Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 17 stycznia 2014

Carla Mori - Krew, pot i łzy

Dobro i zło od zawsze walczą między sobą o serca i dusze ludzkie. Jednak czy interpretacje rzekomych dowodów i twierdzeń są prawdą? Czy Antychryst od stuleci w sprytny i przebiegły sposób kieruje i manipuluje kościołem katolickim i jego przedstawicielami jednocześnie oddalając wiernych od Boga? Czy seria niewyjaśnionych i upozorowanych zgonów w Częstochowie, które okazują się morderstwami jest częścią tego planu? Wyniki śledztwa prowadzonego przez dziennikarkę Klarę Wasowską, prokurator Zuzannę Bachledę i sztab policjantów z komendantem Malinowskim na czele, z pewnością zdziwią i zszokują nie jednego z Was, tak jak specyficzne i mroczne morderstwa. Ta sprawa stanie się ich największą bolączką, przeznaczeniem i być może zgubą.
Krew, pot i łzy pełne jest mrocznych ścieżek, którymi podąża ludzkość. To historia wypełniona pogańskimi rytuałami, mitami, wierzeniami i co najważniejsze uniwersalną prawdą: To my w rzeczywistości wybieramy drogę, którą chcemy podążać i jakimi zasadami będziemy kierować się w jej trakcie. Czy wybierzemy przykazania boskie czy ludzkie? Czy ponad wszystko będziemy współczujący, miłujący i tolerancyjni dla bliźnich czy wybierzemy drogę, w której potępienie, obłuda i szykanowanie będzie naszym drugim imieniem? Wybór zawsze leży w naszych rękach...
"Nieprawy, Rozwiązła, Niegodzien
Znaczeni przysłowia liczbami
Wyrok na całym narodzie
Nieszczerość dopełni kroplami"s.90

Krew, pot i łzy to książka, przy której mamy się bać i odczuwać niepokój podczas czytania. To lektura, w której odnajdziemy nadprzyrodzone istoty, relikty z ogromną mocą i czarną magię.To książka, która skłania nas do przemyśleń, ale dostarczy nam także rozrywki jako typowy horror, który czyta się szybko i z zapartym tchem.
Ja zapamiętam ją na długo i polecę osobom nie bojącym się kontrowersyjnych tematów, lubiącym elementy okultystyczne w strasznych historiach oraz wiernym i członkom kościoła, którzy są otwarci na dialog i zdają sobie sprawę, że nie wszystko jest idealne, a w każdych szeregach znajdują się czarne owce.
Powinniśmy wynieść z niej także najważniejszą dla mnie prawdę: Bóg kocha Nas, nie potępia, nie szykanuje, a wybacza i okazuje miłosierdzie. Poprzez słowa Pisma Świętego uczy Nas swoich prawd i wskazuje nam drogę. Dlatego zarówno ludzie jak i instytucja kościoła katolickiego winna być bardziej otwarta na innych i rozmowę. Pamiętać, że poprzez miłość, zrozumienie i ukazanie pozytywów życia w wierze (a nie jego negatywów) pomogą ludziom odnaleźć drogę ku Bogu.

"Nie mogła powiedzieć, że nie wierzy w Boga. Wręcz przeciwnie była jedną z silniej wierzących osób jakie znała. Inaczej niż jej nawiedzona rodzinka wielokrotnie czytała Pismo Święte i starała się żyć w zgodzie z niepodważalnym kodeksem moralności za jaki uważała Dekalog. Nie potrafiła tylko znieść obłudy wysokich dostojników kościelnych. Nie mogła zrozumieć dlaczego tylko ona widzi, ze ich nauki w rzeczywistości obliczone były wyłącznie na zysk" s.23




Tytuł: Krew, pot i łzy
Autor: Carla Mori
Wydany: marze 2013, Gdańsk
Ilość Stron: 308
Seria: Ja Gorę
Wydawnictwo: Oficynka


Za udostępnienie książki w ramach
 obiegu zamkniętego dziękuję autorce;) 
polecana przez Paulę i Anię RK

                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

58 komentarzy:

Cyrysia pisze...

Świetna powieść. Bardzo mi się podobała i czekam na inne dzieła autorki.

prosperiusz pisze...

Marto, świetna, treściwa recenzja, lubię takie bo i sam krótkie i treściwe piszę. A do książki czuję się zachęcony :))

ksiazkowka pisze...

Czekam, czekam, czekam na tę książeczkę! :D

Agnieszka T pisze...

Kontrowersyjne tematy zawsze, tym bardziej, że polecasz,a Twoje rekomendacje jeszcze mnie nie zawiodły

Wiedźma pisze...

Tak, "Krew, pot i łzy" to bardzo dobra książka :) Odkąd ją przeczytałam żywię nadzieję, że autorka coś jeszcze czytelnikom sprezentuje :)

mika pisze...

Brzmi ciekawie, trzeba będzie się koło tego tytułu zakręcić.

Marta Kor - MK pisze...

polecam obieg zamknięty;))

Marta Kor - MK pisze...

ja także;)

Paulina Król pisze...

:)

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję;) bałam się, że się rozpisałam ;P

Marta Kor - MK pisze...

;P

Marta Kor - MK pisze...

już do Ciebie leci;P gołębiem pocztowym;P

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję i bardzo polecam;)

Marta Kor - MK pisze...

mam podobnie;D i czekam;D

ksiazkowka pisze...

Pewnie kolo jutra będzie. ;) Otworze szeroko okna, by trafił. ;)

Skrawki Myśli pisze...

Może być całkiem ciekawa. Może się skuszę :) Dzięki za ciekawą recenzję :)

monweg pisze...

Chyba się skuszę :)

awiola pisze...

Czytałam i polecam. Naprawdę dobra książka.

Basia z Czytelni pisze...

A co ona ma takie niepolskie nazwisko? To Polka - czyżby pseudonim?
Podoba mi się co napisałaś o tej książce - dałabym jej szansę:)

Marta Kor - MK pisze...

tak to Polka i podejrzewam, że pseudonim;)
naprawdę warto dać jej szansę - jest świetna;)

Marta Kor - MK pisze...

;)

Marta Kor - MK pisze...

bardzo polecam

Marta Kor - MK pisze...

;DD naprawdę warto sięgnąć;)

Marta Kor - MK pisze...

haha! zobaczymy jak się spisze;P

Ann RK pisze...

:D

Ann RK pisze...

Jak dla mnie - całkiem niezła książka. Dobry pomysł, niezły klimat, świetne zakończenie. :)

Marta Kor - MK pisze...

haha!

Marta Kor - MK pisze...

tak zakończenie jest mega;P

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Czytałabym :D Szkoda, że Obieg zamknięty nie dal mnie :(

Natalia Zdziebłowska pisze...

Myslę, ze po nią siegnę~!
Pozdrawiam :3

http://natalax3recenzje.blogspot.com/

Kiti pisze...

Czytałam jedną książkę z wątkiem okultystycznym. Na tą też zrobiłaś mi straszną ochotę!

martucha180 pisze...

Horrorów nie czytam, ale te wierzenia pogańskie, elementy okultystyczne i dialog z kościołem, to już moje klimaty.

Małgorzata Zaczytana pisze...

bardzo wydaje się ciekawa - chętnie bym ją przeczytała :)

Sebastian Kukla pisze...

Dodane do wyzwania :) Idziesz na lidera :D

Marta pisze...

Strach się bać :D

Katarzyna Meres pisze...

Za każdym razem, kiedy publikujesz recenzję kryminału mam ciarki na całym ciele - tak się boję! :D Dla mnie ta książka jest chyba za ciężka... ;)

Dominika S. pisze...

Czytałam, nie jest to zła książka, chociaż nie zachwyciła mnie. Trochę zbyt groteskowa czasami i te argumenty za tym, że Kościół współpracuje ze szatańskimi mocami jakoś takie mało przekonujące dla mnie. Pozdrawiam :)

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Zachęcająca recenzja :) Z chęcią przeczytałabym tę książkę.


P.S. Recenzja dodana do wyzwania.

Księgarka pisze...

Kontrowersyjne tematy mnie nie przerażają. Chętnie zmierzę się z tą lekturą. Muszę jej poszukać w bibliotece, może będzie.

monalisap pisze...

Słyszałam o tej książce, intryguje mnie szczególnie ta kontrowersja, gdy będę miała ochotę na mroczny kryminał z chęcią sięgnę :)
http://wybranyswiathistorii.blogspot.com/

kasandra Rudzielec pisze...

Muszę i ja dorwać i przeczytać:))

Marta Kor - MK pisze...

koniecznie jest świetna!

Marta Kor - MK pisze...

super zapraszam!

Marta Kor - MK pisze...

powinna być;)) zapraszam także do obiegu zamkniętego;))

Marta Kor - MK pisze...

dzięki! Polecam!

Marta Kor - MK pisze...

autorka lubi groteskowość i mi także się podobała, a poza tym trochę się interesuje tymi tematami i argumenty i mi wydawały się dość dobrze uargumentowane, ale fakt jest to rodzaj horroru z "moich młodzieńczych lat" takich jak np. Krzyk czy Candyman;))

Marta Kor - MK pisze...

nie wiem;) Ale cieszę się na ciarki;))

Marta Kor - MK pisze...

;P

Marta Kor - MK pisze...

strach;P

Marta Kor - MK pisze...

polecam!

Marta Kor - MK pisze...

jestem ciekawa Twojej opinii i polecam jak najbardziej! od Becketta nie jest straszniejsza;PP

Marta Kor - MK pisze...

ja lubię te klimaty! polecam

Marta Kor - MK pisze...

świetnie pozdrawiam;)

Marta Kor - MK pisze...

szkoda, ale nic straconego!

Dominika S. pisze...

Ile gustów, tyle opinii :) Ale czekam na kolejną książkę Mori, jestem ciekawa, co tym razem zaprezentuje :)

Natalia Nowak-Lewandowska pisze...

Bardzo mam chęć na tę książkę :) nie udało mi się jej wygrać w konkursie u samej autorki ;) trzeba będzie się w inny sposób zaopatrzyć :D

Marta Kor - MK pisze...

może Obieg Zamknięty?

Marta Kor - MK pisze...

ale przecież w tej akcji to nie Ty przekazujesz książkę do obiegu, a autor danej książki - Ty tylko przekazujesz dalej po przeczytaniu książkę, którą ktoś Ci przysłał - następnej osobie w kolejce