Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 4 grudnia 2013

Z serii Jak To Zrobić? Jak ustawić szerokość bloga i bocznych kolumn?

Witajcie! W poprzednim tygodniu przez przypadek opublikował mi się ten post na szczęście wyświetlony był tylko 9 razy. Dziś już prawidłowo. Kolejny post z serii jak to zrobić? Dziś pokażę Wam jak ustawiać szerokość bloga i bocznych kolumn. Wiem, że mogę lekko marudzić, ale o wiele lepiej czyta mi się blogi, które mają odpowiednio ustawioną szerokość, a widgety i dodatki oraz tekst nie wychodzą poza wyznaczone kolumny. Poza tym to wygląda zdecydowanie bardziej estetycznie.

1. Po pierwsze wchodzimy do menu naszego bloga zapisujemy na wszelki wypadek szablon, a następnie wybieramy w lewej bocznej szpalcie szablon i klikamy dostosuj. Jak zapisać szablon oraz dokonać innych zmian w szablonie - jak zmiana nagłówka itp. znajdziecie tutaj. 




2. Dalej sprawa jest jeszcze bardziej prosta.
  • klikamy "dostosuj ustawienia szerokości" (1)
  • zmieniamy szerokość "całego bloga"(2) oraz "paska bocznego"(3), gdy mamy dwa paski boczne postępujemy tak sam.
  • mamy dwie możliwości podglądu naszych działań (3) aby sprawdzić czy wystarczająco poszerzyliśmy pasek boczny lub bloga. Oglądamy bloga w całości klikając na strzałkę na środku ekranu lub przesuwamy bocznym wskaźnikiem
  • Na koniec zapisujemy(4) i przechodzimy do menu zmian lub wyświetlamy sobie bloga(4)
  • Pamiętajmy tylko że zmiany szerokości mają wpływ na wygląd bloga i postów.





Zapraszam do pozostałych postów z tej serii. W powyżej przedstawionym linku znajdziecie między innymi jak zmienić tła, czcionki, układy, motywy. 

Za tydzień widgety "lubię to" "like box" oraz "twitter"

6 grudnia - w ten piątek zapraszam na konkurs, w którym do wygrania będzie książka do wyboru m.in. Mroczna Bohaterka



                             

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

24 komentarze:

Agnieszka T pisze...

Kurcze, nie mogłaś wcześniej tego posta napisać, ponieważ swego czasu bardzo się nagimnastykowałam żeby osiągnąć swój cel :)

ksiazkowka pisze...

Najgorzej jak wszystko jest tak ściśnięte, że nie ma gdzie wzroku wcisnąć. :/

Basia z Czytelni pisze...

To czekam z niecierpliwością do 6 grudnia:))

Moje książki pisze...

To akurat znam ale już cieszę się na kolejny post z tej serii :-)

Cyrysia pisze...

To na szczęście umiem zrobić, ale czekam na kolejne ciekawostki np. nie wiem, jak zmienić kolor w napisach w bocznej szpalcie.

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

wejdź do tego posta:http://mkczytuje.blogspot.com/2013/07/z-serii-jak-to-zrobic-czyli-jak.html

tam masz zakładkę zaawansowane i tam zmieniasz dane kolory np. w linkach - to co ma ci się zmienić zaznaczane jest ramką w podglądzie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

już gotowy tylko czekać;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

właśnie ja też za tym nie przepadam;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

czekaj czekaj;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

no widzisz jak napiszecie czego nie wiecie to wtedy zamieszczę a tak to robię po kolei;)

Cyrysia pisze...

Dziękuję :))

Minerwa pisze...

To również na szczęście wiem, ale wciąż podoba mi się Twój cykl i na pewno jeszcze nie raz mi się przyda. :-)

Katarzyna Meres pisze...

To wiem :D Też mnie trochę denerwuje, że niektóre blogi mają źle dostosowaną szerokość, blog niekorzystnie wygląda i faktycznie, gorzej się czyta, na szczęście Ty przychodzisz z pomocą :D

KulturkaMaialis pisze...

No cóż, akurat to mi się nie przyda, ale może kolejne posty :)

Oli. pisze...

To akurat już opanowałam, ale z pewnością znajdą się osoby, którym ten post bardzo ułatwi życie :)

izkalysa pisze...

Twoje posty dają mi więcej niż lekcje informatyki w szkole :D

Kiti pisze...

To wiedziałam :D

Marta Kor - MK pisze...

gdy już ustawisz szerokość masz jej wartość w pikselach i np. w paincie możesz dostosować zdjęcie do tej wartości : funkcja "zmień rozmiar" i przestawiasz zamiast wartości procentowej" na "piksele" ;)

izkalysa pisze...

OK, dziękuję i spróbuję :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Ogólnie jakieś renowacje na blogu by mi się przydały, chociaż akurat to wiedziałam , jedną z nielicznych rzeczy :P Pogotowie ratunkowo- blogowe Marty :P

black-with-white9 pisze...

Wielkie dzięki, nigdzie nie znalazłam takiego idealnego opisu. W końcu moje zdjęcia na blogu mieszczą sie w kolumnie ;) Dzięki jeszcze raz!

Love'n'decu pisze...

Bardzo dziękuje !!!! Najlepszy opis jak to zrobić, szukałam od dwóch dni jakiejś prostej informacji jak to zrobić aż w końcu trafiłam na Twojego bloga ! Dziękuje !!!!

Marta Kor pisze...

Nie ma za co! Opisów jest więcej. Na okiemmk.com gdzie wszystko przeniosłam jest też o dostosowaniu szablonu, mediach społecznościowych itp. Pozdrawiam

Marta Kor pisze...

Nie ma za co! Opisów jest więcej. Na okiemmk.com gdzie wszystko przeniosłam jest też o dostosowaniu szablonu, mediach społecznościowych itp. Pozdrawiam