Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 4 lutego 2014

N.K.Jemisin - Zabójczy Księżyc

Gujaareh. Miasto Snów. Miasto Hananji - bogini snów - córka Śniącej Luny i Słońca. Miasto-państwo, w którym podstawowym prawem jest spokój. Tego spokoju strzegą przedstawiciele czterech ścieżek Służby Hananji: Dawcy, Nauczyciele, Wartownicy i Zbieracze. Odpowiedzialni są za uzdrawianie, edukację, strzeżenie dzieł bogini oraz przestrzeganie jej praw. Przy pomocy magicznej energii pobieranej ze snów mogą wykonywać swoje obowiązki - zapewniać spokój i leczyć. Służąc Bogini nie zadają pytań, a mieszkańcy pustynnego Gujaareh wiedzą, iż pobieranie snów i prowadzenie śniących w wieczne życie jest daniną składaną bogini, która może spotkać każdego, a szczególnie ludzi o zepsutej, skażonej duszy. Ehiru - czarna róża oazy - hananjański zbieracz otrzymuje zlecenie pobrania snów Sunandi przysłanej do miasta w celach dyplomatycznych. Niespodziewanie odkrywa, iż został wciągnięty w spisek, który zagrozić może nie tylko jemu, ale i całemu krajowi. Wraz ze swoim uczniem Nijiri oraz dyplomatką udaje się do miasta Kisui odkryć prawdę i zapobiec nieszczęściu.


"Wszyscy ludzie marzą, ale nie w takim samym stopniu. 
Ci, którzy snują marzenia nocą, w zakurzonych zakamarkach swojego umysłu, budzą się za dnia z przekonaniem, że była to fanaberia, 
lecz ci, co marzą we dnie, są niebezpieczni, bo mogą odgrywać swoje marzenia z otwartymi oczami, aby je urzeczywistnić" 
Siedem filarów mądrości - T.E. Lawrence

Zabójczy Księżyc to fantastyka, w najlepszym stylu, w której odkryjemy wiele elementów mitologii z całego świata, a w szczególności mitologię egipską. Świat w niej przedstawiony jest niezwykle barwny, a cytowane poniżej Mądrości i Prawa umieszczone przy każdym rozdziale dodają historii smaczku i pobudzają apetyt. Czytając Zabójczy Księżyc wchłaniałam stronę za stroną. Książka napisane jest przyjemnym językiem, idealnie dobranym do kultury, świata i bohaterów, a Ci są pełną gamą odcieni dobra i zła. Dla mnie jako osoby kochającej fantastykę ta książka skończyła się za szybko i chociaż nie do końca zgadzam się z zakończeniem pierwszej części jestem w stanie się z nim pogodzić i zaakceptować powody, dla których musiało takie być.
'W mroku snu dusza może umrzeć. 
Lęki, z którymi spotykamy się w ciemnościach, są jak odbicie w lustrze. 
To normalne, że uderzamy w obraz, który nas drażni, ale wtedy szkło nas rani, dusza krwawi. Zadaniem zbieracza jest ratować duszę za wszelką cenę." s.9

Podsumowując Zabójczy Księżyc to fantastyka, w której odkryjemy mitologię, nowy barwny świat i intrygi polityczne stworzone w cywilizacji, która zależna jest od bogów i władzy występującej w ich imieniu. Tu dobro i zło będzie się przeplatać, a rzeczywistość okaże się o wiele mroczniejsza, niż myślą na początku tej opowieści jej bohaterowie. Z niecierpliwością czekam na kolejną część serii.
Zabójczy Księżyc polecę osobom kochającym fantastykę, fantasy, si-fi oraz wielbicielom mitologii, świata snów i książek opisujących nowe cywilizacje.

"Cztery są dopływy wielkiej rzeki. 
Cztery zbiory, od pory powodzi po suszę. 
Cztery są wielkie skarby: timbalin, mirra, lapis i jungissa. 
Cztery pasy koloru znaczą twarz Śniącej luny.
Czerwony jak krew,
Biały jak nasienie, 
Żółty jak ichor 
Brunatny jak żółć." s.184


w języku oryginalnym

Tytuł: Zabójczy Księżyc
Autor: N.K. Jemisin
Wydany: Warszawa, 2014
Ilość Stron: 446
Seria: Sen o Krwi
Wydawnictwo: Akurat


                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

30 komentarzy:

Joanna - Niedopisanie pisze...

Czytam właśnie i niespodziewanie się bardzo wciągnęłam, wczoraj przeczytałam prawie całą :) Choroba wygospodarowała mi trochę czasu, więc pewnie dziś dokończę :)

awiola pisze...

Mitologia egipska zawsze leżała w kręgu moich zaintesowań, więc z chęcią przeczytam.

Paulina 'Paulaaaa' Ch pisze...

Czyli wychodzi na to, że ta książka jest wprost idealna dla mnie! :D W chwili obecnej muszę jej powiedzieć nie, bo przez remont nie mam kiedy czytać i gdzie przechowywać książek, więc zostawiłam sobie mini stosik koło łóżka (ok. 10 pozycji xD, wiem że nie taki mini :P ) i to nimi będę zajmować się w najbliższym czasie. Kiedy sytuacja się uspokoi myślę, że wyruszę na jej poszukiwania, bo bardzo mnie zachęciłaś! :D

Cyrysia pisze...

Na razie nie mam ochoty na tego rodzaju fantastykę, więc podziękuje.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

skomentuję najpierw mało inteligentnie :P
Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Ja chcę!

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Wiem, co dziś będę robiła! Będę buszowała po księgarniach w poszukiwaniu promocji na tą książkę, a następnie wpadnę w rozpacz, że nie ma takowych ;)

prosperiusz pisze...

Marto, masz naprawdę świetną rękę do lektur!

Marta Kor - MK pisze...

tak jest wciągająca zgadzam się;)

Marta Kor - MK pisze...

polecam;)

Marta Kor - MK pisze...

ok;)

Marta Kor - MK pisze...

a dziękuję;)

Marta Kor - MK pisze...

gdyby była odrobinę gorsza to bym jakiś konkurs zrobiła, ale muszę o tym jeszcze pomyśleć;)

Marta Kor - MK pisze...

też tak czasem mam;DD

Marta Kor - MK pisze...

oj! ja mam podobnie;)

monweg pisze...

Fantastyka - coś dla mnie :)

Meg Sheti pisze...

Mam ją w kolejce do przeczytania. W ogóle ostatnio dopiero się zorientowałam, że to ta sama autorka, co napisała "Sto tysięcy królestw", które mi się podobały :)

martucha180 pisze...

Wprawdzie nie czytuję fantastyki, ale na tę pozycję nabrałam smaka! Nie wiem czemu, ale zaintrygowała mnie Twoja recenzja. No i przyznam się, ze w kilku konkursach widziałam tę książkę jako nagrodę i się zastanawiałam, czy brać udział. Teraz już wiem :)

Wiedźma pisze...

To teraz do kwietnia obie będziemy się głowić, o czym będzie kolejna część;)

Doomisia♥ pisze...

Muszę przyznać, że jak na początku zobaczyłam ją w zapowiedziach, to nie wydawała mi się ciekawa. Teraz jednak im częściej się na nią napotykam, to chcę ją przeczytać :)
No i ma zabójczą okładkę ^^

Doomisia♥ pisze...

Znalazłam konkurs z tą książką :)

Może zainteresowana? :D

http://notatnikkulturalny.blogspot.com/2014/01/raz-dwa-trzy-wybierasz-ty-czyli-kolejne.html

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Dziękuję :)

Edyta pisze...

Także mi się bardzo podobała. Gdy ją czytałam, za oknem było prawie -20 st., stąd jej gorący klimat był idealny.
pozdrawiam
Edyta
http://edytka28.blogspot.com/

ksiazkowka pisze...

Kurczę, źle mi z tym, że aż tak się oddaliłam od fantastyki... A przecież ją lubię! :/

Kiti pisze...

Lubię fantastykę, ale ta jakoś mi nie podchodzi pod względem fabuły.

izkalysa pisze...

Do tej pory o tej książce nie słyszałam, ale skoro Twoim zdaniem to pozycja idealna dla miłośników fantastyki, to koniecznie muszę przeczytać :)

Dominika S. pisze...

Przede mną lektura tej książki :) Mam nadzieję, że chociaż fantastyki nie kocham, to też miło spędzę czas z powieścią.

Suza pisze...

Brzmi ciekawie. I tak magicznie. Chętnie się za nią rozejrzę. ;)

DżoanaKa pisze...

Niektórzy pewnie określiliby książkę mianem herezji. Ale ja to kupuję! Pracę nad recenzją wypada docenić, bo fantastyka u mnie nie króluje, jak już pewnie zauważyłaś :)

Marta Kor - MK pisze...

tak zauważyłam;))

Marta Kor - MK pisze...

I ja mam taką nadzieję;))