Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 10 lipca 2014

Jak to Zrobić? Sposoby na radzenie sobie ze spamem w komentarzach....

Dziś krótko i na temat. Pewnie każdy prowadzący stronę zmaga się ze spamem, niechcianymi komentarzami w formie reklam. Jest to niesamowicie uciążliwe i drażniące. Jest kilka sposobów na radzenie sobie z nimi.

 m.in.:
- określenie osób, które mogą komentować(1),
- moderowanie komentarzy(2)
-włączenie weryfikacji obrazkowej(3)


czy zastosowanie w Disqus określenia, które osoby oraz jakie nr IP mają być blokowa i z miejsca uznawane za spam.
Ja jednak chciałam Wam zwrócić uwagę na jeszcze jeden element w blogerze. Wchodzą w menu blogera w zakładkę komentarze - mamy dwa warianty: opublikowane i spam. Jeśli spam znajdzie się w opublikowanych komentarza to:
-zaznaczamy "ptaszkiem"(4) komentarz, który jest spamem i nie usuwamy go, a klikamy w przycisk "spam"(5) jednocześnie przenosząc go zakładki spam, w której dopiero usuwamy spamy. W ten sposób bloger w jakimś stopniu "uczy się" rozpoznawać komentarze spamowe i będzie je automatycznie do spamu dodawać. Im więcej przykładów pozna tym lepiej.



Jeśli znacie inne sposoby to z chęcią je poznam. Ja dzięki tej metodzie wyeliminowałam spamowe komentarze tego typu:



do kilku w tygodniu. Oczywiście w zakładce spam zbiera się ich kilka setek w miesiącu, ale te nie są już publikowane. 



23 komentarze:

Catalinka pisze...

U mnie o ile spam nie przedostaje się na bloga, to pocztę mam wręcz zawaloną powiadomieniami o nowym, anonimowym komentarzu po angielsku, który nie ma w sobie większego sensu :/

ksiazkowka pisze...

Już jest nieco lepiej pod tym kątem. Z początku spam hurtowo wpadał na blog, a teraz antyspam te wiadomości lepiej wychwytuje i ląduje w odpowiednim miejscu.

monweg pisze...

Na spamerów nie ma rady. Przynajmniej nie na dłuższą metę.

Wpadnij do mnie. Akcja czytelnicza :) http://monweg.blog.onet.pl/2014/07/09/podaj-dalej-czyli-ksiazka-w-podrozy-odblask/

Marta Kor - MK pisze...

możesz na poczcie zaznaczyć je i przenieś do spamu i dodatkowo zaznaczyć by tego typu e-maile tam przechodziły, w zależności od rodzaju poczty oczywiście;)

Marta Kor - MK pisze...

jak, ale ograniczyć to można;)

Marta Kor - MK pisze...

tak jest trochę lepiej;)

Wiedźma pisze...

Ja korzystam chyba z najprostszej opcji: zakaz anonimowych komentarzy. Odkąd go ustawiłam nie trafił mi się ani jeden spamowy komentarz :)

Kulturalny Kącik pisze...

Znam te sposoby na radzenie sobie ze spamem. Ale właśnie mi uświadomiłaś, że dawno nie zaglądałam do tej zakładki. Często trafiają tam jednak komentarze, które spamem nie są. :)

Marta Kor - MK pisze...

to wtedy możesz zaznaczyć że to nie spam i znowu program się czegoś "nauczy" przynajmniej tak myślę...(?)

Marta Kor - MK pisze...

też sposób;)

nieidentyczna . pisze...

Te ograniczenia spamu stosuję od początku :)

Amy Yamy pisze...

Ja nigdy nie miałam problemu ze spamem, a ostatnio mam tego zatrzęsienie. Jakieś angielskie komentarze wogólnie nie związane, jakby dodawane automatycznie. Pod jednym postem mam ich około 5-6, na szczęście nie są publikowane tylko właśnie dodawane do spamu :)

Nathalie X. pisze...

Rzadko u mnie się to trafia, ale jednak... Kiedyś nie miałam tego w ogóle, a teraz od czasu do czasu się pojawiają jakieś angielskie komentarze.

Marre S pisze...

Ja właśnie korzystam tylko z tego i jest bardzo dobrze. Cały spam idzie wek, żadnego normalnego komentarza nigdy mi zjadło, a tylko raz spamu nie wykryło. A wszelkiego rodzaju obrazki, moderacje strasznie mnie denerwują jako komentatora.

martucha180 pisze...

Dzięki Martuś za cenną radę!

Natalia Lena pisze...

Ja po masakrycznej ilości spamu po prostu zablokowałam możliwość anonimowego komentowania. Wcześniej cierpliwie czyściłam zakładkę ze spamem na blogu, wyławiając jednocześnie komentarze, które zostały tam błędnie przypisane. Jednak w końcu cierpliwość się skończyła... :)

Evik pisze...

Ja stosuję dwa sposoby. W blogu o zwierzętach kierowanie komentarzy, a w blogu książkowym pisać mogą tylko osoby zalogowane.
Obrazków nie znoszę :-)

Evik pisze...

Moderowanie, a nie kierowanie. Mój głupi tablet dokonał autokorekty i nie zauważyłam tego . Czasowniki też mi dzieli - "zauważył am" zamiast "zauważyłam". Złośliwość rzeczy martwych :-)

Miqaisonfire.wordpress.com pisze...

U mnies sytuacja jest nieco inna, bo mam wordpressa, ale uważam, że Twój wpis na pewno wielu osobom będzie przydatny i pomocny :)

Nathalie X. pisze...

Przy okazji zapraszam do mnie na książkowy konkurs:
http://heaven-for-readers.blogspot.com/2014/07/richard-paul-evans-michael-vey-bunt_10.html
- 5 książek do zgarnięcia dla jednej osoby (do wyboru z wielu!) :)

Katarzyna Meres pisze...

O dobry sposób! Mnie to strasznie denerwuje i mam ochotę zablokować opcję dla anonimowych użytkowników.

Kiti pisze...

Mi aż tak dużo spamu nie wpada, mało popularna jestem:P

Anonimowy pisze...

you're in reality a excellent webmaster. The website loading velocity is incredible.
It kind of feels that you are doing any unique trick. Moreover, The
contents are masterwork. you've performed a fantastic process in this matter!


Feel free to surf to my blog; cna classes