Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 8 stycznia 2014

Pajęczyna - Agata Christie

Pajęczyna to powieść kryminalna w iście klasycznym stylu rozgrywająca się w eleganckiej, wiejskiej rezydencji, w której graczami są: dyplomata Henry, jego druga żona Klarysa, sir Rowland, Hugo Birch, młody Warrender, córka dyplomaty Pippa oraz zajmująca się ogrodem, bezpośrednia Mildred Peake, służba oraz trup znienawidzonego Costello  (męża byłej żony Henrego) znalezionego w salonie szanowanego dyplomaty. Kto go uśmiercił i jaki miał powód? Sprawa zdecydowanie nie jest tak prosta na jaką wygląda...

„Wydaje mi się, że gdy raz zaczniemy blagować, zapominamy o rzeczywistości i dzięki temu stajemy się bardziej przekonywający.” 
cytat z powieści

Czytając Pajęczynę stwierdziłam, że byłaby to idealna sztuka teatralna. Okazało się, że jest to adaptacja sztuki Charlesa Osborne'a na postawie książki Agaty Christie. Pajęczyna to dobra i zawiła lektura jak na tak małą ilość stron. Krótka, ale dostarczająca czytającemu rozrywki i możliwości wcielenia się w domorosłego detektywa lub zbrodniarza, który rozpaczliwie pragnie ukryć swój występek. Osadzenie całej akcji i intrygi praktycznie na łamach jednego pokoju jest czymś rzadkim -  przynajmniej dla mnie. Cały zabieg bardzo mi się spodobał i z chęcią obejrzałabym tę sztukę w teatrze. A sam zabójca? Wydaje się, że znamy zarówno jego jak  i motyw od samego początku, ale sytuacja jest bardziej skomplikowana - powoli przed nami odkrywają się kolejne karty tej rozgrywki, która skończyć się może zwycięstwem lub porażką naszych bohaterów.
Pajęczyna to lektura dla fanów Agaty Christie, klasycznych i lekkich kryminałów, teatralnych zabiegów i krótkich powieści.






„Dziwne, że ludzie nie widzą tego, co mają pod nosem.” 
cytat z powieści


Tytuł: Pajęczyna
Autor: Agata Christie
Wydany: 1 styczeń 2014
Ilość Stron: 146
Seria: Agata Christie - Królowa Kryminału
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Dziękuję!

                             




Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB.
Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

33 komentarze:

prosperiusz pisze...

Zazdroszczę tej pasji do Christie ;)

Basia z Czytelni pisze...

Tej też jeszcze nie czytałam, ale jest to tak niewielka objętościowo książka, że tylko czytać!

ksiazkowka pisze...

Tak...kiedyś się wezmę za Christie... ;)

Catalinka pisze...

Bardzo zachęcająco opisałaś :). 2 lata temu miałam taką fazę na Christie, czytałam po dwie książki dziennie, więc wiem, że po autorkę warto sięgnąć :)

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Muszę nadrobić czytanie kryminałów Christie.
Moja mam już tę powieść czytała, bo kojarzę sobie okładkę.


Nie zgłaszasz tej recenzji do kryminalnego wyzwania?

Marta Kor - MK pisze...

zgłaszam - link dawno w poście dodany, tylko jeszcze czasu nie miałam na komentarz u Ciebie;P

madziusia pisze...

Wczoraj w Tesco długo stałam przed półką z książkami Christie... Ostatecznie zwyciężył rozsądek, ale mam nadzieję, że nie na długo i niebawem w mojej biblioteczce zagości Królowa Kryminału:)

Marta Kor - MK pisze...

ja się w Tesco kilka dni temu obłowiłam ze 4 książki za bezcen kupiłam;D

Marta Kor - MK pisze...

może może;)

Marta Kor - MK pisze...

dziękuje;)

Marta Kor - MK pisze...

lubię ją lubię;)

Marta Kor - MK pisze...

dokładnie;))

Marta Kor - MK pisze...

zdecydowanie!! a masz jakiś jej książki??

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Dodałam link :) Jakbyś jeszcze jakieś miała to daj znać, bo mi potem to umyka :)

Joanna - Niedopisanie pisze...

A za ile w Tesco sprzedają te książeczki?

Marta Kor - MK pisze...

wiesz Christie nie widziałam, ale Beketta kupiłam za 5 zł - wyprzedają chyba do 20 stycznia

Joanna - Niedopisanie pisze...

O kurczę, to trzeba iść! :)

Marta Kor - MK pisze...

zdecydowanie bałam się, że z tłumem wyjdę, ale Coelho i Roberts na prezent za 15 zł kupiłam i było sporo książek o PRLu, biografii i reportaży też, więc śmigaj...

Katarzyna Meres pisze...

Mam nadzieję, że w tej książce nie ma nic o pająkach :D
Osadzenie CAŁEJ akcji w jednym pokoju jest ryzykowne, ale jak kusząco brzmi!
Ładne zdjęcie na wstępie :)

Radosław Kowalski pisze...

Już samo imię i nazwisko autorki zachęca do przeczytania książki. A twoja recenzja tym bardziej dobija mnie, bo nie mam na razie czasu na książkę :/ Na prawdę świetna recenzja ;)

Niedługo zrecenzuję ,,Dziewczynka z Szóstego Księżyca''

recenzjeoptymisty.blogspot.com

Dominika S. pisze...

No proszę, kolejna książka firmowana nazwiskiem Christie, której nie znam. A myślałam, że przeczytałam prawie wszystkie. Cieszę się, że jednak jeszcze trochę jej historii przede mną :)

Julia K. pisze...

Kryminałów często nie czytuję, ale mam w planach sięgnąć po coś pani Christie :)

Oli. pisze...

Mogłabym w końcu przeprosić Agatkę i przeczytać kilka jej książek :D Pozdrawiam :)

kasandra Rudzielec pisze...

Akurat nie znam tej książki, ale twórczość Christie bardzo lubię:))

Kiti pisze...

Na razie nie mam czasu, ale zaś zabiorę się za jej twórczość:)

maribel pisze...

Ze względu na przed sesyjny brak czasu sięgam po takie krótkie lektury, więc może sięgnę i po tą :D

Cyrysia pisze...

Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie miałam styczności z powyższą królową kryminałów, lecz obiecuje poprawę.

Ellie Moore pisze...

Jako wielka fanka kryminałów wiernie stoję przy tej pani murem ;)

mika pisze...

Dużo Christie u Ciebie ostatnio. "Pajęczyny" jeszcze nie czytałam, ale inne jej kryminały fajnie mi się zawsze czytało.

Klaudia Miniszewska pisze...

Ojej. Kusząca recenzja, a ja nie mam teraz czasu, by sięgnąć po tę książkę.

martucha180 pisze...

Wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam żadnej książki Agaty C.

Wiki pisze...

Tej książki jeszcze nie czytałam, ale na pewno ją poznam :)

Gosia K. pisze...

Osadzenie akcji w jednym pokoju przywodzi mi na myśl film "Dwunastu
gniewnych ludzi". To świetny przykład na to, że w tak niewielkim
pomieszczeniu może się aż tyle dziać;) z pewnością u Christie wygląda to
podobnie, więc z ciekawością przeczytam:)