Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 15 stycznia 2014

Podróż w nieznane - Agata Christie

źródło
Z pewnością każdy czytelnik marzy by znaleźć się w skórze bohaterów z powieści, które znamy i kochamy.
Wyobraźmy sobie sytuację - Żyjemy w latach 50-tych, gdzie pobrzmiewają echa wojny, a ludność i władza boją się każdego przejawu komunizmu. W kraju szerzą się idee groźne ze względów politycznych, poglądowych i wolnościowych. W gazetach i radiach czytamy i słyszymy o ginących w całym kraju wielkich umysłach - naukowcach, inżynierach i uczonych. Tajne służby szukają sposobu na wyjaśnienie tego zjawiska. W tragicznych okolicznościach ginie małżonek jednego z zaginionych naukowców - tajne służby podejrzewają, iż celem podróży było spotkanie się z zaginionym/-ną i dlatego podstawiają dublera/-kę. I tak zaczyna się ta niebezpieczna przygoda - podróż w nieznane...
Taki los spotkał kompletnie zieloną i niedoświadczoną w tajnych misjach Hilary dziewczynę, która po wielu stratach nie mogła odnaleźć sensu życia. Ta misja to zadanie najprawdopodobniej samobójcze, więc czemu nie - pomyślała sobie? Podczas podróży w nieznane trafia na obce dla siebie tereny, gubi swoich świeżo nabytych pracodawców, zostaje sprowadzona do tajnej i niebezpiecznej placówki, w której "dyrektor" tworzy swoją własna kolekcję wielkich umysłów. Jak ta historia skończy się dla Hilary? Czy wykona zadanie i przeżyje? W kim znajdzie sojusznika, a w kim wroga? I jakie są prawdziwe motywy zachowań i wyborów poszczególnych bohaterów? O tym dowiecie się czytając Podróż w nieznane.

„Kobiety mają z natury zdolności przystosowawcze. W tym tkwi ich siła, a jednocześnie słabość. Badają grunt wokół siebie, stopniowo akceptują warunki i jak przystało na realistki, starają się żyć w nich jak najwygodniej.”
cytat z omawianej powieści

Uwielbiam książki Agaty Christie  - ta konkretna była niesamowitą rozrywką. Lekturą lekką i przyjemną. To dreszczowiec z tłem z lat 50-tych, specyficznym humorem i domorosłym agentem tajnych służb. Dzięki niej spędzimy miło czas i będziemy mogli poczuć się jak "świeżak" w historii iście kryminalnej w stylu Jamesa Bond'a. Zauważycie także ciekawy wątek polski oraz całkiem inaczej spojrzycie na element bajki o Jasiu i Małgosi, czyli na okruszki, których w niezwykłej formie dostarczy nam i swoim sojusznikom Hilary.
Podróż w nieznane to książka dla fanów lekkich kryminałów, dreszczowców, fanów klasyki tego gatunku oraz tej niezwykłej autorki.

Inne Książki Autorki znajdziecie >>tutaj
Tytuł: Podróż w nieznane 
Autor: Agata Christie 
Wydany: 09-10-2013, Wrocław
Ilość Stron: 244 
Seria: Klasyka Kryminału  
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Dziękuję!
                             
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

23 komentarze:

Pauli pisze...

czy ja już mówiłam że muszę się "kryminalnie" poprawić ?:)

Pauli pisze...

a Twoje recenzje się do tego walnie przyczyniają :P

Cyrysia pisze...

Twórczość tej autorki ciągle niestety przede mną.

Ann RK pisze...

Myślę i myślę, ale nie mogę sobie przypomnieć tej książki. Chyba nie czytałam.

KulturkaMaialis pisze...

Muszę w końcu przeczytać jakiś kryminał Christie :P ale nie wiem kiedy znajdę na to czas...

prosperiusz pisze...

Christie wciąż przede mną, może w tym roku to się zmieni :))

ksiazkowka pisze...

I znów pani Christie u Ciebie zagościła. :)

madziusia pisze...

Jak zwykle brzmi zachęcająco:)

Moje książki pisze...

Ubolewam, że znam tak niewiele książek tej Autorki. Moja siostra długo była jej fanką więc może znajdę u niej ten tytuł...

Joanna - Niedopisanie pisze...

A u Ciebie ostatnio ciągle Christie ;) Nabrałam przez Ciebie mega ochoty na cokolwiek jej autorstwa.

monweg pisze...

Do Agathy nie trzeba mnie namawiać :)

Clary pisze...

Czyli coś dla mnie ;D bardzo lubię Agatę i lekkie kryminały muszę poszukać w bibliotece tej książki ;)
spetana-przez-ksiazki.blogspot.com

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Tej konkretnej książki Agaty nie mogę sobie przypomnieć. Ciekawe, czy czytałam i zapomniałam, czy jednak nie trafiła w moje ręce. No, nic! Do książek pani Christie zawsze z przyjemnością wracam :)

awiola pisze...

Akurat tej powieści Christie nie czytałam. Muszę nadrobić zaległości.

Wiki pisze...

Kolejna książka Christie, której nie czytałam. muszę nadrobić :)

Madzia pisze...

Nie słyszałam o tej książce, ale bardzo bym chciała zapoznać się z danym dziełem : )
Pozdrawiam :>

TheDominika192 . pisze...

ha! wypożyczyłam ostatnio dwa kryminały pani Christie :) Jako że na blogach głośno się zrobiło od recenzji jej książek, to pomyślałam- czemu nie ? :)))

Małgorzata Zaczytana pisze...

uwielbiam kryminały A.Christie, więc na pewno przeczytam :)

Basia z Czytelni pisze...

Widzę, że się wzięłaś na bardzo poważnie za Christie - wspaniale!

Ola C pisze...

Czytałam jedną książkę Christie i bardzo mi się podobała :D Zainteresowałaś mnie, więc poszukam jej w bibliotece :)

Marta Kor - MK pisze...

mówiłaś i poprawiaj;)

Lukaszlucky pisze...

Nie czytałem, ale mam na specjalnej "liście przebojów" :P Przyjdzie na nią czas, tym bardziej, że planuję wkrótce ponadrabiać Christie, Gerritsen i Cooka :) Póki co odświeżam Conana - literatura wartościowa - w sam raz przed sesją :D

Melania K. pisze...

Tego kryminału nie czytałam, z przyjemnością po niego sięgnę :)