Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

środa, 19 marca 2014

Harlan Coben - Sześć lat później

Jake Fisher jest inteligentny, uparty, ale i niepoprawnie zakochany. Ta pogoń za niespełnioną miłością wpędza go w kłopoty. Sześć lat temu patrzył jak ukochana opuszcza go dla innego, żądając by wykreślił ich ze swojego życia - nie dzwonił, nie pisał. Dziś Jake nadal cierpi, nadal kocha Natalie i dlatego zauważa swoją szansę, gdy widzi nekrolog męża ukochanej-Todd'a. Wiem brzmi to dość melodramatycznie, ale spokojnie od tego momentu akcja się zagęszcza, a my zaczynamy dostrzegać główny wątek tej opowieści. Na pogrzebie okazuje się, że Todd ma inną żonę i to od 10 lat, znajomi Jake'a nie pamiętają jego ukochanej, a ludzie, których poznał dzięki niej nie znają i nie pamiętają ani Natalie, ani Jake'a. Pan Fisher rozpoczyna śledztwo na własną rękę, drążąc, pytając i narażając się jednocześnie na potworne niebezpieczeństwo. Zauważa za wiele powiązań, za wiele sytuacji i zdarzeń łączących się z osobami będącymi graczami w tej rozgrywce - co jest zdecydowanie podejrzane. Szuka odpowiedzi na pytania: Kim była Natalie? Czy naprawdę istniała? Co się z nią stało? Zwariował, a może to część jakiejś grubszej intrygi?


"Wiem, że to bez sensu, ale rozpacz potrafi igrać z człowiekiem i jeśli dasz jej choć odrobinę swobody znajdzie Ci rozmaite alternatywne odpowiedzi" s.11

Sześć lat później to dobry kryminał i świetna sensacja w jednym. Literatura zdecydowanie rozrywkowa. Pełna zwrotów akcji, intryg i zagadek, które prowadzą Nas ku wystrzałowemu finałowi. Książkę czytało mi się ekspresowo ze względu na fabułę, język i zdarzenia w jej zawarte. Kreacje postaci są dość ciekawe. Natalie - tajemnicza, a Jake - inteligentny, nieprzejednany, ale i momentami na początku denerwujący - choćby ze względu na ckliwość i rozpacz związane z utraconą miłością oraz nieprzemyślane działania, by ją odzyskać. Poza tym Sześć lat później to świetna książka, przy której porwie nas akcja i wciągnie historia. Wątek z zaginioną osobą i nieznajomością jej prawdziwego oblicza jest dość popularny w filmach i literaturze, choć tu odnajdziemy przyczyny tego stanu różne od tego co dotychczas czytałam, co jest plusem. Samo zakończenie nie zaskakuje, ale droga jaką musimy przebyć do finału bawi i cieszy.

Podsumowując Sześć lat później to sensacja ze zdecydowanym wątkiem kryminalnym - pełna akcji, pogoni za ukochaną i zagadek oraz intryg, które dostarczą Nam rozrywki. Polecę ją lubującym się w tych gatunkach. 

Sześć lat później, Six Years - Harlan Coben,
Warszawa, 26 luty 2014, s.463
Sześć lat później [Harlan Coben]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Recenzja bierze udział w Wyzwaniach: 
      
                             
Jeśli jesteś na mojej stronie/blogu pierwszy raz lub po raz pierwszy komentujesz został namiary na swojego bloga/stronę, abym mogła Cię odnaleźć. Dziękuję bardzo za każdy komentarz! Są one dla mnie cenne i  na każde staram się odpowiadać i brać pod uwagę Wasze zdanie.

70 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

Coben to mistrz literatury rozrywkowej okraszonej sensacją i thrillerem. :)

Katarzyna Meres pisze...

Kiedyś próbowałam czytać jakąś jego książkę, ale mi nie wyszło. Może spróbuję wkrótce jeszcze raz :)

ksiazkowa-fantazja pisze...

Lubuję się w tym gatunku, ale ostatnimi czasy coś mało czytam, a o Cobenie to nie wspomnę, czytałam jego jakąś książkę wieki temu, nawet nie prowadziłam zapisów z przeczytanych lektur, dlatego też nie mogę przypomnieć sobie tytuły, ale wrócę na pewno do tego autora.

awiola pisze...

Coben to dla mnie sprawdzona marka. Na pewno przeczytam.

madziusia pisze...

Znam starsze pozycje Cobena jak "Nie mów nikomu", "Bez pożegnania", "Tylko jedno spojrzenie" itd. Nie miałam jeszcze okazji sięgnąć po te wydawane ostatnio:)

mamajagi pisze...

Lubie Cobena,to jeden z moich ulubionych autorow! A z przeczytanych ksiazek "bez pozegnania" moja ulubiona! Na liscie mam kilka ksiazek Cobena,ktore chce przeczytac! Ale teraz jestem na etapie Jo Nesbo i czytam 4 pozycje;)

mojedamskiemysli pisze...

Lubię Cobena, ale miałam zawsze wrażenie jakiejś powtarzalności fabuły. Jednak po dłużej przerwie może się skuszę znów na niego, bo się go dobrze czyta

Basia Pelc - Czytelnia pisze...

Oj nęcicie mnie siostry nęcicie tym Coben'em. Nic, tylko czytać.

Joanna - Niedopisanie pisze...

To mazgajenie postaci Cobena mnie denerwuje :) Ale i tak zawsze sięgam po kolejną książkę, mam dość serii z Myronem, więc "Sześć lat później" znajduje się dość wysoko na liście.

Beata G. pisze...

Ja się lubuję i w tym gatunku i w tym autorze :) przeczytam na pewno :)

Piotr Wysocki pisze...

Czyli taki znak rozpoznawczy Cobena - sensacyjne czytadełko z masą akcją ;) W sumie dlatego się przed nim wzbraniam. W ramach eksperymentu kiedyś go sprawdzę :)

DominikaAnna pisze...

Powiem szczerze, że Coben mnie do siebie nie przekonuje. Może kiedyś dam mu jeszcze szansę

nieidentyczna . pisze...

Wstyd się przyznać, ale nie czytałam nic tego autora... Muszę to kiedyś zmienić, choć na pewno nieprędko to nastąpi. Za dużo wybrałam sobie innych książek do czytania :D

Klaudia Miniszewska pisze...

Lubię Cobena. Czyta się go dość łatwo, jest idelany do autobusu czy pociągu.Zapewne zakupię tę książkę - po wypłacie ; p

Cyrysia pisze...

Cobena bardzo chętnie poznam tym bardziej, że od dawna mam chrapkę na jego twórczość ;)

ami. (recenzje ami.) pisze...

mam tylko jedną jego książkę na półce, ale strasznie korci mnie ten Pierwszy śnieg. Chyba powinnam poświęcić mu więcej czasu ;)

Madzia pisze...

Coben <3

magda pisze...

To zdecydowanie mój gatunek, chociaż mam obawy co do tego autora. Czytałam jedną jego powieść- Bez pożegnania i nie powaliła mnie na kolana, chociaż skrycie na to liczyłam. Zobaczymy jak będzie w tym przypadku :)

Wiki pisze...

Twórczość Cobena dopiero przede mną. Mam nawet 2 książki po angielsku - "The woods" oraz "Promise me". Może się wreszcie za nie zabiorę ;)

kwiatusia pisze...

Przeczytałam 3 książki autora, lubię sięgać po jego powieści od czasu do czasu. :)

Dominika S. pisze...

Uwielbiam książki i filmy, w których główny bohater musi odnaleźć kogoś bliskiego i okazuje się, że osoby o takim imieniu nie ma albo, że nikt ze znajomych jej nie pamięta. Zazwyczaj są to dość sztampowe historie, ale i tak lubię ten dreszczyk niepewności na początku. Cobena lubię poczytać od czasu do czasu, więc tym bardziej sięgnę po "Sześć lat później" :)

Kiti pisze...

Nie czytałam nic Cobena, ale wciąż mam w odległych planach zapoznanie się z jego twórczością.

Andra D pisze...

Jest coś ciekawego w tym tytule, ale jeszcze zastanowię się nad tą lekturą

Natalia Nowak-Lewandowska pisze...

Kurcze, jestem chyba jedyna, która nie może się wczytać w tego autora :( próbowałam od jego pierwszej książki, Bez skrupułów zdaje się, i nie idzie...

Gośka B pisze...

Cobenowi nigdy nie mówię nie:) Na pewno przeczytam, bo to dobra rozrywka jest.

martucha180 pisze...

Kiedyś zaczytywałam się w powieściach Cobena. Bardzo lubię jego styl, więc i ta książka znajdzie się na mej liście książek do przeczytania :)

kasia23112511 pisze...

Cobena bardzo lubię i jego ksiażki traktuję jako dobrą rozrywkę. Może nie są to pozycje głęboko zapadające w pamięć, ale zawsze dobrze spędzam przy nich czas. Po "Sześć lat później" na pewno sięgnę :)

Madzia pisze...

Uwielbiam książki Cobena i na pewno przeczytam : )

Kornelia Pikulik-Czyż pisze...

Zastanawiam się niedawno nad zakupem tego tytułu, ale w końcu się nie zdecydowałam. Następnym razem chyba się skuszę:)

monalisap pisze...

Dawno nic nie czytałam Cobena- Twoja recenzja jego kryminału brzmi zachęcająco, więc jestem na tak.

Agnes Recenzentka pisze...

Chętnie sięgnę :)

Dominik pisze...

Nie jestem i nigdy nie byłem molem książkowym. Szczerze przyznam, że nie czytam bardzo często. Tę pozycję jednak wciągnąłem w jeden dzień i mogę zdecydowanie polecić.

Marta Kor - MK pisze...

nic tylko czytać;P

Marta Kor - MK pisze...

trzeba lubić;)

Marta Kor - MK pisze...

na pewno warto;)

Marta Kor - MK pisze...

dla mnie także;)

Marta Kor - MK pisze...

ja też je znam i wszystkie lubię;)

Marta Kor - MK pisze...

Nesbo jest świetny!

Marta Kor - MK pisze...

super! proszę o dodanie adresu bloga jeśli go posiadasz;)

Marta Kor - MK pisze...

to tym bardziej powinno przekonać kilka osób i polecam sięgnąć po inne książki

Marta Kor - MK pisze...

super!

Marta Kor - MK pisze...

świetnie!

Marta Kor - MK pisze...

fajnie!

Marta Kor - MK pisze...

;)

Marta Kor - MK pisze...

tak rozrywka gwarantowana!

Marta Kor - MK pisze...

<3

Marta Kor - MK pisze...

fakt;)

Marta Kor - MK pisze...

trudno tak bywa, nie każdemu musi odpowiadać styl...

Marta Kor - MK pisze...

oki:)

Marta Kor - MK pisze...

to fajnie;)

Marta Kor - MK pisze...

I ja lubię ten motyw, choć jest go dość sporo;) fajnym filmem była bodajże Zapłata w którym także występuje motyw utraconych wspomnień, przebłysków...

Marta Kor - MK pisze...

bywa i tak;)

Marta Kor - MK pisze...

I ja lubię;)

Marta Kor - MK pisze...

o to fajnie i ja lubię od czasu do czasu w oryginale poczytać;)

Marta Kor - MK pisze...

wszystko zależy od naszych gustów;)

Marta Kor - MK pisze...

<3

Marta Kor - MK pisze...

zdecydowanie!

Marta Kor - MK pisze...

super Cyrysiu!

Marta Kor - MK pisze...

tak masz racje świetna rozrywka zapewniająca chwilę odpoczynku

Marta Kor - MK pisze...

i ja mam ten problem;P

Marta Kor - MK pisze...

może może;)

Marta Kor - MK pisze...

tak on raczej tego typu książki pisze i są fajną rozrywką;)

Marta Kor - MK pisze...

świetnie;) pozdrawiam

Marta Kor - MK pisze...

tak on ma po prostu podobny styl i sposób budowania postaci...

Marta Kor - MK pisze...

tak ta kreacja bohatera nie jest niby rewelacyjna przez to mazgajenie, ale i tak ciągnie do jego książek;P

Dominika S. pisze...

Nie kojarzę w tym monecie tego filmu, ale zobaczę później co mi wujek google powie na jego temat :)

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

Bardzo lubię Cobena, ale ta jego powieść jeszcze przede mną :)

Marta Jac pisze...

Uwielbiam Cobena. Można powiedzieć, że to z nim zaczęłam moją przygodę z kryminałami :)

Sylwia Węgielewska pisze...

Z tego, co widzę, to coś w sam raz dla mnie :)

krispangor15 pisze...

Właśnie przeczytałem w 1 dzień. Zdecydowanie polecam 100% czystych emocji a końcówka mnie wzruszyła