Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

sobota, 31 maja 2014

Porzuceni - Tomasz Graczykowski

Dziesiątki lat temu Ziemię opuściła większość jej mieszkańców, by na Planecie Nowy Ład rozpocząć nowe życie wolne od skażonego powietrza i zbrodniczych jednostek ludzkich. Na umierającej i zabójczej Ziemi pozostali tylko najwięksi zwyrodnialcy, kryminaliści, mordercy, zabójcy i złodzieje. Funkcjonują oni w 7 miastach - 3 zrujnowanych i czterech chronionych gigantycznymi kopułami, w których mieszkańcy przeżywają wirtualne życie dzięki narkotycznym snom wywołanym nexem-9. Ludzie ze zrujnowanych miast codziennie muszą toczyć mniejsze i większe walki o życie, żywność czy ubrania. Ponadto eliminowani są także przez maszyny wysyłane z miast-kopuł. W Dzielnicy Mroku poznajemy Steelera - płatnego zabójcę, który skuszony olbrzymią zapłatą postanawia zaryzykować i wykonać zlecenie polegające na zabiciu jednego ze śniących obywateli. W trakcie przygotowań do zlecenia przekonuje się, iż będzie ono jeszcze bardziej skomplikowane niż myślał. Steeler musi stawić czoło technologii, korporacyjnym maszynom i innym nieprzyjaznym jednostkom, lecz to dopiero początek tej przygody i walki, którą musi stoczyć, by nie zniszczyć siebie, podążać swoją drogą. Los przyniesie mu jeszcze sporo nieoczekiwanych przeżyć i wiele niespodzianek. Czas zmierzyć się z przeznaczeniem i samym sobą.

Porzuceni Tomasza Graczykowskiego to SF z masą zwrotów akcji i ciekawie przedstawionym postapokaliptycznym światem, w którym podstawowym prawem jest przeżycie. W tej powieści nawet sama Ziemie zwalcza zamieszkującą ją rasę. Futurystyczny, odcięty  świat, który ukazuje mroczne strony rozwoju technologicznego. To także osąd i pesymistyczna wizja świata przedstawionego.  Książka jest bardzo wyrazista, barwna i dynamiczna. Bohaterowie twardzi, bezwzględni i różnorodni - walczą o swoje człowieczeństwo, o prawo do życia.
Porzuceni pełni są cyberpunku, różnorodnych technologii, wynalazków. To rodzaj alternatywnej rzeczywistości pełnej tajemnic, niebezpieczeństw i bitew o życie i lepsze standardy.
Przy Porzuconych czas płynął mi szybko, napisani są przyjemnym językiem, a zakończenie zachwyca. Jest całkiem inne się spodziewałam - bardziej tragiczne.
Zdjęcia zamieszczone w tym poście są elementem powieści, okładka jest stworzona w starym stylu, czcionka jest dość nieczytelna i może nie przyciągać oka, ale to już kwestia gustu.
Książka Pana Tomasza spodoba się wszystkim fanom postapokaliptycznych światów, w których króluje bezprawie, chaos i wieczna walka. Nie zawiodą się także fani dystorpii oraz cyberpunku.


Porzuceni, 
Tomasz Graczykowski, 
Wydawnictwo Goneta, 2013, e-book, 
167 stron w formacie epub
*obrazki pobrane ze strony autora.

20 komentarzy:

Weronika Walter Tomala pisze...

Tym razem to nie moje klimaty. Pozdrawiam;)

nieidentyczna . pisze...

I nie moje...

Sabrina pisze...

To jakiś bloger podobno redagował?

mojedamskiemysli pisze...

Gdyby była ekranizacja filmu to mój mąż by na 100 % obejrzał bo to jego klimaty

awiola pisze...

Nie słyszałam dotąd o tej książce. Jej fabuła wydaje się być bardzo ciekawa, lubię takie wizje przyszłości.

Gosia Makane pisze...

Czytałam i bardzo mi się podobała :) Moją opinię opublikowałam już jakiś czas temu na moim blogu :)

monweg pisze...

A w formie papierowej nie ma? Mam co prawda czytnik, ale preferuję mimo wszystko książki.

Beata P. pisze...

Szkoda, że to ebook...nie posiadam czytnika, a czytanie z ekranu komputera jest dla mnie bardzo męczące. Sama tematyka książki bardzo mnie zaciekawiła - nie mam dużych doświadczeń z fantastyką, ale lubię postapokaliptyczne opowieści.

Marta Kor - MK pisze...

no niestety nie ma w innej formie z tego co wiem;(

Marta Kor - MK pisze...

wiesz co nie wiem, ale się rozeznam;)

Marta Kor - MK pisze...

tak i ja nie lubię na ekranie komputera czytać, ale że mam czytnik to czyta się o niebo lepiej...

Marta Kor - MK pisze...

jest bardzo dobra!

Marta Kor - MK pisze...

zerknę w wolnej chwili;) pozdrawiam!

Marta Kor - MK pisze...

tak dla mnie to także byłby fajny film;)

Marta Kor - MK pisze...

trudno!

Marta Kor - MK pisze...

czasem warto spróbować, ale nie zmuszam;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Kusisz tym cyperpunkiem :)

Marta Kor - MK pisze...

;DD

Marta Kor - MK pisze...

Redakcją książki zajął się Dawid „Fenrir”
Wiktorski, prowadzący blog Zaginiony Almanach.

Małgorzata Zaczytana pisze...

Tym razem również podziękuję. Po pierwsze - e-book, a ja jestem zatwardziałą tradycjonalistką; a po drugie - SF. Swoją drogą podziwiam Cię, że tak dużo czytasz fantastyki. Musi Ci odpowiadać :)