Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

niedziela, 12 stycznia 2014

Policja - Jo Nesbo

Niewyjaśniona sprawa. Nierozwiązana zagadka. Niewykryty sprawca. To problemy, które dotykają wielu policjantów. Tkwią w nich do końca ich życia, ponieważ nie dotyczą tylko ich, nie wpływają tylko na nich, ale także na rodziny poszkodowanych i przyszłe ofiary, które trafią na swojej drodze na niewykryte zło. Prawdziwi policjanci noszą w sobie wątpliwości, poczucie winy i bezradność oraz wręcz wewnętrzny przymus by rozwiązać te zagadki. 
Dochodzi do serii morderstw policjantów. Ich ciała zostają odnalezione w miejscach dawnych nierozwiązanych przestępstw - czy to przypadek? A może motyw? Wydział Zabójstw ma nie lada wyzwanie - brak śladów, morderstwa, które dokonywane są na ludziach z ich szeregów, a do tego brakuje wśród nich najlepszego śledczego...

Policja Nesbo to książka, która mnie zaskoczyła i zaczarowała wytworzoną atmosferą. Czytałam początkowe części serii o Harrym Hole i podobały mi się  - miały świetną historię i akcja była niezwykle dynamiczna, ale sam bohater nie do końca mnie przekonywał - jego destrukcyjne zachowania nie pozwalały mi w pełni cieszyć się tymi książkami.
Harry Hole z Policji to człowiek, którego z miejsca bym polubiła oraz mogłabym szanować i podziwiać. Pozostało w nim to co najlepsze: inteligencja, specyficzny humor, lekka arogancja i niebywała znajomość umysłów zbrodniarzy oraz zasad, którymi się kierują. To także postać, która naprawdę walczy ze swoimi demonami i wie co w życiu ma wartość.
Policja Nesbo to rewelacyjna i bezbłędna historia - pełna zwrotów akcji - zaskakująca. Napisana bardzo spójnie i z wyobraźnią, zaskakująca nas na każdym kroku i powodująca, że zapominamy o rzeczach wręcz istotnym - gubiąc się z bohaterami w labiryncie dowodów. Autor bawi się nami i wprowadza w pole tak sprawnie jak morderca  policję z Oslo.
Policja to książka, którą naprawdę warto przeczytać. Polecam ją nawet jeśli nie czytaliście poprzednich części. Jeśli pragniecie zobaczyć pełną kreację Harrego Hole i obserwować jak on dojrzewa oraz jak razem z nim dojrzewa Nesbo zacznijcie od początku tej serii. To powieść dla osób lubiących kryminały, wyraziste postacie i historie, które całkowicie nas pochłoną.


„Ale ogólna zasada, której z reguły staram się trzymać, jeśli chodzi o ludzką psychikę, mówi, że możliwe jest absolutnie wszystko, co można sobie wyobrazić. Plus sporo rzeczy, których wyobrazić sobie nie można.”

„A może wszyscy jesteśmy chorzy na głowę? Może różnica polega tylko na tym, że jedni wypuszczają tkwiące w nich potwory, a inni tego nie robią?”

„Człowiek bierze do ręki rozdane karty, ogląda je, nie dostanie nowych. Może jedynie grać najlepiej, jak umie, tymi, które mu przypadły. I marzyć o tych, które mogły się trafić.”
cytaty z omawianej powieści



Tytuł: Policja
Autor: Jo Nesbo
Wydany: 15-10-2013, Wrocław
Ilość Stron: 467
Seria: Ślady Zbrodni. Cykl kryminałów z Harrym Hole
Wydawnictwo:

Dziękuję!

                             




Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB.
Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 


46 komentarzy:

Radosław Kowalski pisze...

O, czyli widzę, że warto sięgnąć po tę książkę ;)

Skrawki Myśli pisze...

Mam w planach, lecz chyba jeszcze trochę pośledzę wcześniejsze powieści z Hole w roli głównej :)

Cyrysia pisze...

Jak zwykle kusisz ;) Ale tym razem nie ulegnę, bo za dużo mam innych lektur do nadrobienia.

mika pisze...

Jakoś nie potrafię się przełamać żeby sięgnąć po książki Nesbo, ale ta kusi i to bardzo, więc może kiedyś się do niej dorwę

prosperiusz pisze...

Z pewnością sięgnę, proza kryminalna skandynawska jest w sam raz dla mnie :)

Dominika S. pisze...

Wszyscy znają powieści z Harrym tylko nie ja :P W końcu się wkurzę i jakąś kupię. "Jakąś", czyli pierwsza z serii, bo nie znoszę czytać bez zachowania chronologii. Pozdrawiam :)

Madzia pisze...

Kupiłam pierwszą część serii i zamierzam przeczytać : )
Pozdrawiam :>

Kiti pisze...

Ja akurat mam już wszystkie części w domu, bo siostra jest wielką miłośniczką twórczości tego autora, w przeciwieństwie do mnie.

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Cenię sobie Nesbo, niestety na tę książkę nie miałam jeszcze czasu. Ale nadrobię!
Dołączamy tę recenzję do Kryminalnego Wyzwania? :)

Marta Kor - MK pisze...

tak podlinkowania jak widzisz są jeszcze tylko nie zdążyłam zostawić komentarza;) ja uważam, że tak książka jest najlepsza z tych które czytałam

Lukaszlucky pisze...

A mnie tam Harry przekonywał w poprzednich częściach. W końcu było coś nowego - bohater zmęczony życiem, pracą, walczący ze sobą. Takie postaci chciałbym oglądać częściej :)

Marta Kor - MK pisze...

a widzisz ja spotkałam się z taką postacią już w niejednym kryminale i nie była to dla mnie nowość a powtarzany schemat np.

Jagna pisze...

Mówisz, że można ryzykować, nie sięgając po wcześniejsze części? Na innych blogach wyczytałam, że warto zacząć od poprzednich tomów, a przynajmniej od tego, który poprzedza "Policję", żeby później nie zepsuć sobie lektury. No ale tak czy inaczej za Nesbo się porządnie zabieram, bo na swoim koncie mam tylko jedną przeczytaną książkę jego autorstwa. :)

Marta Kor - MK pisze...

nie każdy lubi czytać serie, ale jak napisałam jeśli chcesz poznać dzieje głównego bohatera, jego przemianę to warto zacząć od początku - jeśli nie to myślę, że można, co prawda nie przeczytałam jeszcze 5 części z tej serii, więc może one mówiły więcej? ja przeczytałam pierwsze 3 i teraz Policję i przeczytam pozostałe, ale wątpię czy zepsuje mi to przyjemność z czytania - dla mnie raczej to co mnie denerwowało w czytanych przez mnie poprzednich częściach teraz złagodnieje, bo wiem, ze bohater będzie bardziej zjadliwy;)

Marta Kor - MK pisze...

warto;)

Marta Kor - MK pisze...

pewnie;)

Marta Kor - MK pisze...

ja też mam kilka;P

Marta Kor - MK pisze...

ja też miałam wątpliwości po pierwszej części, ale warto i to bardzo!

Marta Kor - MK pisze...

;)) super!

Marta Kor - MK pisze...

ja także pozdrawiam i czekam na wrażenia;)

Lukaszlucky pisze...

A ja tam przeważnie widziałem detektywa, który jest strasznie inteligentny, przebiegły, dowody bierze niemal z powietrza itd. Nawet jeśli miał jakieś problemy osobiste (zwykle mają), to nie wyglądał na twardego skurczybyka, którego każdy się boi, ale na taką beksę :D Hole z kolei był gościem, którego nikt nie chciałby spotkać na swej drodze po 22 i to bardzo mi się podobało :D

Marta Kor - MK pisze...

z tym, ze jest gościem, którego można się bać to się zgodzę i jedyne co mi się nie podobało to według mnie nadmiernie destruktywne zachowania. Zerknij np. na książkę Uczeń, Ciemne Sekrety - ten bohater powinien Ci przypaść do gustu;)

ksiazkowka pisze...

Kiedy ja się wezmę za Nesbo???

Marta Kor - MK pisze...

no właśnie kiedy....

martucha180 pisze...

Mam mieszane uczucia co do Nesbo. "Upiory" nie przypadły mi do gustu, zbyt powolna akcja i rozwlekłe opisy.

Wiki pisze...

Ja czytałam jedynie "Łowców głów". I mam w domu "Człowieka nietoperza", więc niedługo poznam ten cykl :)

Katarzyna Meres pisze...

Nie wiem, czy akurat ta powieść trafiłaby w moje gusta, wydaje mi się, że chyba nie :)


PS. "Prawo krwi" (a raczej moje stare wydanie "Więzy krwi") Nory już stoi u mnie na półce i cierpliwie czeka na swoją kolej, oby było to jak najszybciej, bo sesja goni...

Oli. pisze...

Nesbo nadal przede mną niestety:(

Basia z Czytelni pisze...

Oraz przede mną, ale widzę że warto.

Wiedźma pisze...

Mam dwie książki pana Nesbo i brak czasu by je przeczytać ;)
Ale przynajmniej są to dwa pierwsze tomy serii Harry Hole, więc na dobrej drodze jestem ;)

Pauli pisze...

Ja się jakoś nie umiem zabrać - mam dwie pierwsze części opowieści o Harrym Hole. I tak cierpliwie czekają i czekają...

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Czyli można zacząć przygodę od tej książki? Nie jest wazna chronologia?

Andra D pisze...

Ta seria jeszcze przede mną :)

izkalysa pisze...

Jeszcze nie czytałam żadnej książki Nesbo, ale to chyba błąd, który muszę naprawić, bo Twoja recenzja niesamowicie przekonała mnie do lektury :)

Marta Kor - MK pisze...

a tu siesporo dzieje...Upiorów nie czytałąm jeszcze;)

Marta Kor - MK pisze...

super;)

Marta Kor - MK pisze...

fajnie

Marta Kor - MK pisze...

wiem, że nie przepadasz za kryminałami więc nie namawiam, ale myślę, ze warto;)

Marta Kor - MK pisze...

warto warto!

Marta Kor - MK pisze...

to super od początku jak najbardziej warto czytać i zobaczyć tę przemianę bohatera

Marta Kor - MK pisze...

czasem tak bywa

Marta Kor - MK pisze...

wiesz do Dysiu...to zależy od tego jak lubisz czytać co Ci przeszkadza i w ogóle...mnie osobiście kolejność akurat w tej serii nie przeszkadza, ale jeśli chcesz zobaczyć jego przemianę to może warto zacząć od początku...

Marta Kor - MK pisze...

warto poznać

Marta Kor - MK pisze...

dziękuje i jak najbardziej polecam

mamajagi pisze...

Jestem pod wrazeniem mega! To swietna ksiazka! To moja pierwsza ksiazka Nesbo! Zawsze chcialam przeczytac ksiazki Nesbo,a ze Policja trafila mi sie prawie darmo to zaczelam od tego tytulu. Jeszcze ksiazki nie skonczylam,zostalo mi jakies 100stron,ale juz moge stwierdzic,ze ksiazka zrobila na mnie bomba wrazenie i juz,juz czekam na dostawe 2 ksiazek rozpoczynajacych cykl! I na pewno przeczytam caly cykl o Harrym Hole!

mojedamskiemysli pisze...

To coś idealnie dla mnie, ale chyba zacznę od początku (chyba Człowiek-nietoperz ? , oj to długa droga do tej powieści), bo zawsze jak przeczytam jakąś ksiażkę to potem mi żal, że to juz koniec.