 10.15 Jacek Komuda w Pałacu Pod Blachą opowie o sytuacji kobiet w XVII wieku. Tego samego dnia od godz. 11.30 będzie podpisywał książki i rozmawiał ze swoimi czytelnikami na stoisku FK Olesiejuk w Arkadach Kubickiego – stoisko 77. Jacek Komuda na XXII Targach Książki Historycznej w Warszawie - ktoś się wybiera??


Pozdrawiam ciepło i zapraszam do przejrzenia całej serii Jak to Zrobić - o tutaj ;) 

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutaj. Jeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga.

63 komentarze:

kasandra Rudzielec pisze...

Ciekawe, praktyczne informacje. Dzięki)

Moje książki pisze...

Już z tego korzystam, jednak nie wiem co zrobić by zmienić napis jaki znajduje się nad linkami. Próbowałam wpisać coś innego w tytule tego gadżetu ale nie wpłynęło to na jego wygląd.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

aby to zmienić trzeba poszaleć w html i kodzie naszego bloga...na ten temat post powstanie, ale jest przy tym trochę roboty i nie wiem na kiedy się wyrobię...sama czynność to łatwizna, ale rozpisanie tego krok po kroku to już inna sprawa;))

Moje książki pisze...

Mogę sobie wyobrazić ;-) Cierpliwie poczekam ;-)

Wiki pisze...

Być może się wybiorę w sb na Targi zrobić relację ;)

prosperiusz pisze...

Dzięki Ci za kolejny, pomocny post, muszę technicznie rozruszać swego bloga!

Oli. pisze...

Dziękuję!!!! Czekałam właśnie na to :D Jak wrócę z pracy, to zabieram się za widgety :)

Katarzyna Meres pisze...

Kolejna przydatna rzecz ;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Jak zwykle przydatny i w prosty sposób napisany post :) Ja już mam ten gadżet u siebie :)


Ty naprawdę mnie dobijasz z tymi Targami Książki Historycznej :P

awiola pisze...

O tym akurat wiedziałam.

Cyrysia pisze...

Nigdy tego nie stosowałam, ale może wypróbuje.

DżoanaKa pisze...

Długo ten gadżet miałam, ale nie zawsze funkcjonował dobrze. Teraz nie ma sensu. Już jestem po zmianach :) Jedno mnie boli, że "dołącz do obserwatorów" nie funkcjonuje tak jak powinno. Raz jest, raz nie ma - trzeba trafić. Jak odnajdziesz przyczynę takiego zachowania, będę dozgonnie wdzięczna, bo mnie już cierpliwości brakuje. Ale cieszmy się, że przynajmniej ten raz na kilka się pojawia, bo czytałam, że przeważnie jest niewidoczny po prostu.
A i dzięki za dodanie mnie do obserwowanych blogów. Z tym, że po zmianie adresu (mimo przekierowania ze starego) nie aktualizuje notek i przenosi na stronę główną. Także prosiłabym o podmianę na nowy.Pozdrawiam

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ale w Twoim szablonie czy chodzi o to ogólnie że znika...bo obserwatorzy to widget, który przestał być wspierany - nie zniknie, ale jego błędy nie będą po prostu naprawiane...jest w jakimś starym systemie kodowania (rss??) to tak jak z oprogramowaniem wychodzi nowsze to stare przestają wspierać i uaktualniać, a jeśli chodzi iż w tym szablonie nie działa to mi także te dynamiczne się podobały ale są strasznie awaryjne są...może to problem za szybkiego wczytywania...zerknij na ten artykuł pozdrawiam i daj znać czy coś pomógł;)

http://productforums.google.com/forum/#!topic/blogger-pl/yozHQdSj_dU

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

za późno na wpadłam na ten cykl;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to dodatkowo daje nam odnośniki w formie linkowania więc jest korzystne;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

sama siebie dobiję tymi targami xoxo

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

xoxo

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

będzie najpóźniej za 3 tyg;) bo daję jeden post w tygodniu ale jak zdążę to dam za 2 ;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

proszę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

bierz się do pracy bierz;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to czekam jak będziesz;)

DżoanaKa pisze...

Tak, chodzi o mojego. Nie pomyślałam, że przy okazji Ciebie postraszę, że u Ciebie coś nie tak. Na innych blogach nie mam z tym problemu. Zresztą w sumie to nie wiem, czy to czasem też nei jest tak, że w dynamicznym tylko ja co jakiś czas to widzę ;p
Dzięki za link. To był pierwszy, na który trafiłam. Zanim przeszłam na dynamiczny to trochę poczytałam, bo się mocno obawiałam błędów. Nie jest tak źle jednak. Zastosowałam tę zmianę drobniutką, a co trzeba było przed zmianą szablonu przeniosłam na odpowiednie Strony-Zakładki. Jeszcze tylko przy okazji muszę sprawdzić jak strona wygląda na innych monitorach/rozdzielczościach itd.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

aha i jeśli chcesz poszerzyć to boczne menu o więcej pozycji to można to zrobić tylko trzeba pokombinować - zauważyłam że jeśli dasz w zwykłym szablonie dane widgety przed widget google lub obserwowane blogi to pokazuje Ci się ich więcej;) ale to trzeba sprawdzić

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

niestety w tym widoku jeszcze mało można zmieniać, ale może zrobią więcej poprawek bo one mi się podobają;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

DżoanaKa pisze...

W zasadzie chyba mam wszystko co potrzebuję na razie. Pogubiły mi się wszystkie grupy tagów: osobno autorzy, kategoria itd. W wolnym czasie też to sprawdzę, ale zastanawiam się czy jest sens, bo jak kto woli, może sobie układ tych moich notek pozmieniać, także według tagów pogrupować można właśnie. Jest ciekawie, ale w praniu wyjdzie co i jak.

DżoanaKa pisze...

Tak jak pisałaś wyżej. Jak nowe wymyślają, to i poprawiają tylko nowe, o starych zapominają. Wiec trzeba mieć nadzieję :)

DżoanaKa pisze...

A i wiem co jeszcze się psuje w nich. Jak w jakiś notkach dawno temu się wstawiło zawijanie tekstu, to trzeba to zlikwidować, bo nie działał mi przycisk czytaj dalej...

Anna P. pisze...

Szukałam tego i szukałam:D Dziękuję bardzo, bo na pewno się przyda:D

Basia z Czytelni pisze...

coś Ty! Wiele osób z tego jeszcze kiedyś skorzysta, ciągle tworzą się nowe blogi, a ja w razie czego jak kiedyś zapomnę, to sobie u Ciebie przypomnę:)).

Basia z Czytelni pisze...

ja też:))

Oli. pisze...

Zrobione :D

Kiti pisze...

Bardzo podoba mi się ten gadżet i dodatkowo jest przydatny:)

Księgarka pisze...

Jak zwykle instrukcja krok po kroku i cała masa przydatnych informacji:)

Wiki pisze...

Nie chciało mi się pojść, taka brzydka pogoda była :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziki zabiorę się za to w wolej chwili;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję

ksiazkowa-fantazja pisze...

Muszę częściej tu wpadać, może w końcu czegoś się nauczę, każdy zmiany robi na blogach ja nie wiem, jak się zzabrać za takie cos :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zapraszam;) i polecam na przyszłość

izkalysa pisze...

Dziękuję, nie wiedziałam do tej pory, jak to zrobić... Bardzo mi pomogłaś :)

Andra D pisze...

Sama zastanawiałam się nad zastosowaniem tego widżetu, ale trochę nie jestem przekonana do wyboru automatycznego tych notek. Lubię grupowanie tematyczne i dlatego zdarza mi się robić taki efekt ręcznie co jest dość uciążliwwe,

prosperiusz pisze...

Marto, właśnie zainstalowałem, dzięki!

Marta Kor - MK pisze...

już zerkam;))

Oli. pisze...

Hej. Mam problem. Wczoraj podczas zmian na blogu usunęłam widgety i teraz nie mogę dodać ich ponownie. Pokazuje mi, że arkusz nie może zostać pusty. Nie pomaga czyszczenie przeglądarki z ciasteczek:/

Oli. pisze...

Może to chwilowe problemy z generatorem. Sama nie wiem. Pozdrawiam :)

Marta Kor - MK pisze...

a jaki dokładnie widget??zobacz również? ta komenda brzmi jakby chodziło o to , że nie może zostać pusty "dodatek" i trzeba by było usunąć go całkowicie i dodać od nowa jako inny dodatek. A jeśli usunęłaś wszystkie to może chodzi o to że nie może szablon zostać bez dodatków...kurcze nie widzę problemu więc nie wiem jak pomóc...a może jakiś print screen ekranu pokazujący sytuację?

Oli. pisze...

Dzisiaj spróbuję jeszcze raz i wtedy dam znać czy poszło. Usunęłam całkowicie Linwithin. gdy ponownie chciałam dodać wyskakiwał mi błąd:/

Oli. pisze...

Przesyłam zdjęcie. Znów to samo:/

Marta Kor - MK pisze...

wiesz nie do końca wiem czy to wina kodu w szablonie, bloggera czy widgetu, ale może zmienisz szablon na inny - zapiszesz i z powrotem poprawisz go na ten co masz teraz? może w skutek błędu uszkodził się szablon...trochę roboty, ale może warto sprawdzić jak nie możesz znaleźć innego rozwiązania...jeszcze chyba do pomocy bloggera można napisać, ale nie wiem czy jest w Polsce (?) więcej nie pomogę niestety;(

Oli. pisze...

W wolnej chwili tak właśnie zrobię :) Dziękuję :)

martyna pisze...

mam problem, zrobiłam wszystko tak jak było napisane, ale wyświetla mi się tylko tytuł a pod spodem pusto nie wiem jak dodać tam linki do innych postów ;/

Marta Kor - MK pisze...

niestety tak się zdarza...to najprawdopodobniej wina szablonu...przy niektórych wyświetlają się same napisy...

Beata G. pisze...

kurczę, u mnie to samo co u Oli :( a tak chciałam to dodać

Beata G. pisze...

Wykryto następujące błędy:
widget.content: Wymagane pole nie może być puste ... coś takiego mi ciągle wyskakuje :(

Elaine Blath pisze...

Ojej, a już myślałam, że zadziała.. bo szukałam tego od dawna...a tu zonk. Błąd jak u Oli i Beti G. Jest na to jakaś rada?

Marta Kor - MK pisze...

aż tak bardzo się n tym nie znam, ale z tego co czytałam to niektóre szablony powodują ten błąd, dlatego radziłabym spróbować na innym szablonie, ewentualnie polecam forum blogowicz może tam coś pomogą;)

Marta Kor - MK pisze...

aż tak bardzo się n tym nie znam, ale z tego co czytałam to niektóre szablony powodują ten błąd, dlatego radziłabym spróbować na innym szablonie, ewentualnie polecam forum blogowicz może tam coś pomogą;))

Elaine Blath pisze...

i tak dzięki:)) będę szukać dalej.

Arkadiusz Narowski | Blogowicz pisze...

jak pojawia się informacja o wymaganym polu to trzeba wrócić do wcześniejszej strony i pobrać kod w inny sposób ;=) => http://forum.blogowicz.info/topics105/lw-widgetcontent-wymagane-pole-nie-moze-byc-puste-vt7535.htm

megi94 pisze...

Bardzo fajne porady, idealne dla początkujących blogerów (którym sama jestem)
Na pewno jeszcze nie raz zajrzę na Twojego bloga;)


www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com