Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 3 stycznia 2014

Śmierć w Chmurach - Agata Christie

 Śmierć w chmurach to klasyka gatunku. Powieść kryminalna napisana przez Agatę Christie w 1935 roku. Głównym bohaterem powieści jest osławiony, belgijski prywatny detektyw Herkules Poirot. W tej części cyklu z tym niezwykle ciekawym i ekscentrycznym oraz pedantycznym bohaterem czeka zagadka tajemniczej śmierci pasażerki w samolocie, na którego pokładzie znalazł się także detektyw. Śmierć zadana egzotycznym narzędziem na tak małej powierzchni bez ani jednego świadka jest nie lada wyczynem, a dla Poirota wyzwaniem. Przystępuje on, więc do działania...Zagadka czeka na rozwiązanie...
Śmierć w chmurach to jedna z tych powieści napisanych przez Agatę Christie, którą po prostu uwielbiam. Zawiera się w niej wszystko co najważniejsze dla klasyki gatunku, a Herkules Poirot jest moim ulubionym bohaterem jej książek. Zarówno książki jak i adaptacje filmowe z jego udziałem to świetna zabawa i ciekawe intrygi. Jak można nie uwielbiać tak specyficznej osobowości, którą cechuje: pedantyzm, niezwykła spostrzegawczość, przebiegłość oraz maniery prosto z angielskich salonów?
Śmierć w chmurach posiada dość złożoną intrygę, ciekawą profesję i intrygujące koneksje ofiary oraz interesujące narzędzie zbrodni. Dodatkowo jak w każdej książce Christie mamy nic nie widzących świadków lub tych którzy widzą "za dużo", a miesza się to wszystko z ich problemami, zmartwieniami i ciemnymi sekretami. Plusem książki jest także rysunek planu samolotu z rozmieszczeniem bohaterów i wyjść ewakuacyjnych, co pozwoli nam na obmyślanie kto mógł dokonać tej zbrodni. Zakończenie także jest typowe dla powieści Agaty Christie - z podsumowaniem zdobytej wiedzy, które przedstawia nam Herkules Poirot.
Polecę ją wielbicielom Agaty Christie, osobom pragnącym poznać jej twórczość i Herkulesa Poirot oraz lubiącym kryminały i krótsze powieści.




Tytuł: Śmierć w Chmurach
Autor: Agata Christie
Data i miejsce wydania: Wrocław
Wydawnictwo: Dolnośląskie, GW Publicat
Ilość Stron: 257
Seria: cykl z Herkulesem Poirot

Grypa jak była tak jest - mam nadzieje, że szybko minie i będę mogła wrócić do pracy i normalnego blogowania. Jak pewnie część z Was zauważyła zmieniłam tło bloga - mam nadzieje, że przyniesie nie tylko mi, ale i odwiedzającym bloga szczęście. Całusy;) 

                             



Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 
Pozdrawiam Ciepło Marta Kor - MK Czytuje

42 komentarze:

ksiazkowka pisze...

Christie nadal przede mną... :) O jak koniczynkowo się u Ciebie zrobiło. ;)

prosperiusz pisze...

Przede mną też Christie cały czas, może ten rok to wreszcie zmieni :))

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Ja do Christie dalej się nie przekonałam, ale muszę wreszcie przeczytać jakąś inną jej powieść, a nie oceniać ją pod względem jednego kiepskiego kryminału. W końcu napisała ich tyle, że niemożliwe jest, by wszystkie były równie dobrze napisane :)
P.S. Recenzja dodana do wyzwania!

Basia z Czytelni pisze...

No właśnie - jak koniczynkowo :) Bardzo lubię zielony :)
Rychłego powrotu do zdrówka xx.
Baaaardzo chętnie bym przeczytała tą książkę, tej nie znam.

Pauli pisze...

kiedyś dawno temu zaczytywałam się książkami Christie...chyba czas wrócić :)

Asia Szarańska pisze...

Kocham Christie :) I na szczęście jeszcze nie wszystko przeczytałam :)

Katarzyna Meres pisze...

W sumie to mnie jakoś nie ciągnie do tej książki, fabuła mnie nie zaciekawiła szczególnie :) Życzę Ci powrotu do zdrowia! Też mnie dopadło gardło niestety...

KulturkaMaialis pisze...

Kiedyś na pewno, na pewno... Ale póki co nie mam ochoty na kryminały

TheDominika192 . pisze...

Do tej pory przeczytałam tylko jedną książkę tejże autorki,a mianowicie "Dwanaście prac Herkulesa". Tytuł mnie zaciekawił, przeczytałam i nie żałuję. Z chęcią poczytam coś innego o panu Poirot ;))
I życzę powrotu do zdrowia ;D

J. pisze...

Niestety nie należę do miłośniczek tej autorki (i ogólnie kryminałów), ale za to jej "Mężczyzna w brązowym garniturze" bardzo mi się podobał i chętnie bym sobie nawet tę lekturę odświeżyła. // O dziwo, jej książki niesamowicie podobają mi się w teatralnym wydaniu.

Lukaszlucky pisze...

A ja bardzo lubię te kryminały. Choć w porównaniu ze współczesnymi książkami nie prezentują jakiegoś wyjątkowego poziomu,to są naprawdę przyjemnymi lekturami :) Bardzo ładne tło :)

madziusia pisze...

Niestety nie czytałam żadnej książki A.Christie, co nie znaczy, że nie chciałabym tego zmienić:) Może 2014 okaże się łaskawszy dla autorki:)

Wiedźma pisze...

Mam poważne braki w lekturze książek pani Christie. Na dobrą sprawę przeczytałam tylko dwie, więc muszę się kiedyś poprawić ;)

Angelika pisze...

Wejcie bo mam nowa serie ./Andzia

http://andziablogangelika.blogspot.co.uk/

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Kryminały pani Christie to jest coś, co bardzo bardzo bardzo lubię :)

Kornelia Pikulik pisze...

Życzę zdrówka! A książkę chętnie przeczytam, bo fabuła zapowiada się bardzo ciekawie. Lubię takie zagadki z zamkniętym kręgiem podejrzanych:)

Lustitia pisze...

Jesteś już kolejna osobą która ostatnio czytała Christie. Muszę i ja sie za nią zabrać. Tło miejmy nadzieję nie tylko zadziała odstresowujaco ale i faktycznie przyniesie szczęście! :) Zdrówka życzę! :) :)

izkalysa pisze...

Bardzo ładne nowe tło :) I życzę szybkiego powrotu do zdrowia :P
A co do książki, to chętnie bym ją przeczytała, bo niedawno skończyłam moją pierwszą książkę z Poirotem w roli głównej (recenzja już na blogu) i muszę przyznać, że jestem oczarowana :)
Pozdrawiam
izkalysa

Cyrysia pisze...

Zamierzam poznać twórczość Christine i chyba zacznę przygodę z tą autorka od powyższej książki, bo szalenie mnie zaintrygowała.
ps. mnie też grypa paskudna dopadła i prawie cały czas leżę w łóżku :(

Dominika S. pisze...

Hmm nie przypominam sobie, żeby akurat tę książkę Christie znała, a większość już czytałam. Na pewno nie widziałam planu samolotu, pewnie to nowinka dodana to tego wydania. W każdym razie muszę sprawdzić czy nie mam tej książki u siebie, jeśli nie to znaczy, że jeszcze jej nie czytałam.

A co do wyglądu bloga, to zielone tło ociepliło blog :)

Joanna - Niedopisanie pisze...

Lubię Christie, ale dawno nie trafiłam na perełkę, już wiem po co sięgnę w następnej kolejności :)

Melania K. pisze...

Uwielbiam Poirota, a tej książki chyba nie czytałam, na pewno przeczytam.

Kiti pisze...

Nie czytałam jeszcze nic Christie, ale podczas pobytu w bibliotece czujnie obserwuję jej pozycje :D

Natalia pisze...

Kiedyś czytałam "Dwanaście prac Herkulesa" Agathy Christie, ale wiem, że nie doczytałam. Nie jestem pewna dlaczego, możliwe, że ciężko czyta mi się taką literaturę. Najbardziej jednak irytuje mnie fakt, że czytałam recenzje Agathy, ale nie mogę się do niej przemóc... tak też jest w tym przypadku. "Śmierć w chmurach" mnie zainteresowała, ale nie wiem czy się zdecyduję...

Natalia (nowy adres bloga: http://caput-alterum.blogspot.com/)

Marta Kor - MK pisze...

dzięki zawsze lubiłam te tło...oby przyniosło szczeście

Marta Kor - MK pisze...

może może...a ma krótkie książki i szybko się je czyta;)

Marta Kor - MK pisze...

dzięki;) Tak ma lepsze i gorsze książki, te z HP najbardziej mi się podobają...no i pisała je w takich czasach...

Marta Kor - MK pisze...

czas czas;)

Marta Kor - MK pisze...

i ja też;)

Marta Kor - MK pisze...

dziekuję;*

Marta Kor - MK pisze...

zdarza się;)

Marta Kor - MK pisze...

super;)

Marta Kor - MK pisze...

tak teraz czytałam Pajęczynę i to jest typowo teatralna książka...nawet było przedstawienie na jej podstawie;)

Marta Kor - MK pisze...

tak to przyjemne lektury...ja mam do nich sentyment;)

Marta Kor - MK pisze...

może może;))

Marta Kor - MK pisze...

musisz koniecznie;D

Marta Kor - MK pisze...

jak i ja;)

Marta Kor - MK pisze...

Dziękuje i polecam!

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję i polecam choćby po to aby się przekonać jakie są;)

Wiki pisze...

Nie czytałam jeszcze tej książki Christie, ale na pewno prędzej czy później to nadrobię :)

Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

izkalysa pisze...

P.S.: Nominowałam Cię do Liebster Blog Award, jeśli chcesz, odpowiedz na moje pytania, które znajdziesz w ostatniej notce ;)

Natalia pisze...

Całkiem możliwe... szkoda, że ten styl mi nie leży...