Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

niedziela, 1 grudnia 2013

Recenzja przedpremierowa: Wołanie Kukułki - Robert Galbraith


„Morderstwo wraz z całym rozgłosem i krzyczącymi nagłówkami to okropna rzecz. ” Agatha Christie
Cormoran Strike to prywatny detektyw, weteran wojenny i niezwykle skomplikowany człowiek. Właśnie rozstał się z kobietą, która była najlepszą i jednocześnie najgorszą częścią jego życia. Sprawa "Luli" to jego szansa na pozbycie się kłopotów finansowych i odżycie po służbie w Afganistanie, gdzie zmagał się nie tylko z psychicznymi ale i fizycznymi problemami. Lula Landry to supermodelka, która jak się okazuje nie wiodła idealnego życia, a sławę kojarzyła tylko ze złą jej stroną. Panna Landry została znaleziona pod balkonem swojego mieszkania. Policja mimo świadka kłótni pomiędzy: modelką a nieznaną osobą dyskredytuje zeznania i uważa, iż ofiara skoczyła. Stwierdza samobójstwo, w które nie wierzy brat ofiary. Ze względu na znajomość z dawnych lat zwraca się do Cormorana o pomoc. Detektyw wraz z nową sekretarką Robin rozpoczyna śledztwo rozgrywające się w wyższych sferach, które potrafią skrywać najróżniejsze sekrety. Wołanie Kukułki to intrygi, niebezpieczeństwa, ludzie pełni obłudy i nieszczęścia. To żądza pieniądza, niejasne uczucia, ale także poszukiwanie prawdziwego szczęścia i miłości.

Wołanie Kukułki to niezwykle ciekawa opowieść, w której nic nie jest jednoznaczne. Znajdziemy w niej nie jedno dno na płaszczyźnie uczuć, zachowań i charakterów ludzkich. To opowieść szczegółowa, zawierająca obszerne opisy skupiające się na wszystkich graczach w rozgrywce, w której stawką jest odkrycie prawdy. Romanse w Wołaniu Kukułki to sprawa epizodyczna stworzona, aby ukazać nam kim są, kim byli bohaterowie. Jakie były ich marzenia? Jakie było ich życie?
Robin i Cormoran to niezwykli partnerzy - zaradni i inteligentni, z czego byłam niezmiernie zadowolona. Akcja, która na początku nie gnała z prędkością światła została mi w pełni zrekompensowana końcówką - emocjonującą i zaskakującą. Jak i rozwiązaniem zagadki, która była przemyślana, opisana bardzo szczegółowo. Po przeczytaniu całości książki w pełni doceniam opisy, które na początku uważałam za za bardzo szczegółowe i które wzbogacają ją o kobiece podejście do całego "zamieszania" związanego z tragiczną śmiercią. Za to mężczyźni z pewnością docenia intrygę, akcję i bohaterów. Czekam na kolejne części ze Strikem.
Podsumowując Wołanie Kukułki to emocjonujący kryminał pełen szczegółów i prawdziwych bohaterów, który z pewnością zainteresuje obie płcie. Polecę ją wielbicielom gatunku, osobom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z tym gatunkiem oraz fanom J.K. Rowling - nie wiem jaką książką był "Trafny wybór", bo go nie czytałam, ale tą książkę mogę z czystym sumieniem polecić.
Nie mam sposobów na paparazzich, którzy wyskakują na ciebie w najmniej oczekiwanych momentach. Jedyna metoda to morderstwo. Ale w takim przypadku czekałoby ich kolejne wcielenie.” Shirley MacLaine

Dodatki:




recenzja przedpremierowa
J.K. Rowling jako Robert Galbraith

Tytuł: Wołanie Kukułki
Autor: Robert Galbraith
Data i miejsce wydania: 4 grudnia 2013
Wydawnictwo: Dolnośląskie, GW Publicat
Ilość Stron: 451
Seria: Z Cormoranem Strikem
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawcy


Wyzwania: Kryminalne

                           


Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

63 komentarze:

Cyrysia pisze...

Bardzo byłam ciekawa tej książki, więc z żywym zainteresowaniem przeczytałam twoją recenzje i teraz już wiem, że mogę śmiało sięgać po ,,Wołanie kukułki'', bo to znakomity, emocjonujący kryminał.

prosperiusz pisze...

Mam jeszcze jeden zaległy kryminał Assy Larsson, jak go przeczytam rozglądnę się za tym zrecenzowanym przez Ciebie :-)

Basia z Czytelni pisze...

Och, pragnę jej od kilku miesięcy, bo słyszałam że ma się ukazać za jakiś czas (było o tym głośno w wyborczej i w internecie)! "Trafny wybór" był wspaniały i wiem, że kocham pióro Rowling, czy jest dla dorosłych czy dla dzieci. Polecam Ci serdecznie tą książkę do przeczytania. A o "Wołaniu kukułki" sobie pomarzę... bo widzę, że naprawdę warto.

Basia z Czytelni pisze...

Widzę, że będzie wydana w dniu moich ur i imienin, ale wspaniały prezent haha.

Oli. pisze...

Kryminały, to coś co bardzo lubię, a ten wydaje się być idealny dla mnie :) Zapraszam do udziału w moim konkursie :)

Tetiisheri pisze...

Czekam na ten tytuł z niecierpliwością.
Czytadła Tetiisheri

Joanna - Niedopisanie pisze...

Jak tylko się w sklepie pokaże na pewno przeczytam, choćby z sentymentu :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

tak to zdecydowanie warta przeczytania lektura! I myślę, że spodobała by Ci się;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

Jest świetny! Zerknę na konkurs z chęcią;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

już niedługo a e-book jest już do kupienia przedpremierowo ;)

Basia z Czytelni pisze...

Tak, już znasz mnie na tyle,że pewnie masz rację.:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

a naprawdę Warto!

Basia z Czytelni pisze...

Tym bardziej jestem ciekawa, bo w "Trafnym..." podobieństw jest bardzo niewiele.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

osobiście zazdroszczę Warszawiakom, bo z chęcią bym się na te konferencje wybrała;)

Joanna - Niedopisanie pisze...

Poczekam na tradycyjną wersję, aż tak mi się nie spieszy. Czytnika nie mam, a na chwilę obecną nie wyobrażam sobie, że mogłabym być tak zniecierpliwiona by czytać na komputerze.. Choć pamiętam, że któregoś Harrego czytałam w przekładzie internautów właśnie na komputerze.. Ach ta młodość ;)

Basia z Czytelni pisze...

Szkoda, że Rowling nie przyjedzie :P, ale Stuhr też jest fajny:) Chętnie też bym się tam wybrała. Z pewnością opowiedzieliby coś ciekawego, a głównie tłumaczka.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

warto na pewno warto;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wiesz ze mną to jest tak że mam szał na jakiś gatunek, a potem robię sobie od niego przerwę;P teraz są kryminały;P wcześniej fantastyka i tak w kółko... powiem Ci że widzę sporo z klasycznego kryminału...ale tak naprawdę podoba mi się ze tak wiele jest psychologicznego podejścia i to umysł detektywa jest najważniejszy..."wybuchy, walka" nie są na pierwszym planie;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Czyli jednak klasyczny kryminał :) Więc (nie zaczynaj zdania od "więc" - wszystkie polonistki świata teraz zgrzytają zębami :P) chciałabym ją przeczyta. Ja tez mam fazy i dobrze, że jeszcze nie trafiłaś na fazę "klasyczna Japonia" albo coś w tym stylu :D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja to mam 3 fazy na zmianę Nora Roberts, fantastyka i kryminał/sensacja;P a reszta to przerywniki to już choroba, a z tym "więc" to wiem o czym mówisz;P czasem się na tym łapię czy nie dodałam gdzieś tego ;PP

awiola pisze...

Podoba mi się fabuła tego kryminału. Poszukam tej książki.

ksiazkowka pisze...

A ja cały czas przed sobą mam lektury tej pani i jakoś tak mi schodzi. O ile na HP nie mam ochoty to na tę książkę i "Trafny wybór" już tak. :)

Basia z Czytelni pisze...

Oj, Ewa straszny błąd. Będziesz miała to samo co z Millenium. Totalny szokers przy HP. Naprawdę!!!

Ellie Moore pisze...

Ja również jestem w trakcie czytania i nie mogę się oderwać! :)

Marta pisze...

No cóż, muszę przeczytać! Choćby z powodu stylu Rowling, który bardzo lubię :)

Katarzyna Meres pisze...

Dla osób zaczynających przygodę z gatunkiem - kiedy będę zaczytać to sięgnę :D

Julia K. pisze...

Kłamać nie będę - mam na książkę wielką ochotę!

ksiazkowka pisze...

Z tym że ja HP raczej nie planuje czytać. :)

tikichomiktaki pisze...

Koniecznie muszę przeczytać, dlatego tym bardziej cieszy mnie Twoja pozytywna opinia :D

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

dla mnie HP a właściwie ostatnie części były całkiem inne od filmu...ale Ewuś tą Ci z czystym sumieniem polecę;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

fabuła jest interesująca - zdecydowanie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha;D jestem ciekawa Twoich wrażeń dotyczących końcówki;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

styl książki jest specyficzny i naprawdę do polubienia;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha! polecam xoxo

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;D polecam jeszcze raz;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;) ja cieszę się że zainteresowałam tą pozycją i zachęciłam bo warto;)

DominikaAnna pisze...

Zachęciłaś mnie :)

Basia z Czytelni pisze...

I to jest właśnie ten Twój błąd!!! Bo nic mnie tak nie porwało od lat i nieważne, że te pierwsze książki są bardzo dziecinne. Będziesz niebywale zaskoczona, polecam Ewa, nie wzbraniaj się przed potteromanią, bo zostaniesz mugolką do końca świata, nie pozwól na to!!! oł noł!!! :P

Basia z Czytelni pisze...

I nie patrz na filmy, książki są o niebo lepsze!

ksiazkowka pisze...

Mugolką? Nie brzmi to pieszczotliwie... ;) Skoooooro tak nalegasz to się zastanowię. ;)

Basia z Czytelni pisze...

Nalegam bezczelnie i ochoczo:)) Uwierz mi sis, po siostrzanemu doradzam, żebyś mi w rodzinie obciachu nie robiła, u mnie wszyscy przeczytali (poza chłopami ofkorskik, ale i mama i babcia i starsza siostra - one owszem). Zacznij od 1 części i nie zrażaj się grubością, bo czcionka jest duża i czyta się z prędkością światła. Dałabym wiele, żeby przeczytać Twoją recenzję HP, myślę, że byłaby... pełna magii.

Basia z Czytelni pisze...

A Rowling to mistrzyni kreowania postaci i u dzieci i u dorosłych.

ksiazkowka pisze...

Weź, przestań tak kusić, bo zaraz polecę na aukcjach szukać. ;) A wypłata dopiero będzie. ;)

Basia z Czytelni pisze...

Hmm, jakby Ci to tu powiedzieć... Mam wszystkie 7 w domu na półce po polsku i wszystkie 7 u mnie na półce po angielsku. Uwierz mi, warto :)))
Drogi Mikołaju proszę przynieś moje sis zestaw HP.!!!!!!

Daria Michalkiewicz pisze...

Lubię takie niejednoznaczne opowieści, jak najbardziej chciałabym przeczytać, Pozostaje mi tylko czekać na premierę :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;))

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jest świetna! na szczęście premiera niedługo

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha! osobiście uważam, że są dobre nawet bardzo dobre, o wiele lepsze nisz filmy, ale nie szaleję za nimi tak jak Basia;))

Dominika S. pisze...

Mimo że nie jestem mężczyzną to też docenię intrygę, akcję i bohaterów :) Na książkę mam duzy apetyt głównie ze względu na pisarkę. Jestem ciekawa po co Rowling użyła pseudonimu skoro i tak wszyscy wiedzą, że to ona.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja także to docenia, ale chciałam zachęcić obie płcie;) I jak się okazuje jest sporo osób które nie wiedzą że to Rowling... czytałam, że w Stanach książka słabo się sprzedawała jak wyciekły informacje że to książka Rowling pobiła rekordy...jednak nazwisko i "renoma" robią swoje...a dobrzy i mniej znani autorzy nie są tak popularni...

Kiti pisze...

Nie skojarzyłam na początku tytułu z Rowling pod pseudonimem. Trafny wybór zupełnie nie dla mnie, ale może ta by mi się spodobała:)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

o tym już Ty musisz zdecydować...choćby po lekturze tej recenzji;)

Wiedźma pisze...

Nie czytałam nic autorstwa pani Rowling, ale ta książka jest nawet zachęcająca :)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

jest jest;)

Dominika S. pisze...

Rozumiem :) No to prawda, jednak znane nazwisko robi swoje. Ostatnio Rowling idzie w kryminały, nie czytałam jeszcze "Szczęśliwego trafu", ale jestem ciekawa jak sprawdziła się w tym gatunku.

Paulina 'Paulaaaa' Ch pisze...

Po pierwsze, jeśli mogę zwrócić uwagę - mam nadzieję, że się nie obrazisz:
"Polecę ją wielbicielom gatunku, osobOM, które..."


Po drugie, od czasu zapowiedzi bardzo ciekawi mnie ten tytuł. Spod pióra autorki znam tylko HP, więc chętnie poznałabym jej inne możliwości. Na pewno przeczytam ten tytuł jakoś na początku przyszłego roku! :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Coś co muszę mieć, albo chociaż przeczytać :P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

pewnie że nie czytałam kilka razy i nie zauważyłam;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

haha! pewnie;)

DżoanaKa pisze...

Nie rozumiem dlaczego Rowling chciała odciąć się od swojego nazwiska. Przecież autor znany z serii fantastycznej dla młodzieży ma prawo napisać książkę z zupełnie innej bajki. Ale mniejsza z tym... O książce słyszałam już dawno temu i mnie zaintrygowała. A teraz Ty mnie zaintrygowałaś nią jeszcze bardziej. Po streszczeniu fabuły powyżej stwierdzam, że to może być na prawdę ciekawa pozycja. Zobaczymy :)

kasia23112511 pisze...

Tak, tak, tak - chcę ją ! :):)

Wiki pisze...

Widzę, że Rowling polubiła serie. Chętnie zapoznam się z tą książką i zobaczę, jak radzi sobie z kryminałem ;)

DeVi102 . pisze...

Cos mi sie zdaje ze siegne po ta ksiazke w wakacje :) Niedawno zaczelam czytac podobne gatunki i sadze po tej recenzji ze Rowling jest tym od czego mozna zaczac :)