Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

piątek, 4 kwietnia 2014

Viktoria Armstrong - Ametysta 7 wymiar

Magowie, właściciele darów, metamorfomagowie, animagowie, driady, hobgoblini i niemagiczni - mieszkańcy Kotaliny. Istoty dnia i nocy z różnych wymiarów jednoczą swoje siły w obliczu zagrożenia. Kraina smoków opustoszała, dni są coraz krótsze, noce dłuższe, równowaga została zachwiana. Członkowie Wielkiej Rady pod przywództwem króla Vika muszą temu zaradzić. Odszukać sprawców problemu, odnaleźć smoki i zapanować nad chaosem - zarówno gospodarczym jak i magicznym. W tej walce będą musieli być gotowi na poświęcenia i niechciane sojusze. Ametysta 7 wymiar to świat pełen demonów i istot o rożnych zabarwieniach dobra i zła, intryg, magii i przygód. Wampiry, magowie, zielarki, inkuby, zmiennokształtni, elfowie, niemagiczni..Istoty pełne dobra i zła, doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Istoty ciemności i światła, które albo zaczną współpracować, albo znikną z powierzchni ziemi... Jednak zło, chęć władzy i zaszczytów może kryć się na każdym kroku...
Ametysta 7 wymiar to fantastyka pełna magii, namiętności, trudnych wyborów i przygód. Książka wciągająca, fajnie napisana i pełna zaskakujących pomysłów. Bohaterowie to osoby niejednoznaczne o przeszłości pełnej niedomówień i tajemnic. Historia Kotaliny, ras ją zamieszkujących i rodzin oraz przodków i potomków naszych bohaterów bogata jest w niespodziewane zwroty akcji i smaczki, które zachęcają by poznać kolejne części tej historii. Opowieść poznajemy 2 torowo - oczyma pozytywnych i negatywnych uczestników tej historii, co jest fajnym zabiegiem, gdyż poznajemy motywy, decyzje i działania obu stron. Standardowo chciałabym więcej magii, więcej mitologii i w przypadku tej historii więcej stron. Jeśli chodzi o zakończenie tego tomu to zaskoczyło mnie - spodziewałam się innego i zastanawiam się jak potoczą się dalsze losy bohaterów.

"Nasze niebo przez wiele lat było pięknym, dwusłonecznym sanktuarium radości, tęczowe fale na niebie pozwalały nam żyć ze sobą w symbiozie. Nasze dni skracają się w zastraszającym tempie. Po raz pierwszy w naszej historii - zagrzmiał król - dwa fotele pozostały puste. Kilka tygodni temu zmarł ostatni Prestot. Historię swego rodu i gatunku może nam już opowiedzieć tylko z obrazu. Będzie tam istniał, by następne pokolenia nie zapomniały o naszym dziedzictwie."s.11

Podsumowując Ametysta 7 wymiar to świetna historia fantasy, w której odnajdziemy zawiłe intrygi, dzieje ras i rodów zamieszkujących Kotalinę i inne wymiary oraz magię w najczystszej postaci ukazującą Nam się pod różnymi postaciami. Polecę ją osobom lubującym się w tego typu powieściach i każdemu kto kocha magię i przygodę w innych światach i wymiarach. 
   
Ametysta 7 wymiarViktoria Armstrong, Tom I serii, Marzec 2014, s.215, Wydawnictwo Sowa 
Za książkę dziękuje autorce
Ametysta - 7 wymiar. Tom 1 [Viktoria Armstrong]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
                               
Recenzja bierze udział w Wyzwaniach: 
       
Jeśli jesteś na mojej stronie/blogu pierwszy raz lub po raz pierwszy komentujesz zostaw namiary na swojego bloga/stronę, abym mogła Cię odnaleźć. Dziękuję bardzo za każdy komentarz! Są one dla mnie cenne i na każde staram się odpowiadać.

51 komentarzy:

prosperiusz pisze...

Dobra fantastyka zawsze w cenie :)

ksiazkowka pisze...

Książka wybitnie w Twoim guście. :) W moim już niekoniecznie. :)

monweg pisze...

Mam na tę książkę wielką ochotę. Twoja recenzja dodatkowo mnie skłania do przeczytania.

Beti G. pisze...

Tyle magicznych istot w jednej książce !? :) nieźle :) zachęcające :D

Viktoria Armstrong pisze...

Bardzo dziękuję za recenzję :)
Wszystkich zainteresowanych książką oraz tematyką fantasy zapraszam na fanpage: https://www.facebook.com/viktoria.armstrong

Aga CM pisze...

Ciekawa pozycja - chyba się skuszę ;)

Honorata pisze...

Powiem tak, napisać dobre fantasy to naprawdę sztuka. Ciekawa jestem czy tej autorce się to udało.

Ola C pisze...

Jestem jej bardzo ciekawa, bo to już kolejna pozytywna recenzja, którą czytam!

Kiti pisze...

Lubię takie fantastyczne książki!

Basia Pelc - Czytelnia pisze...

Ile wielu niebywałych bohaterów, ale ciekawy świat!
Super!

awiola pisze...

Podobają mi się niespodziewane zwroty akcji :)

Cyrysia pisze...

Okładka jest super i fabuła też brzmi nieźle, więc może się skuszę, ale nie obiecuje.

Wiedźma pisze...

Hmmm... niby powinna mi się podobać, ale z jakiegoś powodu niezbyt mnie do niej ciągnie. Może będę tego żałować, ale powiem tej powieści "pas" :)

Anna P. pisze...

Mimo, że lubię książki z motywem mitologii, co piszę pod większością postów, które dodajesz z tej tematyki, to tą sobie odpuszczę, bo już za duży stosik;-)

Natalia Z pisze...

Muszę ją przeczytać <3 Bardzo ciekawie o niej napisałaś. Czuję, że jest to pozycja jak najbardziej dla mnie!

http://natalax3recenzje.blogspot.com

nieidentyczna . pisze...

Oj, tym razem coś zupełnie nie dla mnie.

Katarzyna Meres pisze...

Bardzo spodobał mi się tytuł :D A sama historia też całkiem ciekawa :)

Aki pisze...

Zapowiada się ciekawie. Zapraszam na mojego bloga akidatchi.bl.ee

Justyna pisze...

Myślę, że mogłaby mi się spodobać )

http://www.zapiski-okularnicy. pisze...

Wydaje się ciekawa, chociaż ja ostatnio oddaliłam się trochę od takich klimatów, ale wrócę na pewno, bo książki tego typu pobudzają wyobraźnię;) Pozdrawiam

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Nareszcie chyba opanowałam nieznośne myśli i klawiaturę i udało mi się napisac post o "Ametyście". Uchylę rąbka tajemnicy i napiszę, że i mnie się spodobała :)

martucha180 pisze...

Oj na razie demonom mówię NIE, mam je w sanatorium :/

Ann RK pisze...

Demony, wampiry, magowie... Hmm... W moich książkach one póki co nie mieszkają. :P

naczytane.blog.pl pisze...

Dobrą książką nigdy nie pogardzę :)

Anna P. pisze...

Nominowałam Cię do LBA, jeśli znajdziesz chwilkę, to zapraszam :D

KulturkaMaialis pisze...

Nie dla mnie, ale wiem, komu polecę :)

Księgarka pisze...

Po dobre fantasy sięgam bardzo rzadko, ale tym razem chyba zrobię wyjątek.

Wiki pisze...

Magowie, właściciele darów, metamorfomagowie, animagowie, driady, hobgoblini i niemagiczni - to zdecydowanie nie moja bajka ;)

Marta Kor - MK pisze...

zgadzam się!

Marta Kor - MK pisze...

no raczej tak!

Marta Kor - MK pisze...

to super!

Marta Kor - MK pisze...

zdecydowanie polecam!

Marta Kor - MK pisze...

polecam !

Marta Kor - MK pisze...

Nic tylko przekonać się!

Marta Kor - MK pisze...

to teraz należy tylko ciekawość pogłębić!

Marta Kor - MK pisze...

spodobałaby Ci się Basiu!

Marta Kor - MK pisze...

Taj jak i ja!

Marta Kor - MK pisze...

a jest ich kilka!

Marta Kor - MK pisze...

oki Cyrysiu;)

Marta Kor - MK pisze...

pewnie! czasem coś nam nie gra!

Marta Kor - MK pisze...

dziękuję za nominację! I ja także mam te stosiki;P

Marta Kor - MK pisze...

to naprawdę fajnie! czytaj i pisz o tym;)

Marta Kor - MK pisze...

no to trudno;)

Marta Kor - MK pisze...

tak tytuł jest ciekawy!

Marta Kor - MK pisze...

I ja zapraszam ponownie;)

Marta Kor - MK pisze...

będzie na Ciebie czekać!

Marta Kor - MK pisze...

tak to nasze klimaty!

Marta Kor - MK pisze...

nie dziwię się;P

Marta Kor - MK pisze...

tak trzeba lubić;P

Marta Kor - MK pisze...

kryminał to Twoja bajka, ale może warto sięgnąć po coś innego?

Aga CM pisze...

Może przeczytam - choć za magami nie przepadam - ale wspomnę o niej mojemu mężowi ;)