Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

wtorek, 20 maja 2014

Zło - Heather Graham


Zemsta w iście hollywoodzkim stylu...
Eddie Archer znany hollywoodzki spec od efektów specjalnych wie jak łatwo można zmylić publikę, stworzyć odpowiednią atmosferę, nadać zbrodni autentyczność, oszukać widzów. Dlatego, gdy w jego studiu dochodzi do zbrodni prosi o pomoc swoją zaufaną pracownicę Madison, która posiada intrygujące umiejętności kontaktu ze zmarłymi oraz Seana Camerona - dawnego współpracownika, przyjaciela i obecnie szefa elitarnego zespołu z FBI. Ta dwójka ma ze sobą więcej wspólnego niż myśli.
O zbrodnię zostaje oskarżony Alistair Archer junior, jednak przerażony i zrozpaczony syn Eddiego twierdzi, iż nie zamordował Jenny. Została zabita przez złowieszczego kapłana - postać z filmu ,nad którego remakiem pracuje studio.
Co w tej historii jest prawdą, a co ułudą? Kim jest postać kapłana - czy istnieje? A może to tylko część genialnego planu głównego podejrzanego, który pragnie ukryć swoje grzechy?
Ekipa Łowców z FBI wraz z Madison skorzysta z każdej pomocy. Nawet zmarłego już Humphrey'a Bogarta, który pomieszkuje u Maddy.

Zło to kryminał z wątkami paranormalnymi, w klimacie hollywoodzkiego blichtru i tajemnic, które kryją się za każdym rogiem. Sławni i bogaci ukrywają swoje grzeszki, pochodzenie, momenty z życia, ale prawda zawsze znajdzie swoją drogę, choćby ukryło się ją w najciemniejszej i najgłębszej dziurze.
Zło to lektura lekka, przyjemna, wciągająca i z fajną intrygą. Wątki paranormalne nie przytłaczają, raczej są formą rozrywki, choć to motyw dość popularny i spotykany. Sean i Maddy to ciekawa para, ale ich "czas i uwagę " kradnie im Boogie (Bogart), który jest fajnie skonstruowany i barwny. Postacie mają jedno zadanie nieść rozrywkę i intrygować. Zabójca, a właściwie jego monologi są fajnie przedstawione, złowieszczo i teatralnie, co bardzo mi się podobało. Zakończenie to istny Hollywood - z fajerwerkami, dość przewidywalne, czego o samym mordercy powiedzieć nie można. Autorka odrobinę kluczy, zmyla Nas, ale na końcu przekonujemy się, iż najprostsze rozwiązania są najbardziej trafne. Okładka świetna, ale zarówno ona jak i tytuł nie do końca odwzorowują dla mnie tę powieść, ale to już kwestia gustu.
Podsumowując Zło to lekki, intrygujący i rozrywkowy kryminał z wątkami paranormalnymi, który polecę właśnie osobom szukającym takich lektur.

 
Zło, The Unholy, Heather Graham,
marzec 2014, Warszawa, Wydawnictwo Burda, s.303

37 komentarzy:

Kinga pisze...

Nie mam doświadczenia z taką literaturą, więc "Zło" chętnie przeczytam.

Gosia J pisze...

Ja uwielbiam takie pomieszanie z poplątaniem, gdzie wątek kryminalny przepala się z fantastyką, sci-fi, czy własnie elementami paranormalnymi. Jestem skutkiem "Z archiwum X" i wciąż pociągają mnie te kierunki :)

Agnieszka Dorsz pisze...

Styl pisarki znam. Czasami mnie zachwyca, czasami mnie nudzi. Jednak czytam, próbuje, oceniam.

ksiazkowka pisze...

Nieee, nie czuję ciągot do tej książki. Jak kryminał to najlepiej rewelacyjny a nie "taki sobie". :)

Anastazja pisze...

Zgadzam się w 100% :)

Natalia Z pisze...

Hmm...zastanowię się co do tej pozycji :]

Marta Kor - MK pisze...

oki;)

Marta Kor - MK pisze...

ja mam podobnie! ta jest fajna;)

Marta Kor - MK pisze...

czyli coś dla Ciebie!

Marta Kor - MK pisze...

;))

Marta Kor - MK pisze...

co kto lubi;)

Marta Kor - MK pisze...

;D

Zee L pisze...

Wpadam na chwilkę, żeby powiadomić Cię, Marto o wytypowaniu do zabawy http://drpplj.blogspot.com/2014/05/wymarzone-czytadeko-sniacy-za-dnia.html
pozdrawiam :)

Cyrysia pisze...

O?! Tym razem zdecydowanie mnie zainteresowałaś i z przyjemnością poznam ,,Zło''.

monalisap pisze...

Wątki paranormalne: nie przepadam za nimi, więc raczej odmówię lektury.

mojedamskiemysli pisze...

Kryminał paranormalny to dla mnie coś nowego, ale to może mi się spodobać :)

monweg pisze...

Ciekawe...naprawdę bardzo ciekawe. Z chęcią przeczytam :)

Kiti pisze...

Lubię te kryminały z wątkiem paranormalnym.

Alenda pisze...

Wow, muszę przeczytać, ale mnie nakręciłaś

Gośka B pisze...

Kiedyś się zaczytywałam książkami autorki, później zaczęły mnie jakoś nudzić. Mam wrażenie, że ta książka była kiedyś wydana pod innym tytułem, ale może się mylę:) Na razie mnie do niej nie ciągnie.

Meg Sheti pisze...

Już kilka książek tej autorki rzuciło mi się w oczy - niestety z ani jedną jeszcze nie miałam okazji się zapoznać.

nieidentyczna . pisze...

Kryminał z wątkami paranormalnym to raczej połączenie nie dla mnie, choć mogę się mylić. W każdym razie lektura nie na tę chwilę.

Marta Kor - MK pisze...

pozdrawiam! i zerkam!

Marta Kor - MK pisze...

jestem ciekawa Twojej opinii...

Marta Kor - MK pisze...

ten nie jest tak przytłaczający;)

Marta Kor - MK pisze...

może może;))

Marta Kor - MK pisze...

ja także;)

Marta Kor - MK pisze...

nic nie stoi na przeszkodzie!

Marta Kor - MK pisze...

;))

Marta Kor - MK pisze...

koniecznie i daj znać!

Marta Kor - MK pisze...

nie wiem czy była wydana, ale i ja mam tak samo z tą autorką raz lepiej raz gorzej

Marta Kor - MK pisze...

może czas najwyższy??

Marta Kor - MK pisze...

ciężko mi orzec, w każdym razie nie jest ten wątek przytłaczający

Weronika Walter Tomala pisze...

Uwielbiam kryminały, a myślę, że wątek paranormalny będzie idealnym dodatkiem. Chyba się skuszę.

Beata P. pisze...

Szkoda, że nie jest to bardziej mroczna książka...ale takie lekkie kryminały też czasem dobrze przeczytać;) W każdym razie to miła odmiana po posępnych skandynawskich powieściach;)

Ann RK pisze...

Ciekawię mnie te wątki paranormalne.


:)

Gosia pisze...

O, to mogłoby mnie zaciekawić:)?