Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 10 stycznia 2014

Ofiara Polikseny - Marta Guzowska

Ofiara Polikseny to krwawe morderstwa, rytuały z przed wieków i zagadki w archeologicznym stylu. Dodajmy do tego przywary ludzkie, specyficzny humor głównego bohatera, który zaprezentowałam częściowo w cytatach i wyrafinowanego mordercę...zapowiada się smakowicie...
Grupa archeologów podczas wykopalisk na terenie starożytnej Troi odkrywa tajemniczy szkielet - najprawdopodobniej mitycznej postaci Polikseny złożonej w ofierze - najmłodszej córki króla Prima, branki wodza Achillesa. Jeśli ta historia okaże się prawdą - będzie to odkrycie na skalę światową. Prace trwają. Kilka dni później antropolog Mario Ybl trafia na terenie wykopalisk na współczesną zbrodnię popełnioną w ramach jakiegoś starożytnego rytuału...Czy te sprawy się ze sobą łączą? Jakie motywy odkryjemy w sprawie tych zbrodni?

Ofiara Polikseny to ciekawa lektura, którą czytało mi się niezwykle szybko. Jej największym atutem dla mnie był wątek archeologiczny i specyficzny humor. Wątki i akcja przedstawione w książce były dość mocno zakręcone, ale spójne i w specyficznym czarnym, humorystycznym stylu. Główny bohater jest piekielnie inteligentny, dosadny i spostrzegawczy, ale to co mi przeszkadzała to jego problemy alkoholowe i destrukcyjne podejście do życia i ludzi  - wydawało mi się za bardzo podkreślone i wyolbrzymione przez co nie byłam w stanie go polubić. Podobnie podchodziłam do pierwszych części Nesbo z Harrym - po prostu nie podobał mi się jako postać - teraz po lekturze Policji mogę powiedzieć: lubię tego gościa i podziwiam. Mam nadzieje, że w kolejnych częściach podobnie spojrzę na Maria, który ma naprawdę spory potencjał. Wielu z Was może wydać się postacią porywająca i urzekająca, a nawet fascynującą - ja tak określiłabym jego umysł, niekoniecznie stan ducha. Co do zakończenia książki - cóż nie jest ono wesołe i przyjemne, a morderca ma nie jedno oblicze. - co jest zdecydowanym plusem. Strasznie jestem ciekawa jak autorka wypadnie w drugiej części cyklu.
Podsumowując Ofiarę Polikseny oceniam jako bardzo dobrą lekturę, która zawiera jeden z moich ulubionych wątków - archeologiczny. To opowieść z zagadką, czarnym humorem i specyficznymi postaciami.
Polecę ją fanom wątków archeologicznych, fanom wyrazistych postaci z problemami oraz lubiącym kryminały i starożytne rytuały. 


,,(...) To wszystko przez ciebie! - No to powinnaś dziękować Bogu za to, że tu jestem. Przynajmniej masz na kogo zrzucić winę za wszystkie nieszczęścia. Tylko błagam, nie puszczaj tej nowiny w świat. Bo jak się zaczną zjeżdżać chłopi po odszkodowania za nieurodzaj i padłe bydło, to nie wyrobię finansowo.” 

,,Wyciągnąłem z kieszeni klucz. - Skąd to masz? - Ukradłem. Z twojego biurka. Myślałaś, że potrafię otworzyć zamek siłą woli?”

,,- Mario? To ty? - Nie, to tylko materializacja mojej intensywnej osobowości”



Tytuł: Ofiara Polikseny
Autor: Marta Guzowska
Wydany: Warszawa 2012
Ilość Stron: 429
Seria: Mroczna Seria
Wydawnictwo: W.A.B.

                             




Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB.
Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

33 komentarze:

prosperiusz pisze...

Nie będę oryginalny, ale odpowiem: to moje klimaty Marto :))

monotema pisze...

Widziałam recenzję u Honoraty (Honorata, książki i pan Kot), tez entuzjastyczna, więc w książkę się zaopatrzyłam. ;)

Marta Kor - MK pisze...

książka bierze udział w wyzwaniu - Czytamy Polecane Książki ( do którego zapraszam) a poleciła mi ją właśnie Honorata;)

Marta Kor - MK pisze...

haha! nic dodać nic ująć ;P

Meg Sheti pisze...

O raaany :D Archeologia, krew i rytuały! Chcę to :D

Luka Rhei pisze...

Pewnie nigdy bym na tę pozycję nie trafiła (widzę ją u Ciebie pierwszy raz), a wygląda naprawdę nieźle! Już sobie notuję tytuł.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Zainteresowałaś mnie :)

Basia z Czytelni pisze...

Lubie takie połączenie z archeologią, czuję sie wtedy jak odkrywca :)

awiola pisze...

Z autorką spotkałam się już przy okazji zbioru opowiadań, więc z chęcią zajrzałabym do tej książki.

Lukaszlucky pisze...

Nic mi tu nie brakuje - czarny humor plus postać w stylu komisarza Harrego wystarczą by mnie zachęcić :D

Dominika S. pisze...

Mam na oku tę książkę. Najbardziej przyciąga mnie wątek archeologiczny, bo nieczęsto spotykam taki w kryminałach :)

Cyrysia pisze...

Wątki archeologiczne niezbyt mnie interesują, ale mimo to coś jest w tej książce, co mnie intryguje.

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Bardzo fajna okładka jak na książkę z tego gatunku, klimatyczna i mroczna :) Recenzja zachęcająca, więc mam nadzieję, że będę miała okazję przeczytać ten kryminał.
P.S. Recenzja dodana do wyzwania, dziękuję!

Anna P. pisze...

Normalnie książka idealna dla mnie, wszystko pasuje, wątki archeologiczne uwielbiam, szczególnie w filmach, bo w książce spotkałam się tylko 2 razy:/ Zapamiętam ją sb:D

Karolina pisze...

Książka idealna! :) Uwielbiam połączenie wątku archeologicznego i kryminalnego, jak również wszelkiego rodzaju opisy rytuałów!

Karolina pisze...

polecam również "Sekret Genezis" Toma Knoxa :)

Wiki pisze...

Byłam w październiku na Gali wręczenie Nagrody Wielkiego Kalibru 2013, którą zdobyła Marta Guzowska. Czytałam także jej opowiadania zawarte w zbiorze "Kryminalny Wrocław...". I teraz chciałabym przeczytać "Ofiarę Polikseny" :)

Katarzyna Meres pisze...

Wątek archeologiczny zawsze jest ciekawy, bo każdy z nas lubi odkrywać fakty z przeszłości :)

Skrawki Myśli pisze...

Lubię tego typu książki. Może się skuszę :) Gdyby nie Ty to bym nie wiedziała, że taka książka istnieje. Dzięki :)

Kiti pisze...

Ależ kusisz;)

Paulina Król pisze...

Nie pozostaje mi nic innego, jak dopisać do listy. Słyszałam tytuł kilkakrotnie, ale jakoś nigdy nie miałam okazji poznać bliżej. Ale że Marta Guzowska to dość znana w światku kryminalnym postać zwłaszcza przez nagrodę wielkiego kalibru to... trzeba poznać :)

Klaudia Miniszewska pisze...

Brzmi wspaniale! Świetna fabuła, bardzo ciekawa tematyka, wątek archeologiczny mega interesujący! Chętnie zapoznam sie z tą książką! :)

Księgarka pisze...

Brzmi intrygująco! Okładka od razu przyciąga wzrok. A wątek archeologiczny to zdecydowanie zaleta:)

Ann RK pisze...

Coś zdecydowanie dla mnie. Dawno nie czytałam niczego łączącego kryminał z archeologią, a bardzo lubię takie połączenie.

Małgorzata Zaczytana pisze...

do listy już dopisałam - wow skutecznie mnie zachęciłaś i ta archeologia :D

Marta Kor - MK pisze...

haha! ja tak samo miałam;P

Marta Kor - MK pisze...

to super, że pasuje - nic tylko czytać;)

Marta Kor - MK pisze...

;)

Marta Kor - MK pisze...

ja czasem też;)

Marta Kor - MK pisze...

super!

Marta Kor - MK pisze...

nic tylko brać się za książkę;P

Marta Kor - MK pisze...

mnie też przyciągał i myślę o kolejnej części;)

Marta Kor - MK pisze...

a ja je lubię, mumie, stare grobowce, starożytne rytuały ...bomba;)