Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 23 grudnia 2013

Wyspa dla Dwojga i inne historie o miłości i zbrodni - Mariusz Zielke

Cztery opowieści - Cztery zbrodnie o różnym wymiarze. Przeciw miłości. Przeciw życiu. Przeciw przyjaźni. Przeciw sobie. Powody? Zazdrość, zemsta i oczywiście miłość. Jonasza, który pokochał Marzannę - kobietę tajemniczą i interesującą, która odwiedzała milczącego więźnia. Historię Rosali i Serga, których los połączył niejasną, zbrodniczą przeszłością, a ona zakiełkowała miłością i obietnicami. Dzieje Mamboki - człowieka wielkodusznego, oddanego przyjaciela, który stając się dyktatorem - stał się najgorszą wersją samego siebie. To historia człowieka żądnego władzy i pieniędzy, którego los zostanie przypieczętowany - dzięki muzyce. Wyspa dla dwojga to epizod z życia pewnego małżeństwa, któremu wspólny wyjazd pozwala odnaleźć się na nowo, przeżywając wzloty i upadki. Wspólne rozmowy ukarzą ponure sekrety, które skrywali głęboko w swoim sercach.
 Opowiadania Mariusza Zielke to wielowymiarowe historie. Bardzo przyjemne czytadło z niejednym przesłaniem, które każdy z nas odbierze na swój sposób. Mnie ujęły swoją prostotą, przekazem i czernią ludzkich dusz. To kolejna książka, która potwierdza stwierdzenie: każdy z Nas jest zdolnym do zbrodni, potrzebny jest mu tylko odpowiedni bodziec. Historie napisane są z różnej perspektywy, pełne zwrotów akcji i zbrodni o różnych obliczach, które czynią bohaterów realnymi i ludzkimi. Ołówek, Więzień i panna, Wyspa dla dwojga oraz Dyktator i diva zaskoczą Nas i umilą popołudnie, wieczór czy oczekiwania na wizytę u lekarza jak było w moim przypadku. Co do okładki to właśnie ona przyciągnęła mój wzrok...prosta i ujmująca jednocześnie z odrobiną pikanterii;)
Tę krótką lekturę poleciłabym lubiącym opowiadania, zbrodnie i miłość na kartkach jednej "powieści" . Mój apetyt wzrósł i zdecydowanie chcę poznać twórczość tego pisarza w dłuższym wydaniu.


Tytuł: Wyspa dla dwojga i inne historie o miłości i zbrodni
Autor: Mariusz Zielke
Data i miejsce wydania: 2011,Warszawa
Wydawnictwo: Principium
Ilość Stron: 191
Seria: -





                             



Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

39 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

Ja z tym autorem przyjemności jeszcze nie miałam, ale może kiedyś? Zobaczymy. :)

Kiti pisze...

Nie czytałam nic tego autora, aczkolwiek jego nazwisko nie jest mi obce. Gdy trafię na jakąś jego książkę z pewnością przeczytam:)

maribel pisze...

Autora nie znam, ale tematyka przypadła mi do gustu :D

M.

Basia z Czytelni pisze...

Hmm, napisane prosto, ale jest wielowymiarowo? To coś dla mnie.

Flora pisze...

Okładka faktycznie jest interesująca. Opowiadania wydają się być godne uwagi, może się z nimi zapoznam :-)

malutkaska7 pisze...

Pamiętam, że przed zeszłorocznymi świętami był szał na tę książkę. Jeszcze nie miałam jej okazji przeczytać, więc chętnie wrócę do tego tytułu. ;)

awiola pisze...

Lubię takie opowiadanie z przesłaniem. W wolnej chwili z chęcią zajrzę.

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Książka zapowiada się niezwykle ciekawie!
P.S. Dziękuję za linki do wyzwania, dodałam je do spisu :)

KulturkaMaialis pisze...

Tobie również życzę Wesołych Świąt :)


Ale książkę raczej sobie daruję...

Wiedźma pisze...

Cieniutka książeczka, w sam raz na świąteczne lenistwo :) Trzeba będzie się rozglądnąć za tą książką :)


I, przede wszystkim, wesołych świąt :)

Andra D pisze...

Wszystkiego dobrego na te Święta :)

Cyrysia pisze...

Zbrodnie i miłość, takie połączenie na kartach jednej powieści lubię, dlatego bardzo chętnie poznam powyższą książkę.
ps. dziękuje za życzenia i wzajemnie życzę zdrowych, wesołych świąt!

izkalysa pisze...

Może kiedyś przeczytam, czemu nie - zbrodnia i miłość to ciekawe połączenie :)

Dziękuję za życzenia i również Tobie życzę wesołych Świąt!

izkalysa

Minerwa pisze...

Jak tak patrzę na książki, które recenzujesz... Jezu, Marta, czy Ty chcesz kogoś zabić? :-P Same mroczne historie.

Marta pisze...

Nazwisko autora obiło mi się o uszy i kojarzę go raczej z pozytywnych recenzji, więc chętnie zapoznam się z jego twórczością osobiście :)
PS
Radosnych i spokojnych Świąt! Wszystkiego dobrego :)

Dominika S. pisze...

Zielke, ostatnio często widzę to nazwisko na blogach. To jest ten sam autor, którego kryminały ukazują się w Czarnej Serii?

kasandra Rudzielec pisze...

Książka wydaje się ciekawa, więc jeżeli sama wpadnie mi w łapki, nie odmówię;)
Dziękuję za życzenia i pozdrawiam świątecznie!!

Katarzyna Meres pisze...

W ogóle nie znam autora, ale mnie zaczarowałaś tą książką! :) Z chęcią przeczytam i poszukam więcej dzieł autora. Okładka jest świetna :D

kasia23112511 pisze...

Okładka skojarzyła mi się z okładkami książek Marqueza (te Muzowe; motywy inne, ale to białe tło przywołało takie skojarzenie). Do opowiadań coraz bardziej się przekonuje, więc czemu nie? Jak wpadnie mi w ręcę to zerknę co też Pan Zielkę stworzył :)

Marta Kor - MK pisze...

zobaczymy;)

Marta Kor - MK pisze...

;)

Marta Kor - MK pisze...

super;)

Marta Kor - MK pisze...

jest świetna;))

Marta Kor - MK pisze...

świetnie;)

Marta Kor - MK pisze...

tak? a ja na nią w księgarni trafiłam o tej pozycji nie słyszałam wcześniej;)

Marta Kor - MK pisze...

pozdrawiam;)

Marta Kor - MK pisze...

ok;) dzięki;)

Marta Kor - MK pisze...

;D

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję! nawzajem i polecam

Marta Kor - MK pisze...

dzięki nawzajem;)

Marta Kor - MK pisze...

pozdrowionka;)

Marta Kor - MK pisze...

ostatnio mam fazę na kryminały;P

Marta Kor - MK pisze...

ja też go pozytywnie kojarzę...;)

Marta Kor - MK pisze...

tak to ten sam...ja teraz chcę przeczytać jego "Księgę Kłamców" bo najbardziej mi podpasowała

Marta Kor - MK pisze...

pozdrawiam ciepło;)

Marta Kor - MK pisze...

ja teraz przymierzam się do Księgi Kłamców;)

Marta Kor - MK pisze...

świetnie;) okładka dla mnie bomba i zobaczymy jak będzie się dalej toczyć moja przygoda z nim

Dominika S. pisze...

Ja jeszcze nie wiem od której książki zacznę, ale na pewno na jakąś się skuszę :)

Marta Kor - MK pisze...

i ja również życzę wszystkiego co najlepsze