Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 3 grudnia 2013

Podpis Mordercy - Krystyna Kuhn

Każdy z Nas pragnie by ktoś był świadkiem naszego życia, naszych dokonań. Jest to piękna idea, gdy mówimy o rodzinie, miłości, drugiej połówce - inaczej sprawa ma się ze zbrodniarzami, którzy pragnąc światków i karmiąc własne ja zostawiają swój podpis na miejscach zbrodni. To wspomniany znak rozpoznawczy w formie wyciętego krzyża na szyi łączy ofiary: tancerkę Helenę oraz studenta Justina. Sprawę makabrycznych morderstw prowadzi zespół komisarza Henriego Lieblera oraz prokurator Miriam Singer. W trakcie śledztwa trafia na ślad nieznanych dotychczas rękopisów Kafki - czy dokumenty te łączą się z tą sprawą? Oraz jaka rolę odgrywa profesor Milan Husen znawca twórczości Kafki poza znajomością z wychłostaną na śmierć tancerką i zagłodzonym oraz przetrzymywanym wbrew woli studentem? Czas odkryć tajemnice.
"Książka musi być siekierą dla zamarzniętego morza wewnątrz Nas" Franz Kafka


Podpis mordercy to interesująca powieść, pełna zakrętów i niewiadomych, która potrafi zaintrygować. Rozwiązanie zagadki jest zaskakujące i może nas przerazić w swojej prostocie. Miriam i Henri to interesująca para, lecz ich interakcje, stosunki służbowe oraz zachowania były dla mnie często niezrozumiałe. Jestem w stanie zrozumieć niedoskonałości, bo one są potrzebne i ważne - one nas tworzą i tworzą bohaterów, ale nie w wypadku, gdy nie wytłumaczy mi się ich przyczyn w pełni - mam nadzieje, że znajdę odpowiedzi w kolejnych częściach cyklu.
Podsumowując Podpis mordercy to dobrze napisany kryminał z wartką akcją i ciekawym motywem morderstwa. Książkę czyta się niezwykle szybko. Polecę ją wielbicielom gatunku oraz osobom, które mają ochotę na książki, które dostarczą nam chwilowego wytchnienia i rozrywki.
„Świat jest zły i jeszcze mu się to ułatwia” Franz Kafka
„Tego zimnego okrucieństwa nie dała przyroda żadnemu stworzeniu. Każde zwierzę popełniając morderstwo popada w szał wściekłości. Wyrafinowanym zimnym mordercą potrafi być tylko człowiek.” Adolf Dygasiński 

Tytuł: Podpis Mordercy
Autor: Krystyna Kuhn
Data i miejsce wydania: 25-09-2013, Wrocław
Wydawnictwo: GW Publicat
Ilość Stron: 304
Seria: Cykl z Prokurator M.Singer
Za egzemplarz dziękuję Wydawcy




                        
6 grudnia - w ten piątek zapraszam na konkurs, w którym do wygrania będzie książka do wyboru m.in. Mroczna Bohaterka

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

42 komentarze:

ksiazkowka pisze...

Ja, mimo minusika chętnie bym ten kryminał przeczytała, jako wielbicielka gatunku. :D

Gośka B pisze...

Ja tak samo:) Lubię takie kryminały, więc na pewno się skuszę.

Oli. pisze...

Muszę przeczytać tę książkę dla porównania. Skończyłam właśnie drugą część jej serii Dolina i nadal coś mi tam nie pasuje:/ Pozdrawiam :)

Basia z Czytelni pisze...

Bardzo interesująca, chętnie bym się z nią zapoznała.

Dominika S. pisze...

Mnie kryminałów nigdy dość, więc chętnie przeczytam.

Cyrysia pisze...

Tym razem kryminał idealny w moim guście. Chętnie poznam jego mroczną historię bliżej.

awiola pisze...

Czytałam "Zimowego mordercę" tej autorki i na pewno przeczytam również ten kryminał.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Wszyscy zainteresowani, a jakoś nie :P Ale za to na konkurs czekam :D Może znowu mi sie poszczęści? :)

DominikaAnna pisze...

Kolejny kryminał must have! :)

maribel pisze...

Coś zdecydowanie w moim guście :D

Paulina 'Paulaaaa' Ch pisze...

Brzmi bardzo ciekawie, więc jak akurat nie będę wiedziała po co sięgnąć, na pewno pomyślę o tym tytule. Już jakiś czas temu się na nią czaiłam, ale nigdzie nie trafiłam na jej opinię a jakoś specjalnie nie szukałam, więc nawet nie wiedziałam czego się spodziewać. Teraz już wiem, że nie jest źle, więc może za jakiś czas wpadnie w moje łapki :)

Meg Sheti pisze...

Ciekawe morderstwo powiadasz... aż się skuszę :D

Agnes Recenzentka pisze...

Interesująca książka i ciekawy wątek... Kusisz, kusisz! :)

Asia Szarańska pisze...

Bardzo interesująca!

ksiazkowa-fantazja pisze...

czytam własnie inną książkę tej autorki :)

Kiti pisze...

Kojarzę jedynie serię z odciskiem palca:) Skoro książkę czyta się szybko to bardzo się cieszę, bo nie lubię, gdy akcja się bardzo ciągnie.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;D jestem ciekawa Twojej opinii

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tamtej serii nie czytałam, ale książka była dobra;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;) Basiu może i ten Kafka by Cię zainteresował;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie!

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jestem ciekawa Twojej opinii;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha! tak może?:P a co do książki to wiem że wolisz inne gatunki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a ja nie ale z chęcią go przeczytam;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zdecydowanie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zdecydowanie nie jest źle;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

kuszę a co tam;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jest ciekawa;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ooo! to czekam na recenzję;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też tę serię kojarzyłam a ta mnie zainteresowała;)

Basia z Czytelni pisze...

Także:)) Na pewno.

Lukaszlucky pisze...

Z przykrością muszę powiedzieć, że nie mam obecnie czasu na kryminały :( A nie dość, że lista długa i w dodatku obiecałem sobie skończyć cykl Nesbo, to cały czas mi ktoś dokłada nowe pozycje. W tym wypadku muszę rzec twarde, stanowcze: "raczej nie" :(

kasandra Rudzielec pisze...

Obie książki autorki przypadły mi do gustu. Czekam na kolejne:))

Paulina Król pisze...

Czytałam pierwszą książkę autorki, wydaną u nas... i była niezła. Ale nie wiem, czy skuszę się na tę. Ale podobają mi się te wstawki Kafki (nie czuję, kiedy rymuję)

Anna P. pisze...

Podoba mi się i chcę przeczytać :D

awiola pisze...

Czytałam "Zimowego mordercę" tej autorki. Na pewno zajrzę i do tej książki.

Kiti pisze...

Chciałabym się z nią kiedyś zapoznać:)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Pewnie trochę zejdzie, bo wcześniej muszę uzupełnić zaległości w pisaniu ;P

DżoanaKa pisze...

Jeżeli to jest jedna z części, na pewno będzie przed Tobą odkrywać tajemnice i przyczyny stopniowo :) kolejna książka must read: uwielbiam taką tematykę, choć ostatnio zestopowałam z tą półką...