Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 6 listopada 2013

Z Serii jak to zrobić? Czyli jak stworzyć odnośnik w poście lub "czytaj dalej"...

Dziś coś typowo dla początkujących w blogowaniu;) Jeśli piszecie w swoim blogu i chcecie podlinkować, czyli stworzyć odnośnik z danego wyrazu lub współtworzycie jakiś blog - ja np. tak mam z Katalogiem Moli Książkowych (rys. poniżej)  i chcecie zrobić odnośnik w formie "Czytaj więcej>>", który będzie przenosił do Waszej strony - nic prostszego. Poniżej znajdziecie instrukcje;)


(kliknij na rysunki, aby się powiększyły)


1. Wpisujemy interesującą nas frazę, w tym wypadku "czytaj dalej >>"
2. Jeśli chcemy wytłuszczamy ją, zmieniamy kolor czcionki i ją powiększamy;) 
3. Zaznaczamy tę frazę klikamy na wyraz link" w menu zmian posta. Pokazuje się nam okienko edycji i w nim podajemy adres do którego ma nas i innych przenosić!! Ewentualnie po podlinkowaniu może zginąć nam kolor, który wybraliśmy, bo podlinkowanie może mieć automatyczny kolor. Dlatego zaznaczamy powtórnie wybraną frazę i wybieramy jej kolor.

Na samej górze macie gotowy efekt.

Zapraszam Was do działu Z Serii: Jak To Zrobić? po inne porady <<tutaj>>
Jeśli macie jakieś pytania lub chcielibyście coś zrobić na blogu, a nie wiecie jak  - piszcie. Jeśli będę potrafiła to zrobić to opublikuje post na ten temat.

Na MK Czytuje trwają <<2 konkursy>> zapraszam.

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje  w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

Wyzwania:-

29 komentarzy:

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Post jak zwylle pomcny, choc na szczescie to juz potrafie zrobic. Pozdrowienia z 8000 km nad ziemią :-D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

suuper ja też!!

Basia z Czytelni pisze...

Niby takie oczywiste, ale tylko Ty na to wpadłaś hahaha. Moja mądra, pomocna, uczynna Martunia xxxxxxxxx.

Cyrysia pisze...

Akurat stworzyć odnośnik w poście nauczyłam się robić, ale dobrze, że tworzysz takie posty, bo nie każdy zna wszystkie blogowe triki.

awiola pisze...

To akurat jest proste. Czekam na kolejne wpisy z tego cyklu. Może napiszesz o zamieszaniu wtyczek z facebooka. Mam z tym problem.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha dzięki xoxo

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak! to dość oczywiste ale wiadomo nie każdy się orientuje;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;) jeśli się wyrobię to będzie za tydzień ;) a jakie wtyczki chcesz dokładnie takie jak ja czy może samo lubię to??

koczowniczka pisze...

Gdybyś taki post zamieściła półtora roku temu, byłabym wtedy bardzo wdzięczna :) Bo dosyć długo nie umiałam robić takich odnośników, męczyłam się i męczyłam. To, co dla nas jest oczywiste, dla początkującego może sprawiać wielkie trudności.

Moje książki pisze...

Niby podstawy ale trochę mi zajęło zanim opanowałam ;-) Dlatego dobrze, że o tym piszesz :-)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

kiedyś prowadziłam bloga z takimi nowinkami lecz potem go zamknęłam...ale tak ogólnie fajnie gdy sami potrafimy coś takiego zrobić...trochę "męczarni" ale jaka satysfakcja;DDD

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

fajnie;) Pozdrawiam

Sebastian Kukla pisze...

W sumie bardzo fajny pomysł z tymi postami pomocniczymi. Myślę, że wiele osób może w praktyczny sposób skorzystać :)

Meg Sheti pisze...

Oooo przydatny post bardzo :D

Minerwa pisze...

Ha! To umiałam! :D
Ale też nie od razu, trochę mi zajęło odkrycie tej opcji... Myślę, że takie posty mogą się bardzo przydać, gdybyś napisała je kilka miesięcy temu, mój blog rozwinąłby się szybciej.

kasia23112511(K-czyta) pisze...

Fajnie, że ktoś pomyślał o zamieszczaniu tego typu postów - to naprawdę przydatne informacje :)

Wiki pisze...

Może jestem dziwna, ale wolę pisać ręcznie odnośniki ... :P

Kiti pisze...

Jak zrobić odnośnik nie wiedziałam:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dziękuję;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

widzisz;P dobre pomysły czasem przychodzą później;PP

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to świetnie, że komuś to się przydało;))

Katarzyna Meres pisze...

O, fajne :D Jesteś ekspertem w blogspocie :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja lubię gdy to są jednak obrazki albo wyrazy;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dzięki Kasiu;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

no najwyżej amatorem;PP

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Sorry za błędy, pisane w pośpiechu na małej klawiaturze ;)

Oli. pisze...

Mnie za to interesuje jak dodać pod postem inne polecane posty. Tak jak Ty masz pod "Zobacz również na MK Czytuje: " :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

będzie w przyszłym tygodniu;))