Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 10 kwietnia 2014

Cecelia Ahern - Sto Imion


Najprostsze gesty, pozornie zwyczajni ludzie tworzą niezwykle ciekawe historie. To oni są ich kluczem, ich centrum. Katherine Logan zapomniała o tym. Dziennikarka z powołania, która pragnęła nieść prawdę - osiągnęła sukces - gubiąc przy tym serce, zrozumienie dla innych. Panna Logan gnała za sensacją, nie zważając na konsekwencje, które w pewnym momencie dopadły ją. Publikując materiał zniszczyła życie innemu człowiekowi. Wywołała skandal, popełniając błąd. Jednak nadal nie zauważała w tym wszystkim swojej winy. Widziała swoją porażkę, nie cierpienie innych. Swoje szkody, nie te, które wyrządziła. Jej życie zawodowe i prywatne praktycznie przestało istnieć. Zagubiona i zrozpaczona otrzymuje ostatni prezent od zmarłej przyjaciółki. Katherine'a dostaje szansę - na odnalezienie siebie, swojej wartości jako człowieka i dziennikarki. To artykuł, który ma połączyć ludzi z listy stu osób. Kitty rozpoczyna poszukiwania każdej z nich. Wyrusza w niewiadomą podróż, by poznać ludzi, ich historie i odkryć klucz do zagadki, którą zgotowała jej przyjaciółka. Czym kierowała się tworząc tę listę? Jakie osoby pozna panna Logan i czym ją zaskoczą? Jak na nią wpłyną? O tym musicie przekonać się sami, do czego gorąco zachęcam.

Sto imion to magnetyczna i niezwykle wciągająca opowieść obyczajowa - pełna zwyczajnych prawd, ciepła i radości z drobnych gestów. Powieść Cecelii Ahern napisana jest przyjemnym językiem. Książkę czyta się szybko i posiada ona jakąś lekkość mimo tematyki, którą porusza. Główna bohaterka jest dość charakterystycznym wzorcem często spotykanym u Ahern. To osoba zagubiona, którą dzięki losowi i pomocy bliskich, zmienia się. Jej przygody, historie, które odkrywa i ludzie, których poznaje układają się w spójną całość, która zachwyca. Osobiście wierzę, iż każdy może się zmienić - wystarczy tylko, by zauważył błędy i zmienił swoje postępowanie. Największym i najważniejszym przekazem tej książki jest dla mnie stwierdzenie, iż należy zważać na to co czynimy i mówimy, gdyż nigdy nie oddziałuje to tylko na Nas, ale i dotyka innych ludzi. Bezmyślnością, pychą, pośpiechem możemy kogoś zranić lub co gorsza jak w tym wypadku zniszczyć reputacje i życie. Drugim przesłaniem jest coś co może poprawić humor każdemu - zwyczajność jest niezwykła, prawdziwa i w każdym z przypadków unikalna. Tak naprawdę widzimy podobnych do siebie ludzi, ale nie znamy ich, nie wiemy jakie mają troski i radości, zainteresowania i miłości. Każdego dnia powinniśmy pamiętać o tych zasadach.
Podsumowując Sto Imion to powieść obyczajowa z wątkiem romantycznym i motywem poszukiwania prawdziwego ja. Odkryjemy w niej radość, cieszenie się z drobnostek i pozytywne wibracje. Polecę ją lubującym się w tego typu powieściach. Osoby, którym spodobały się inne powieści Cecelii jak np. P.S.Kocham Cię będą usatysfakcjonowane. 
               

Sto Imion, One Hundred Names, Cecelia Ahern
Akurat, Warszawa 2014, s. 447
Sto imion [Cecelia Ahern]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Recenzja bierze udział w Wyzwaniach: 
       

Jeśli jesteś na mojej stronie/blogu pierwszy raz lub po raz pierwszy komentujesz zostaw namiary na swojego bloga/stronę, abym mogła Cię odnaleźć. Dziękuję bardzo za każdy komentarz! Są one dla mnie cenne i na każde staram się odpowiadać.

33 komentarze:

Dwojra pisze...

Nie czytuję takich książek, ale przyznam, że właśnie od tej pozycji chciałam to zmienić. Czytałam już kilka recenzje "Stu imion" i wszystkie były równie pozytywne, co Twoja. Chyba rzeczywiście w tej książce tkwi jakiś magnetyzm, który przyciąga czytelników...

monweg pisze...

Spotkałam się już z recenzją tej książki. Mam ją w planach.

Zee L pisze...

Nieczęsto czytam powieści obyczajowe, ale ta brzmi naprawdę interesująco :)

KulturkaMaialis pisze...

Mam ją w planach, jako że bardzo lubię książki tej autorki.

mojedamskiemysli pisze...

Już gdzieś czytałam recenzje tej książki i tylko teraz potwierdzasz że warto po nią sięgnąć

Wiedźma pisze...

Mi również bardzo się podobała i będę chciała kiedyś przeczytać inne książki autorstwa pani Ahern :)

Ola pisze...

Gdybym miała przeczytać, to szczerze wyznaję - bardziej zaintrygowała mnie postać zmarłej przyjaciółki. Czy wyjaśniona została zagadka tej tajemniczej listy i co skłoniło przyjaciółkę, by tę listę sporządzić... Mocno mi się wydaje, że pisarka pisze wg schematu. Może to tylko porównanie wrażenia z lektury "P.S. Kocham cię" z Twoją recenzją... A jakie Ty masz odczucia po obu lekturach?

Wiki pisze...

Mam tę książkę na półce, muszę się wreszcie za nią zabrać ;)

Kulturalny Kącik pisze...

Czytałam trzy inne książki tej autorki i bardzo spodobał mi styl i lekkość, z jaką pisze. Dlatego "Sto imion" znajduje się na mojej liście książek do przeczytania, bo ma ciekawą fabułę. Trochę podobną do "P.S. Kocham Cię", ale wciąż intrygującą. :)

prosperiusz pisze...

Czytałem "Prezent" tej Autorki, fenomenalny, tym bardziej widzę że i za te pozycję warto się zabrać :))

Beti G. pisze...

:) wydaje się ciekawe i warte przeczytania, ale najpierw "Pamiętnik z przeszłości" :)

Gosia J. pisze...

Ładnie napisane o książce, więc byłoby przykro gdyby książka nie była ładna ;)

Antykwariat z ciekawą książką pisze...

To jest książka z tych, które po prostu trzeba przeczytać.:)

Anna P. pisze...

Czytałam recenzję Cyrysi o tej książce i od razu dodałam ją do swojej listy czytelniczej, Ty mnie upewniłaś w tym, że powinnam ją jak najszybciej przeczytać :D

nieidentyczna . pisze...

Mam ją już w planach i na swojej liście :)
Świetnie napisana recenzja.

Cyrysia pisze...

Cieszę się, że moja recenzja zachęciła cię do zwrócenia uwagę na tę książkę. Jestem pewna, iż nie będziesz żałować tego wyboru.

Cyrysia pisze...

Świetnie opisałaś swoje wrażenie z lektury tej książki. Nic dodać, nic ująć.

Melania K. pisze...

Czytałam kilka książek Ahern i podobały mi się, te na pewno tez będę chciała przeczytać.

Ola C pisze...

Uwielbiam tą książkę :)

Anastazja pisze...

Och ostatnio widziałam ją w księgarni i kusiła okładką, ale cene też ma niczego sobie...No cóż, jak przeczytam moją długą kolejkę to i po nią sięgnę :)

maribel pisze...

Nie czytałam i chyba podziękuję. Jakoś niezbyt mnie ta tematyka przekonuje :)

Kiti pisze...

Nie skojarzyłam jakoś wcześniej, że to autorka również PS: Kocham Cię.

martucha180 pisze...

Słyszałam o tej książce i mam na nią chrapkę.

Katarzyna Meres pisze...

Słyszałam o niej i mam na nią wielką ochotę - kiedy tylko znajdę czas... Mam nadzieję, że niebawem :)

Ann RK pisze...

Kolejne gorące nazwisko, które nic mi nie mówi. :D

Basia Pelc - Czytelnia pisze...

Tak, trzeba uważać, żeby nikogo nie zranić swoimi słowami. I zgodzę się z tą zwyczajnością. Piękna recenzja, rozmarzyłam się. Książka ciekawa, a okładka jest bajeczna.

Natalia Lena pisze...

Będę usatysfakcjonowana? - to dobrze, bardzo dobrze :) Lubię takie ciepłe powieści, nasączone pozytywnymi emocjami, trochę o miłości, trochę o poszukiwaniu siebie.

monalisap pisze...

Jestem ciekawa tej książki :)

ksiazkowka pisze...

Obyczajówki dobieram bardzo wybiórczo, więc nie będę pisac, że po te na pewno sięgnę. :)

Ryszawa pisze...

jestem ciekawa, co prawda nie jest to mój ulubiony gatunek, ale sięgam po różne książki :)

Skrawki Myśli pisze...

upewniłaś mnie, że to lektura dla mnie :) muszę kupić :)

Marta Kor - MK pisze...

tak książka jest świetna!

Anna P. pisze...

To teraz już nie mam wyjścia, książka koniecznie musi znaleźć się na mojej półce :D