Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

niedziela, 30 marca 2014

Karolina Janowska - Blask Trawy Pampasowej


Życie różnie Nas doświadcza. Nasze wybory, nasze decyzje wyznaczają Nam kolejne jego etapy. Złe wybory, pochopne decyzje, nieprzemyślane czyny tworzą konsekwencje - to czy biernie się im poddamy czy będziemy walczyć, starać się je zmienić, bądź naprawić to kolejny wybór, który może okazać się klęską lub wygraną. Natalia główna bohaterka tej historii popełniła w życiu sporo błędów, których żałuje każdego dnia. Pod przymusem, naporem rodziny i pseudo przyjaciół zakończyła związek z miłością swego życia Adamem. Zrozumiawszy swój błąd nie mogła go już cofnąć. Zawód, cierpienie i ból po straconej miłości pchają ją w ramiona Marka, który jako pierwszy rozpala w niej iskrę, o której myślała, iż nigdy nie powróci. Kurczowo chwyta się tego uczucia wychodząc szybko za mąż i poświęcając się bez reszty pracy, mężowi i domu. Po kilku latach zauważa, iż jest nieszczęśliwa, a małżeństwo w jej przypadku nie jest partnerstwem. Różnice, brak zrozumienia dla pasji, stylu życia, które zostały zauważone już po ślubie - przytłaczają ją, męczą i zniechęcają. Jednak pewnego dnia życie Natalii chwieje się w posadach i nabiera nagłego tępa, gdy Marek wyjeżdża z siostrą za granicę w sprawach zarobkowych, a ona zostaje w domu sama z nastoletnią siostrzenica, która najwyraźniej przechodzi okres buntu i za wszelką cenę chce być dorosła. Jak rozwinie się ta relacja? Na dodatek na progu jej domu staje Adam. Czemu? Czyżby chciał ją odzyskać, a może pragnie tylko zakończyć pewien etap w życiu? Poznać odpowiedzi będzie chciał każdy z bohaterów tej historii. Rozprawić się z przeszłością, uporać z teraźniejszością i zacząć myśleć o przyszłości. Wszystko opiera się na wyborach...Decyzje i ich konsekwencje...
Blask Trawy Pampasowej to książka obyczajowa z elementami dramatu i romansu, która zawładnęła moimi myślami na cały dzień, i którą pochłonęłam w tym czasie. Świetnie napisana, wciągająca. Historia inna niż się spodziewałam. To nie jest typowy romans, w którym wszystko kończy się pełnią szczęścia, ale opowieść, w której znajdziemy ból, ludzkie wady, wzorce zachowań tak dobrze nam znane, iż mamy wrażenie, że to ktoś znajomy - kolega z sąsiedztwa, rodzic, wujek,  teściowa, bratowa czy szwagier.  Bohaterowie ukazują Nam wszystkie odcienie wyborów i ich konsekwencji oraz podejmują decyzje, które nie koniecznie muszą Nam się spodobać, tak jak i oni, ale w tej historii nie musimy ich lubić, ale powinniśmy pochwalać ich przemiany, ich dojrzewanie do decyzji oraz metamorfozy. Jedyną rzeczą, która według mnie była zbędna w tej powieści to powtarzalność pewnych przemyśleń bohaterów, która za każdym razem jest wzbogacana o nowe wątki i łączy się w całość, ale nie jest zabiegiem koniecznym. Uważny czytelnik połączyłby je samodzielnie. Zawiera w sobie pokłady cynizmu, ale i sporo pozytywnych emocji i radości z pasji oraz prostot życia. 


"Natalia zauważ, że większość filmów i książek kończy się ślubem- powiedziała. A wiesz czemu? Bo gdyby zaczynały się od ołtarza, to żadna z nas by za mąż nie wyszła."s.11

Podsumowując Blask Trawy Pampasowej to historia pełna dobrze Nam znanych wzorców zachowań oraz decyzji, wyborów i czynów, które mogą rzutować na całe życie. To także opowieść pełna dramatów, niepowodzeń i pozytywnych akcentów. Miłość, przyjaźń i oddanie oraz straty, niedojrzałość i rozczarowania także są obecne w tej powieści. Poleciłabym ją osobom lubujących się w historiach, o prawdziwym życiu zawierających w sobie pełną gamę emocji i przeżyć.
Blask Trawy Pampasowej, Karolina Janowska, Gdynia 2013, Novae Res,  s.428
Blask trawy pampasowej [Karolina Janowska]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Za możliwość poznania bohaterów tej opowieści dziękuję autorce;)

Recenzja bierze udział w Wyzwaniach: 
       

Jeśli jesteś na mojej stronie/blogu pierwszy raz lub po raz pierwszy komentujesz zostaw namiary na swojego bloga/stronę, abym mogła Cię odnaleźć. Dziękuję bardzo za każdy komentarz! Są one dla mnie cenne i na każde staram się odpowiadać.

41 komentarzy:

ksiazkowka pisze...

Książka sama w sobie mnie nie kusi, ale przyznaję, że tytuł ma intrygujący... :)

Słowa Czytane pisze...

Nie sądziłam, że to tak dobra i wartościowa pozycja. Swoim świetnym tekstem przekonałaś mnie do "Blasku trawy pompasowej". Koniecznie się za nią rozejrzę, bo nie może mi umknąć taka pozycja. Fabuła brzmi banalnie, ale jest w niej coś, co przyciąga. :)

Anna P. pisze...

Mam wątpliwości, ale lubię emocje w książkach i te lektury, które wnoszą coś do życia, np. poprzez ukazywanie wzorców zachowań, może kiedyś przeczytam :-)

Kiti pisze...

Bardzo lubię takie książki, o których cały czas się myśli, są życiowe, a zarazem nieprzewidywalne tak, jak życie.

Natalia Z pisze...

Rozejrzę się za nią :))

Cyrysia pisze...

Widziałam tę książkę w ofercie wydawnictwa, ale nie zainteresowała mnie i na razie nic się w tej kwestii nie zmieniło.

Agnieszka T pisze...

Ciekawie spędziłam czas w jej towarzystwie

Melania K. pisze...

Może kiedyś, jak na razie odpuszczę sobie jej lekturę, nie czuję nią zainteresowania.

Katarzyna Meres pisze...

Może być ciekawa, choć coś mnie jednak do niej nie przekonuje :) Ubolewam też nad okładką, która mogłaby być taka bardziej wyrazista i charakterystyczna, jak dla mnie to w ogóle nie zapada w pamięć...

mojedamskiemysli pisze...

Ta historia mi się podoba :)

Wiki pisze...

Okładka niezbyt zachęcająca. Ale może ta historia by mi się spodobała :)

Dominika S. pisze...

Gdzieś już widziałam tę książkę, ale przyznam, że niewiele o niej słyszałam. Raczej nie czytam podobnych historii na co dzień, ale skoro powieść jest przepełniona emocjami to możliwe, że się skuszę :)

http://ekruda.blogspot.com/ pisze...

Rewelacyjny cytat :):):)

Ann RK pisze...

Brzmi dość ciekawie. Życiowe książki są zawsze w cenie. ;)

monalisap pisze...

Zachęciłaś mnie: życiowe problemy, wybory i trudne decyzje, rozprawienie z przeszłością- to coś, o czym lubię czytać.

nieidentyczna . pisze...

Po takiej recenzji, nie sposób zapomnieć o książce.
Takie historie trafiają do mnie... Jeśli tylko bohaterowie są dobrze skontrowani, dialogi ciekawe i wiarygodne, a akcja wartka. Myślę, że właśnie tak jest w tym przypadku.

martucha180 pisze...

Ostatnio czytam o emocjach, więc ta książka jak najbardziej wpisuje się w ten klimat.

Basia Pelc - Czytelnia pisze...

Dzisiaj o niej napiszę. Mi ona spodobała się chyba troszeńkę mniej.

Amras pisze...

Ciekawa recenzja. Nie zawsze spotykamy taką książkę, jeśli dialogi będą dobrze napisane, a fabuła skonstruowana w najdrobniejszych szczegółach to książką może zapisać się w pamięci nie jednego czytelnika na bardzo długo ;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Coś mi nie idzie składanie słów w zgrabną całość zdań ... Pisze ten komentarz już n-ty raz. Bardzo dobrze napisane, podoba mi się Twoja recenzja. Nie wiem, jak odnalazłabym się w tej powieści, ale Twoja opinia zachęca do sięgnięcia po nią :)

Marta Kor - MK pisze...

wiem, ze to nie do końca Twoje klimaty;)

Marta Kor - MK pisze...

tak fabuła banalna, ale książka skomplikowana;)

Marta Kor - MK pisze...

może dlatego, że fabuła wydaje się banalna? ale sama książka nie jest...

Marta Kor - MK pisze...

super! nic tylko czytać!

Marta Kor - MK pisze...

świetnie!

Marta Kor - MK pisze...

a szkoda bo by Cie zainteresowała, tak przynajmniej myślę....

Marta Kor - MK pisze...

i ja także;)

Marta Kor - MK pisze...

oki;)

Marta Kor - MK pisze...

no tak z tymi okładkami jest różnie!

Marta Kor - MK pisze...

mnie też!

Marta Kor - MK pisze...

tak zgadzam się!

Marta Kor - MK pisze...

I ja nie czytuję na co dzień - to w ramach odmiany i byłam miło zaskoczona!

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję!

Marta Kor - MK pisze...

oj tak Aniu;)

Marta Kor - MK pisze...

I ja także od czasu do czasu;)

Marta Kor - MK pisze...

sporo się dzieje w tej książce to fakt! polecam jeszcze raz!

Marta Kor - MK pisze...

pewnie Marcia!!;DD

Marta Kor - MK pisze...

no nie wiem podobne wnioski mamy chyba obydwie

Marta Kor - MK pisze...

tak ja ją zapamiętam ze względu na wzorce zachowań!

Marta Kor - MK pisze...

tak to książka, którą warto poznać!

Słowa Czytane pisze...

Więcej mi nie potrzeba - idę jej szukać. :)