Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 11 grudnia 2013

Z serii Jak to zrobić? Jak dodać Lubię to, Like box lub widget twittera na bloga?

Dziś trochę o udostępnieniach...czyli Lubię to, Like box oraz twitter - jak je dodać do bloga, posta... Jest sposób, który pozwoli Wam je dodawać bez bawienia się w kodzie html;) Pisaliście mi o tym i jeśli ktoś czegoś nie wiedzie - piszcie. W późniejszych poście znajdziecie jak dodać taki pasek udostępnienia oraz like box waszego fanpag'a. oraz jak dostosować widget "zobacz również";) Pozdrawiam Was ciepło i zachęcam do zabawy, a nie stresu związanego z takimi "dodatkami" i tworzeniem bloga, strony...


1. Facebook
  • wchodzimy na stronę : 

wybieramy interesujący nas button (1)
najczęściej wybierane to: Like button oraz Like Box. Like button to po prostu przycisk polub, który może dotyczyć dowolnej strony internetowej, a Like Box dotyczy tylko fanpagów na FB

Like button
  • wybieramy interesujący nas button (1)

  • wpisujemy nazwę strony internetowej której ma dotyczyć nasz button (2)
  • wybieramy sobie wygląd naszego buttona/przycisku (3) - ja najbardziej lubię "layout" - button_count. Poza tym odznaczam "show friends faces" oraz "include share button"  - co oznacza, iż nie pokazuję twarzy lubiących stronę i nie chcę przycisku "udostępnij/podziel się"



  •  jak wszystko jest ustawione - klikamy "get code"
  • otwiera nam się poniższe okienko - mamy do wyboru "html5", które generuje nam kody, które trzeba umieścić jako widget i pogrzebać w kodzie strony. Opcja "iframe"(4) to gotowy kod, który wklejamy gdzie chcemy na stronie bez mieszania bezpośrednio w kodzie bloga. 


  • kopiujemy kod(5) i wpisujemy go w dodawanym gadżecie/widgetcie html/java (6) script i wybieramy miejsce gdzie ma się znajdować u układzie (7)


Like Box

Tworzymy go praktycznie identycznie jak button "lubię to" z tą tylko różnica, że musimy podać adres strony naszego lub interesującego nas fanpage'u na FB i jego wygląd się z lekka różni.
wybieramy Like Box (1)
wpisujemy adres fanpage'u (2)
odznaczamy co nas nie interesuje - tak aby wygląd nam odpowiadał(3)
pobieramy kod (4) i postępujemy jak wyżej dodając widget lub np. dodając kod do posta



Jeśli chcecie wiedzieć jak zrobić szablon posta i dodać tam Like Box to proszę o komentarz pod postem - opiszę to.

2. Twitter
  • wchodzimy na stronę : 
https://about.twitter.com/resources/buttons/
  • wybieramy interesujący nas button (1)
  • wpisujemy nazwę strony internetowej której ma dotyczyć nasz button (jeśli klikamy obserwuj/follow należy wpisać adres naszego twittera itp.) (2) - ewentualnie dokonujemy pozostałych zmian, które nie są konieczne


  • kopiujemy kod (3) i wpisujemy go w dodawanym gadżecie/widgetcie html/java (4) script i wybieramy miejsce gdzie ma się znajdować u układzie (5)


I na dziś koniec - troszkę tego było! Po inne porady z tej serii zapraszam  >>tutaj


                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

32 komentarze:

prosperiusz pisze...

Kolejny, pomocny post, właśnie planuję zmiany na blogu, przyda mi się :-)

Cyrysia pisze...

Nie mam fanpage na FB ani na Twitterze itp. i raczej nie zamierzam tego zmieniać, więc tym razem nie skorzystam z twoich porad, ale może kiedyś się to zmieni :)

Andra D pisze...

Nie myślałam, że to takie proste.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Hahaha :D A ja się bawiłam w HTML :D Przyda się na przyszłośc!

awiola pisze...

Dzięki Ci za ten post. Chcę zmienić swój like box na stronie, więc na pewno skorzystam.

Anna P. pisze...

Dodałam like button! Zastanawiałam się jakiś czas temu jak to zrobić:D Dziękuję za pomoc:D

Marta Kor - MK pisze...

Pamiętałam, że się pytałaś. Cieszę się, że się przyda;)

Marta Kor - MK pisze...

proszę;)

Marta Kor - MK pisze...

ja na początku też;))

Marta Kor - MK pisze...

prawda? Czasem ta ilość znaczków straszy;) tak było i ze mną;)

Marta Kor - MK pisze...

spoko;)

Marta Kor - MK pisze...

to świetnie;))

ksiazkowka pisze...

Oooo, twittek za mną chodzi już od jakiegoś czasu. :)

Ann RK pisze...

Muszę w końcu pomyśleć o Twitterze.

Marta pisze...

Ach ta technika :D w Twoim wykonaniu wszystko wygląda na banalnie proste :)

kasandra Rudzielec pisze...

Ciekawe rozwiązanie;). Osobiście nie mam fan page, tylko zwykłą stronę na fb, więc "like" w moim przypadku odpada:(

Pozdrawiam,
Myśli skrzętnie ukryte...

Katarzyna Meres pisze...

Jak zwykle przydatne, jesteś niezastąpiona i wspaniała! :) Pomagasz wielu bloggerom :)

Pauli pisze...

zaraz spróbuję. Dziękuję :)

kasia23112511 pisze...

Przydatna ta Twoja seria postów - super ;)

Minerwa pisze...

Do Facebooka jest jeszcze ta wtyczka z boku, którą mam ja i Ewa, moim zdaniem jest najfajniejsza, ale niestety nie da się jej pobrać ze strony Facebooka. :-(

Pauli pisze...

Ja mam pytanie z serii "jak to zrobić" ? Jak mogę listę blogów które obserwuje dodać jako odrębna stronę na blogu ???

Marta Kor - MK pisze...

ja go bardzo lubię;)

Marta Kor - MK pisze...

jest bardzo fajny na np. telefony nic się nie zacina - dla mnie fajna forma komunikacji;)

Marta Kor - MK pisze...

;) dziękuję;)

Marta Kor - MK pisze...

może można ją zmienić na fan page??

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję <3

Marta Kor - MK pisze...

;))

Marta Kor - MK pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK pisze...

no niestety ale jest na innych stronach;)

Marta Kor - MK pisze...

dzięki;)

Marta Kor - MK pisze...

nie mam pojęcia - najprościej jest na stronie zrobić listę i ją podlinkować...poszukam może znajdę rozwiązanie, ale trzeba by było mieć kod html gadżetu, a nie wiem jak go pobrać i znaleźć, ale zobaczę co da się zrobić

Ann RK pisze...

Na razie mam konto, teraz muszę się temu przyjrzeć. :D