Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 5 grudnia 2013

Zabawka Boga - Tadeusz Biedzki


Zabawka Boga to opowieść, która poprowadzi nas w podróż ku przeszłości. Autor dostaje list od zaprzyjaźnionego zakonnika Andrzeja z Etiopii, który prowadząc badania starych ksiąg i dokumentów trafia na wskazówki dotyczące wielkiego skarbu sprzed dwóch tysięcy lat. Autor na prośbę mnicha wyrusza wraz z żoną Wandą do klasztoru na Synaju gdzie odbiera kopertę z zaszyfrowanym wierszem i dalszymi wskazówkami. Bohaterowie wyruszają w cudowną podróż śladami osób z przeszłości. To podróż łącząca prawdę z fikcja w zależności od tego kim jesteśmy i w co wierzymy. Wraz z Biedzkim cofniemy się także do Syrii, Judei, Jerozolimy czy Efezu i zaczynając od roku 36 n.e rozpoczniemy przygodę z Miriam, Janem, templariuszem Rymundem i Lalibelaem - królem Etiopii.

"Każdy dzień jest podróżą przez historię." Jim Morrison

Zabawka Boga to historia pełna mistycyzmu. To podróż marzeń od Jerozolimy do Efezu, którą każdy z nas chciałby przeżyć. Książka napisana jest w przyjemny sposób. Przepięknie wydana z masą zdjęć, obrazów i map - czyniących tę historię bardziej realną. Bohaterowie książki to ludzie wiodący ciekawy, czasem niebezpieczny żywot. Akcja nie jest wartka, ale nie przeszkadza nam to jeśli lubimy książki w formie przypowieści, w której zawarta jest fikcja połączona z historią w iście podróżniczym stylu. Dla mnie była to podróż w nieznane - gdyż nigdy wcześniej nie czytałam tego typu książki. Wycieczkę uważam za udaną, choć przekonałam się, że książki podróżnicze to nie mój ulubiony rodzaj powieści. To czego mi zabrakło to: większej wartkości akcji oraz tajemniczości związanej z poszukiwaną zagadką, ale to już kwestia gustu.
"W górach najkrótsza droga wiedzie od szczytu do szczytu, ale po to trzeba mieć długie nogi. Przypowieści winny być szczytami, a ci, do których się mówi - wielcy i rośli. "Fryderyk Nietzsche
Podsumowując Zabawka Boga to książka podróżnicza, która zabierze Nas w przeszłość, ukaże kawałek historii i przemówi do nas tajemnicami i mistycyzmem.

Dodatki:
Zabawka Boga [Tadeusz Biedzki]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE



Tytuł: Zabawka Boga
Autor: Tadeusz Biedzki
Data i miejsce wydania: 2013, Pelplin
Wydawnictwo: Bernardinum
Ilość Stron: 328
Seria: -
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawcy 
i Pani Karolinie



Wyzwania: Polacy Nie Gęsi

                             

6 grudnia - w ten piątek zapraszam na konkurs, w którym do wygrania będzie książka do wyboru m.in. Mroczna Bohaterka

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

33 komentarze:

KulturkaMaialis pisze...

Przeczytam. Na pewno :)

Cyrysia pisze...

Też z reguły wolę książki zawierające bardziej dynamiczną akcję, ale i tak mam ochotę na ,,Zabawkę a Boga'', gdyż tematyka mnie zaciekawiła, dlatego chciałabym wyruszyć w taką wirtualną wycieczkę od Jerozolimy do Efezu.

Basia z Czytelni pisze...

Brzmi bardzo ciekawie, oglądałam ją w księgarni i wydawała mi się bardzo ciężka, ale rzeczywiście przepięknie wydana!!! Myślę, że by mi się spodobała.

maribel pisze...

Nie wiem sama, czy jestem zainteresowana tą książką. Może na razie podziękuję. :)

Avrea pisze...

czytałam recenzję u Ksiązkówki , mam ja na liście ;) uwielbiam podróże wieć dla mnie jak znalazł
pozdarwiam

ksiazkowka pisze...

Fakt, książka wydana jest przepięknie. Jak większość tego wydawnictwa. :)

ksiazkowka pisze...

Bo tu waga idzie w parze z jakością wydania. :)

awiola pisze...

Właśnie ją czytam. Także na razie wstrzymam się z moją opinią.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Jak już wspominałam na innym blogu :), chętnie bym po tą książkę sięgnęła, bo coś mi się widzi, że by mną zawładnęła, pochłonęłaby mnie :)

Basia z Czytelni pisze...

A szkoda... niestety tak jest, a ja tak nie lubię ciężkich książek!

kasandra Rudzielec pisze...

Przyznaję, że gdyby nie Twoja recenzja, nie zainteresowałabym się tą książkę. Teraz mam nadzieję, że wpadnie mi w łapki:)

Pozdrawiam,
Myśli skrzętnie ukryte...

Katarzyna Meres pisze...

Chciałabym zobaczyć tę książkę - jak jest oprawiona, jakie są w niej zdjęcia :D Bardzo lubię przeglądać książki podróżnicze, ale jakoś nie przepadam za ich czytaniem :)

mika pisze...

Dawno nie miałam w łapkach fajnej książki podróżniczej. Fajnie by było znów po taką sięgnąć

Kiti pisze...

Na razie jakoś nie mam na nią ochoty, ale kiedyś chciałabym się z nią zapoznać.

Marta pisze...

Bardzo miło wspominam tę książkę :) Jak dla mnie rewelacja!

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

super;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;) tak ta podróż wygląda świetnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

zobacz sobie Mgły Avalonu...ta jest lekka przy niej;P

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

;) zgadzam się;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

to rzeczywiście dla Ciebie

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

spoko;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

czekam;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

może może;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja także pozdrawiam ciepło

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ja też utwierdziłam się w przekonaniu że wolę inny rodzaj lektury;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

pewnie;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

świetnie ;) pozdrawiam

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

ok;)

Marta Kor - MK Czytuje i MK Go pisze...

właśnie gust to jest to co powoduje że cośnam się mniej lub bardziej podoba;)

Joanna - Niedopisanie pisze...

Podaruję sobie, nie przepadam za nadmiarem mistycyzmu.
Przy okazji zapraszam do siebie na konkurs.
(w ostatnim zdaniu mały błąd - ukaże powinno być)
Pozdrawiam :)

Alicja Magdalena pisze...

Bardzo chcę ją przeczytać, po kolejnej pozytywnej opinii o niej, moje zainteresowanei ciągle wzrasta :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Myślę, że przypadałby mi do gustu, pozdrawiam :)

DżoanaKa pisze...

Oj! muszę, muszę! Muszę przeczytać! Muszę mieć!Pewnie sama okładka już by przyciągnęła mój wzrok w księgarni. Gdybym o niej wiedziała, pewnie już bym miała ją przeczytaną :) A poza tym lubię i cenię to wydawnictwo. Choć ostatnio mnie zdziwiło niedopracowaniem, ale o tym będzie w najbliższej recenzji.