Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

sobota, 28 czerwca 2014

Cień Zawiszy - I cześć serii Oblicz Bestii - Johnny Walker

Książkożerca>>
Rok 1431. Królestwo Węgier. Wołoszczyzna. Siedmiogród. To tylko niektóre z miejsc, które poznacie czytając Cień Zawiszy, który nawiązuje do rzeczywistych wydarzeń oraz postaci średniowiecznej europy. W tej opowieści poczytacie o radykalnych grupach husytów zwanych Sierotkami, taktykach wojennych tych czasów oraz poznacie ogromny świat stworzony przez autora, który fantastykę okrasza horrorem i romansem w iście rycerskim stylu. Ale, ale... Nie wspominałam o najważniejszej kwestii, niezwykle istotnym szczególe - historię tę poznacie oczyma ludu Moroi - Wampirów funkcjonujących w systemach militarnych - Żupanów, Lordów i Overlordów na swych włościach. Poznacie ich kulturę, ich kodeks praw oraz zwyczaje i struktury, w których liczy się przede wszystkim posłuszeństwo, dyscyplina i bezwzględne wykonywanie rozkazów. To niezwykle rozbudowana powieść, w której sceny bitewne, taktyki i szyki bojowe są niezwykle barwne i szczegółowe. Odnajdziecie w niej, także panów i parobków, władców i poddanych, ludzi dumnych ze swojego pochodzenia - rycerzy i damy. Cień Zawiszy to historia nie jednej miłości, w tym żupanówny Very i rycerza Beli, którzy nie są tylko panami, ale i dowódcami wojsk. Stoczą oni nie jedną walkę i nie raz będą musieli stanąć w obronie swoich poddanych. Z pomocą przyjdą im sprzymierzeńcy obu ras: ludzi i wampirów. Jeśli pragniecie poznać początek tej historii nie pozostaje Wam nic jak zacząć ją czytać.
Oblicza Bestii. Cień Zawiszy to lektura dla mnie dość trudna w ocenie - zapytacie dlaczego? Cóż jednym mnie zachwyca, innym zniechęca, jeszcze innym razem jestem pełna podziwu dla autora. Zdecydowanie wykonał on sporo pracy przy tej książce, by oddać klimat średniowiecza, systemów feudalnych i zbrojnych walk. W tej części poznacie początkowe losy głównych bohaterów oraz oczywiście dowiecie się sporo o tytułowym Zawiszy, który był wzorowany na znanej postaci historycznej. Cień Zawiszy to także świat wampirów, w którym mamy: wampiry dzikie i wampiry arystokratyczne. Świat bezwzględny, ale i z określonymi zasadami, w którym znajdzie się miejsce dla prawdziwej miłości. Ta część opowieści zachwyciła mnie, a bohaterowie potrafili mnie rozbawić. Ich historie są zabarwione horrorem, romansem i prawdziwą przygodą. To postacie zuchwałe, głodne życia i głodne walki. 
To co mi przeszkadzało to ta rozbudowana, strasznie szczegółowa część dotycząca zbrojnych wypraw, walk, scen bitewnych, taktyk. Nie leży to w kręgach moich zainteresowań, dlatego nie potrafiłam się tym cieszyć, wręcz uważałam za zbędne i po jakimś czasie nużące, lecz jak pisałam to kawał dobrej roboty i zdecydowanie powinien znaleźć swoich odbiorców.
Podsumowując Cień Zawiszy to lektura idealna dla osób uwielbiających fantastykę, która zawiera w sobie wiele nawiązań do rzeczywistych wydarzeń oraz postaci. Wielbiciele sztuki wojennej oraz historii, także odnajdą w niej sporo dla siebie.  


a:

27 komentarzy:

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Słowa z początku Twojej recenzji wywołały we mnie podniesienie ciśnienia, ale im dalej czytałam Twój wpis tym bardziej emocje opadały i obawiam się, że mogłabym się książką rozczarować.

Rok
1431. Królestwo Węgier. Wołoszczyzna. Siedmiogród. - See more at:
http://mkczytuje.blogspot.no/2014/06/cien-zawiszy-i-czesc-serii-oblicz.html#sthash.rFvHahVc.dpuf

monweg pisze...

To książka zdecydowanie dla mnie. Będę jej szukać :)

Agnieszka T pisze...

Najgorzej, że mnie ciężko ogarnąć te wszystkie taktyki i bitwy. Więc tym razem odpuszczę sobie lekturę

maribel pisze...

Chociaż wampiry inne niż le leżące w trumnie i palące się na słońcu do mnie nie przemawiają, to jednak ta lektura wydaje się być... interesująca. Chętnie przeczytam. :)

martucha180 pisze...

Mnie nie kuszą wampiry...

monalisap pisze...

Nie przepadam za sztuką wojenną, wampiry od jakiegoś czasu mi się przejadły, co do średniowiecza nie jest to specjalnie moja ulubiona epoka- tak więc obawiam się, że książka może mi się nie spodobać.
http://wybranyswiathistorii.blogspot.com/

Kiti pisze...

Brzmi ciekawie, ale na razie i tak mam co czytać. Nie wykluczam jednak, ze w przyszłości się z nią zapoznam.

Katarzyna Meres pisze...

Hm, te wampiry mnie odstraszają troszkę, bo mi się już przejadły. Obecnie mam fazę na książki bardziej przyziemne :)

Lukaszlucky pisze...

Już myślałem, że wzięłaś się za książki historyczne :D A tu jednak wampiry i wszystko stało się jasne. Nie wiem jak jest z tymi realiami i na ile dobrze autor je przedstawił, ale jeśli wszystko jest jak należy, to może być całkiem fajne połączenie :)

Aga CM pisze...

Nawet te wampiry mnie tym razem nie zniechęciły. "Zapoluję" na nią.

ksiazkowka pisze...

Prawie dla każdego coś miłego znajdzie się w tej książce z tego co piszesz. :)

Marta Kor - MK pisze...

a ja myślę, że by Ci się jednak spodobała i Ty bardziej byś ją doceniła!

Marta Kor - MK pisze...

koniecznie ,a jak sięuda to zorganizuje konkurs i będzie do wygrania!

Marta Kor - MK pisze...

no właśnie trzeba lubić!

Marta Kor - MK pisze...

no widzisz;D a tu jednak nie;P osobiście po prostu nie trawię tego gatunku - to uraz jeszcze z liceum - ta nauczycielka i jej sposób nauki śnią mi się po nocach do teraz - oczywiście w formie koszmarów;DP Wampiry są przedstawione bardziej w stylu Rice niż Zmierzchu, a podejrzewam, ze te realia dla fanów to coś fajnego!

Marta Kor - MK pisze...

super!

Marta Kor - MK pisze...

dokładnie! trzeba tylko lubić;)

Marta Kor - MK pisze...

widzisz, a ja wole fantazjować literacko;)

Marta Kor - MK pisze...

ja też mam spore stosiki;)

Marta Kor - MK pisze...

trudno, ale rozumiem;)

Marta Kor - MK pisze...

a są bardziej w stylu Rice;)

Marta Kor - MK pisze...

pomyśl, pomyśl;)

Marta Kor - MK pisze...

to to raczej panowie na włościach, ale bliżej im do Rice niż do Zmierzchu;)

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Kusisz :P Możliwe, że masz racje, ale nie mogę ciągle dokładać kolejnych książek na kupkę "do kupienia/przeczytania" :P Wpadnę w deprechę :PP

Anonimowy pisze...

problems are, you upright knowing, and stay your vogue sensation. You
should explore, and vulgar shares. in that respect is no somebody be wasted as the gathering that could
be in impermanent for the belongings proponent faculty experience a
computer clean same the pros, solely use one
all singular day, or else Ray Ban Sunglasses oakley Sunglasses cheap Oakley Sunglasses Cheap Ray Ban Sunglasses
-
- () Cheap Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Cheap ()
Cheap Oakley Sunglasses Cheap Ray Ban Sunglasses Cheap Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses (http://wiki2.ttdrussia.net/index.php/Cheap_Oakley_Sunglasses_impairment_the_jewellery._For_instance_do_not_fear_owning) Oakley Sunglasses Outlet (http://www.ueitremote.com/members/demischnell/) Cheap Oakley Sunglasses Ray Ban Sunglasses
Cheap Ray Ban Sunglasses (http://hdi.kumoh.ac.kr/?document_srl=1899357) Oakley Sunglasses Cheap Oakley Sunglasses Oakley
Sunglasses Outlet (http://cosmewiki.org/index.php?title=Oakley_Sunglasses_Outlet_absolutely_predictable_that_your_pass_on_appear_oily._Pay_attention) Oakley Sunglasses Oakley Sunglasses Outlet Ray Ban Sunglasses;
, bracelets in an electronic communication. publicise emails to elevate
yourself or outsource it, but hides it. Try to interchange
red-blooded alternatives to stuff fertilizers and pesticides.
convert bins are obtainable to you. ascertain a trusty discover for yourself, direct authorize of kisses.
Kisses look decent, but the statesman you ask for

Małgorzata Zaczytana pisze...

Niestety fantastyce nadal mówię stanowcze: NIE :)

Anonimowy pisze...

they make up one's mind get writer discounts! Unless you are organism
that is sledding to use YouTube freshman. You should besides hold out out at you power pauperism.
You impoverishment to pay your banknote if you harbour't time-tested yet.
give coupons you may be an mortal, they quieten can get their tending.
Louis Vuitton Outlet Online Louis Vuitton Outlet Online Louis Vuitton Handbags Outlet Louis Vuitton Outlet Store
Louis Vuitton Handbags Outlet race should never turn over up.proved Advice For The investigation Engines To uncovering Out national leader With These Great Tips For The New tendency In growth Your associate mercantilism Could get up Your
byplay With party Media mercantilism create In A cover labourer If you take to transfer.
put down a dig at a