Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

poniedziałek, 5 maja 2014

Kiedyś Cię Odnajdę - Małgorzata Rogala

 Czytając powieści, w których zbrodnia jest głównym elementem - poznajemy różne oblicza zarówno zbrodniarzy jak i ofiar. Często zastanawiamy się co skłoniło danego człowieka do takich, a nie innych czynów. Grzechy ojców? Spaczone wartości? Sytuacja rodzinna? Jedni idą w ślady dręczycieli, inni widzą zło i sprzeciwiają się mu. W Kiedyś Cię Odnajdę gwałciciel i morderca zaczął podziwiać oprawcę z czasów swojej młodości. Jego czyny, życie, wybory zostały spaczone, zanieczyszczone złem i nieodpowiednimi wzorcami. 
Bohaterką tej historii jest Weronika, która otoczyła się niewidzialnym pancerzem dystansu i oschłości. Nadal przeżywa koszmar sprzed lat - jej matka została brutalnie zgwałcona i zamordowana we własnym mieszkaniu. Ten niewidoczny mur pokonuje Olga, stając się jej najlepszą przyjaciółką. 10 lat później przeszłość i koszmar dopadają ją ponownie, gdy Olga zostaje zgwałcona i zamordowana. Weronika postanawia zrobić wszystko, by tym razem sprawca został ujęty i poniósł konsekwencje swoich czynów. Brak postępów policji sprawia, iż  postanawia wziąć sprawy we własne ręce. Rozpoczyna pracę w szkole na stanowisku Olgi, chcąc znaleźć się wśród jej byłych pracowników - poznać każdy aspekt jej życia.  Jej rozpacz i nierozważność działają zdecydowanie na jej niekorzyść szczególnie, że oprawcą może być każdy - były chłopak, współpracownik... Kto się nim okaże musicie przekonać się sami...

Kiedyś Cię Odnajdę to książka, która mnie zaskoczyła! Fajnie napisany kryminał, z bardzo delikatnym wątkiem romantycznym i sporą ilością wątków obyczajowych. Bardzo rozrywkowy, napisany przyjemnym językiem, który czyta się błyskawicznie. Odrobinę rażące jest dla mnie zachowanie głównej bohaterki, która rzuca się w wir wydarzeń nie myśląc o swoim bezpieczeństwie, ale z drugiej strony ta książka to rodzaj powieści w stylu detektyw-amator, które dość często cechują się brakiem instynktu samozachowawczego głównego bohatera... Postacie to zwykli ludzie, którzy posiadają swoje małe grzeszki i tajemnice - z ich powodów kłamią i opóźniają rozwój śledztwa i to w jakiś sposób oni napędzają akcję, która jak w tego typu książkach nie pędzi, a truchta. Fajnym zabiegiem jest spojrzenie na wydarzenia oczami zabójcy i poznanie jego historii od początku do końca. W powieści znajdziemy, także drobny wgląd w jego osobowość, motywy, skutki wydarzeń. Autorka ma zdecydowanie potencjał i czekam na więcej! Okładka książki jest ładna, zawieszka ma coś symbolizować, ale i tak nie  pasuje mi do tej konkretnej książki. 
Podsumowując Kiedyś Cię Odnajdę to dobrze napisany kryminał, który dostarczy rozrywki i pozwoli miło spędzić wieczór. Powolna akcja, detektyw-amator i oprawca, którego psychika jest zdecydowanie spaczona. Polecę ją lubującym się w tego typu powieściach.

Kiedyś cię odnajdę [Małgorzata Rogala]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Kiedyś Cię Odnajdę, Małgorzata Rogala, 2014, Replika,  s.280
Recenzja bierze udział w Wyzwaniach: 
       

Jeśli jesteś na mojej stronie/blogu pierwszy raz lub po raz pierwszy komentujesz zostaw namiary na swojego bloga/stronę, abym mogła Cię odnaleźć. Dziękuję bardzo za każdy komentarz! Są one dla mnie cenne i na każde staram się odpowiadać.

30 komentarzy:

KulturkaMaialis pisze...

Czeka na swoją kolej, ale pewnie nie wezmę się za nią zbyt szybko, bo i inne książki czekają na moją uwagę :)

nieidentyczna . pisze...

No, książka robi karierę w blogosferze, ale jeśli jest naprawdę tak dobra, jak opisują ją wszyscy, to na pewno kiedyś, przy sprzyjającej okazji, po nią sięgnę.

Ola pisze...

Ponieważ w lato zawsze pociągają mnie kryminały oraz książki tego typu, rozglądnę się chętnie za tą pozycją:)

Gośka B pisze...

Zainteresowała mnie już przy zapowiedziach, więc grzecznie czeka na półce:)

madziusia pisze...

Zapowiada się dość ciekawie. Szkoda, że ostatnio bardzo rzadko sięgam po kryminały :)

Cyrysia pisze...

Mnie się bardzo podobało i czekam na kolejne dzieła autorki, bo widzę w niej drzemiący potencjał.

Kasia Roszczenko pisze...

Świetna recenzja - cieszę się, że książkę już posiadam, bo widać, że warto!

Luka Rhei pisze...

Ciekawe te książki wyszukujesz... :)

Gosia J pisze...

No, to może być coś fajnego :) Faktycznie, jak człowiek czyta książki o psychopatach, to zastanawia się co nimi kierowało. Ja często też myślę o tym gdzie autorzy zasięgali języka, by stworzyć dobry portret spaczonego umysłu.

http://ekruda.blogspot.com/ pisze...

Wyglada na książkę, która może przestraszyć, nawet jeśli zawiera jakiś wątek romantyczny;) Normalnie byłaby to zaleta, ale ostatnio potrzebuję zupełnie innych lektur, więc będę musiała poczekać. A spojrzenie z punktu widzenia zabójcy to rzeczywiscie moze byc ciekawy zabieg, pamiętam że w książkach Jan Costina Wagnera bardzo mi się podobał.

http://ekruda.blogspot.com/ pisze...

To właściwie była jedna książka, w pozostałych chyba tego nie stosował. A może nie pamiętam:)

Pauli pisze...

tararara ja na razie mam w planie kolejne przygody Panny Teagarden :) ale wierzaj mi kryminałów w tym roku na mojej półeczce przybywa - dzięki m.in Tobie. Myślę, że Kiedyś Cię odnajdę znajdzie się na mojej wish liście

ksiazkowka pisze...

Do mnie kryminały z wątkiem romantycznym nie przemawiają raczej, ale może kiedyś się to zmieni... :)

mojedamskiemysli pisze...

Kiedyś ją odnajdę i przeczytam :) A tak poważnie to jak będe kupowac książki następnym razem to mam ją na uwadze :)

Agnieszka T pisze...

Mimo, że kryminały to nie moja bajka ten jakoś dziwnie mnie kusi

Anna P. pisze...

Lubię kryminały, a do tego mnie zachęciłaś, w dodatku polska autorka, koniecznie muszę się z nią zapoznać :D

martucha180 pisze...

Ta zawieszka z okładki rzeczywiście nęci. Nazwisko autorki gdzieś słyszałam. A po tę pozycję chętnie sięgnę!

monalisap pisze...

Jestem zainteresowana- lubię czytać o osobistych śledztwach.

Kiti pisze...

Czytałam już kilka opinii na jej temat i możliwe, że kiedyś ją przeczytam. Lubię dobre kryminały.

Anastazja pisze...

Mam chęć na tę książkę. Narobiłaś mi smaka.. No i rodzima autorka. Wszystko na plus!

Melania K. pisze...

Zapisałam tytuł, muszę tę książkę przeczytać - dodatkowy plus że to polska autorka.

Ann RK pisze...

Możesz na jakiś czas przerzucić się całkowicie na fantastykę? Za dużo mi podsuwasz kryminałów!

DżoanaKa pisze...

Potwierdzam opinię Ann RK. Dużo ciekawych kryminałów i thrillerów ostatnio na blogach widuję. Choć sama odsuwam je na nieco później. Już się tyle uzbierało, że zapomnę, co chciałam czytać w pierwszej kolejności ;)
Widziałam dzisiaj inną opinię o tej książce, ale to dopiero Twoja nakłoniła mnie do niej na całego ;)

Katarzyna Meres pisze...

Ale super książka! I to tak jak lubię, oprócz samego kryminału są wątki romansowe i obyczajowe. Na pewno przeczytam!

Marta pisze...

Chętnie przeczytam coś w tym stylu i chyba nawet widziałam "Kiedyś cię odnajdę" w nowościach na stronie mojej biblioteki :)

Marta Kor - MK pisze...

to fajnie, że nowości pojawiają się w bibliotece;D

Marta Kor - MK pisze...

super! I do konkursu będzie dodana!

Marta Kor - MK pisze...

już się przerzucam;DDD

Ann RK pisze...

Jakoś Ci nie ufam. :P

Małgorzata Zaczytana pisze...

Bardzo mnie zainteresowałaś - lubię kryminały z wątkiem miłosnym. A do tego polska autorka i moja imienniczka :D