Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 7 lutego 2014

Sasza Hady - Trup z Nottingham

Nicholas Jones - to nieśmiały i niezwykle spostrzegawczy policjant. Jak to się potocznie mówi: ma nosa. Jego pragnieniem jest spokój w pracy i ułożenie sobie życia prywatnego. Jednak los płata mu figla. Jego przyjaciel Rupert Marley znany  i urokliwy pisarz poprzez podstęp i za zgodą nadinspektora O'Connora zabiera go do Londynu, a konkretnie do Nottinhgam, gdzie powtórnie ma wcielić się w swoje literackie alter ego Alfreda Bendelina i jako poważany przez wszystkich prywatny detektyw - konsultant pomóc w rozwiązaniu zagadkowej śmierci antypatycznego właściciela wydawnictwa. Marley ma w tym swój interes. Po ciepłym przyjęciu jego książki: "Morderstwo na mokradłach" wydawcy chcą więcej, a Rupertowi brak pomysłów...więc czemu nie poszukać sobie pomysłów w realnym świecie? Sprawa byłaby rozwiązana od razu, czyli przedawkowanie leków, gdyby nie rany kłute na plecach zostawione przez nożyczki biurowe, co zdecydowanie wskazuje na morderstwo. Policja utknęła w martwym punkcie i wtedy wkracza na pierwszy plan Bendelin oraz Marley, którzy drogą dedukcji, zasłyszanych plotek szukać będą mordercy, a ten doskonale zdaje sobie sprawę, iż fikcyjna postać nie ma słabości, ale człowiek z krwi i kości jakim jest Nicholas już tak...rozpoczyna się rozgrywka, która nie jest zabawą, a grą, w której każdy z otoczenia ofiary jest podejrzany i każdy może coś stracić...


Trup z Nottingham to kryminał w klasycznym stylu, w którym dedukcja, plotki, strzępki informacji, spostrzeżenia odgrywają zasadniczą rolę. To historia, w której po nitce do kłębka prześledzimy losy poszczególnych bohaterów i popełnionej zbrodni. Książki tej nie cechuje wartka akcja, ale mimo tego czyta się ją szybko i przyjemnie. Poznajemy bohaterów, dowiadujemy się wszystkiego co istotne: o ich problemach, powiązaniach z ofiarą oraz powodach i motywach jakie mogły ich pchnąć ku zbrodni. Odkrywamy większe i mniejsze grzeszki uczestników rozgrywki, a w miarę czytania zauważany, że ofiara miała nieźle za uszami. Jeśli chodzi o konstrukcje Trupa z Nottingham to będzie ona podoba do kryminałów Christie, tzn. znajdziemy w niej wstęp, poszukiwanie: śladów, motywów i uczestników gry, by na koniec to połączyć i przedstawić w finale, czyli podsumowaniu, które konfrontowane będzie z zabójcą. Oczywiście dobro pokona zło, czyli na końcu odkryjemy kto zabił i dlaczego, ale i tak pozostanie kilka niewiadomych nawiązujących do poprzedniej i przyszłych publikacji z serii o Alfredzie Bendelinie.
Podsumowując Trup z Nottingham to bardzo dobry kryminał, w klasycznym angielskim stylu ze smaczkami, które zaserwowała nam niezwykle tajemnicza autorka. Znajdziemy w nim gamę barwnych postaci, interesującą zbrodnię oraz dedukcję w "starym" stylu. Polecę ją lubującym się w kryminałach i kochającym klasyczny angielski styl tego gatunku.








Trup z Nottingham [Sasza Hady]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Tytuł: Trup z Nottingham
Autor: Sasza Hady
Wydany: Gdańsk, 2013
Ilość Stron: 421
Seria: z detektywem Alfredem Bendelinem
Wydawnictwo: Oficynka



                       
                           
Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz swój ślad lub/i zaczniesz obserwować MK Czytuje i MK Gotuje w Google lub na FB. Ponadto zapraszam Wszystkich do wzięcia udziału w Wyzwaniach na MK Czytuje: Czytamy Polecane Książki oraz Czytamy Norę Roberts oraz Wyzwanie Biblioteczne. Konkursy na blogu znajdziesz tutajJeśli jesteś na mojej stronie pierwszy raz został namiary na swojego bloga. 

45 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

O! Zwyciężczyni plebiscytu na Kostnicy. :) Coraz większą mam na nią ochotę. :D

Marta Kor - MK pisze...

będzie do Wygrania w konkursie albo dla wyzwaniowców;)

Skrzat pisze...

Co ja się będę rozpisywać :) http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/11/trup-z-nottingham-sasza-hady.html Obiema książkami Hady byłam zachwycona! Świetnie mi się je czytało, zabawne i srogie postacie, angielski humor, klimat, aura dedukcji i przezabawnych rozmów...chcę jeszcze!

Skrzat pisze...

Na to procent wezmę udział w konkursie, bo własnego egzemplarza niestety nie mam :D

ksiazkowka pisze...

To się pewnie do konkursu przytulę. ;)

monweg pisze...

Dosłownie kilka dni temu czytałam recenzję tej książki i nie ukrywam - mam na nią ochotę :)

Marta Kor - MK pisze...

zapraszam zapraszam;)

prosperiusz pisze...

Przydatna recenzja, gdyż ostatnio nabieram apetytu na kryminał oraz fantastykę :)

Kiti pisze...

Skoro przyrównujesz tą książkę do schematu z Christie to znaczy, że musi być dobra:) Sama fabuła także mnie zainteresowała, więc z chęcią przeczytam. Tym bardziej, że kryminały bardzo lubię:)

Honorata pisze...

Jeszcze nic tej autorki nie czytałam, ale to dlatego, że nie mam przekonania do książek takich młodych autorów. Może niesłusznie, ale jeszcze nie potrafię się przełamać.

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Kryminał dla mnie :) Bo ja kocham klasykę!

Basia Pelc - Czytelnia pisze...

Przekonuje mnie ten angielski, klasyczny styl. Myślę, że mogłaby mi się spodobać.

Clary pisze...

Jakoś nie mam ochoty na razie na kryminały, może kiedyś ;)
spetana-przez-ksiazki.blogspot.com

Ann RK pisze...

Fajnie, fajnie, jestem za. :)
Mam tę książkę w planach na ten miesiąc. Mam nadzieję, że się uda. Na razie kończę "Bezcennego" Miłoszewskiego i mam obawy, czy po tej lekturze spodobają mi się inne kryminały. :D

KulturkaMaialis pisze...

Znowu kryminał... Ostatnio trudno mi na Twoim blogu znaleźć książkę dla siebie. Mam chyba tylko jedno wyjście... pokochać kryminały :)

Cyrysia pisze...

Klasyczny, angielski styl niekoniecznie lubię, ale za to mam słabość do kryminałów, dlatego dam szanse tej książce jak trafi w moje ręce, chociaż usilnie nie będę jej szukać.

Lukaszlucky pisze...

Chyba i tak nie zdążę ze wszystkim co zaplanowałem xD
Raczej nie będę sobie jej dopisywał do listy - no chyba, że zamiast Christie, skoro i to i to kryminały w klasycznym stylu :)

Madzia pisze...

Może kiedyś przeczytam :)
Pozdrawiam :>

martucha180 pisze...

Ta dedukcja w starym stylu najbardziej mi się podoba.

Dominika S. pisze...

To zdecydowanie powieść dla mnie, ponieważ uwielbiam kryminały Christie. Takie historie mają sówj niezaprzeczalny urok, beż nowych technologii i gadżetów, tylko intuicja i inteligencja detektywa kontra zbrodniarz :D

Katarzyna Meres pisze...

Haha :D Mam to samo ;)

Klaudia Miniszewska pisze...

Brzmi bardzo ciekawie. Dobre kryminały zawsze połykam chętnie, więc ta książka również znajdzie się w kręgach moich zainteresowań.

monalisap pisze...

Nie mogę ominąć, aktualnie mam chęć na angielskie kryminały, a że smaczki są jak piszesz to tym lepiej:)

Melania K. pisze...

Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale poszukam jej książek bo zapowiada się ciekawie.

kasia23112511 pisze...

Gdzieś już dziś czytałam recenzję tej książki ;) Ostatnio trochę zaniedbałam kryminały mimo, że bardzo je lubię. Mam jednak w zanadrzu trochę innych tytułów z tego gatunku więc "Trup..." chyba musi poczekać :)

Marta Kor - MK pisze...

zaglądałam i widzę;)

Marta Kor - MK pisze...

super;)

Marta Kor - MK pisze...

to nic tylko czytać;)

Marta Kor - MK pisze...

a będzie do wygrania;))

Marta Kor - MK pisze...

to super;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Bylebym wygrała ;)

Marta Kor - MK pisze...

spoko;)

Marta Kor - MK pisze...

super;)

Marta Kor - MK pisze...

są są;)

Marta Kor - MK pisze...

dokładnie;))

Marta Kor - MK pisze...

i mnie także;)

Marta Kor - MK pisze...

polecam;)

Marta Kor - MK pisze...

oki;)

Marta Kor - MK pisze...

i ja mam z tym problem;))

Marta Kor - MK pisze...

rozumiem;)

Marta Kor - MK pisze...

dziewczyny obiecuję lekką poprawę;))

Marta Kor - MK pisze...

zaintrygowałaś mnie tą książką;)

Marta Kor - MK pisze...

może może;)

Marta Kor - MK pisze...

ok;)

Marta Kor - MK pisze...

wiesz ja w sumie nawet nie do końca interesuje się wiekiem autora...lubisz P.Guzowską, a i ona dopiero od niedawna wydaje więc czemu nie?