Przenosiny bloga

Witajcie! Z rozrzewnieniem żegnam MK Czytuje - jednak cały ten blog, wszystkie posty i komentarze odnajdziecie na mojej stronie
Zapraszam Was na nią serdecznie!

czwartek, 31 lipca 2014

[recenzja/opinia] Klątwa (The Unspoken) - Heather Graham

Klątwa (The Unspoken) - Heather Graham
Burda Publishing Polska>>

Autorka bestsellerów New York Timesa Heather Graham po sporym sukcesie Zła>> prezentuje kolejną cześć serii z Ekipą łowców, czyli grupą agentów specjalnych pracujących w FBI o przeróżnych nadprzyrodzonych zdolnościach. W Klątwie umierają naukowcy i egiptolodzy, którzy próbują rozwiązać zagadkę zaginionego w 1898 roku statku i skarbu. Po ponad stu latach statek "Jerry McGuen" został odnaleziony na dnie jeziora Michigan. Kat i Will z Ekipy Łowców muszą dowiedzieć się czy śmierć uczonych była zjawiskiem spowodowanym przez nadprzyrodzone siły(czyli klątwę) czy z prozaicznych powodów takich jak. zemsta, chciwość, miłość...
Klątwa to thriller/kryminał z wątkiem romantycznym. Jeśli chodzi o fabułę powieści to podoba mi się ogólnie cały pomysł na serię. Występują w niej elementy nadprzyrodzone, ale są w subtelny i znikomy sposób ukazane np. poprzez prorocze sny lub rozmowy ze zmarłymi. Muszę przyznać, że to ułatwienie dla śledczych - (kto nie chciałby uzyskać zeznania zmarłego?) -, ale i tak wciąga. Poza tym historia jest przyjemna, lekka i czyta się ją szybko. Bohaterowie to wachlarz różnych osobowości, a Kat i Will to fajna para, która odnajduje siebie. Zdecydowanie czuć pomiędzy nimi chemię. Co do zakończenia to nie zawiodłam się, ale chciałam, by historia zakończyła się inaczej. 
Czego mi zabrakło? W Złu>> duchy były zabawniejsze - wprowadzały element humoru i coś innowacyjnego. W tej części odrobinę mi ginęły "w tłumie". Poza tym chciałabym poczytać więcej o skarbie, czyli standardowo tak jak to mam ja - chciałabym więcej wiedzieć o mitologii, historii danego miejsca czy skarbu. Podejrzewam, iż autorka nastawiona jest raczej na szybką akcję z elementami romansu i thrillera, a nie na szerszą fabułę. Powieść jest ładnie wydana, okładka utrzymana jest w klimacie całej serii, choć osobiście nie do końca pasuje mi do historii, ale zdecydowanie przyciąga wzrok. Czcionka jest odpowiednich rozmiarów, a liczba stron nie przeraża - 296.
W ogólnym rozrachunku Klątwa to dobrze napisana powieść dla fanów thrillerów/kryminałów z wartką akcją i wątkiem romantyczno-erotycznym. I choć nie jest tak dobra jak Zło>> to jednak dałabym szansę serii, gdyż myślę, że to po prostu dobrze napisana, lekka w odbiorze powieść na letni wypoczynek lub jesienny wieczór. Polecam zainteresowanym!

Czy ktoś jest chętny i chciałby, abym zrobiła rozdawajkę, w której do wygrania byłyby powieści: Zło i Klątwa? Jeśli znajdzie się wystarczająca ilość osób, to zrobię ją na FB;) 


                                

14 komentarzy:

Meg Sheti pisze...

Ja tam jestem jak najbardziej za rozdawajką, może w końcu uda mi się zdobyć jakąś książkę autorki i się z nią zapoznać :D Bo ciągle jakoś nie mam ku temu okazji :D

Kiti pisze...

Czytałam Instynkt mordercy tej autorki i mi się podobał. Na półce czekają na mnie jeszcze dwie inne jej pozycje.

Avrea pisze...

ciekawe , no pewnie :)

Monia pisze...

miałam ją na oku a teraz pewnie się skuszę na zakup :)

http://www.ksiazkimoni.blogspot.com/

malutkaska7 pisze...

Wakacje do chyba dobra pora, by zapoznać się z całą serią. :D

Edyta - Zapiski spod poduszki pisze...

Jestem ciekawa książek z tej serii, bo tak do nich zachęcasz :)

monweg pisze...

Thriller z wątkiem erotycznym. Musi być interesująco :)

Anastazja pisze...

Nutka erotyki? No, no :D

Elfik Book pisze...

Całkiem mnie przekonuje do siebie ta książka. Może nie należy do tych, które koniecznie muszę przeczytać, ale jestem ciekawa, dlatego jestem jak najbardziej za rozdawajką.
Pozdrawiam ;)

Kulturalny Kącik pisze...

Zrób koniecznie! Bo zaintrygowałaś mnie :)

Gośka B pisze...

Książki raczej nie przeczytam, bo jakoś ostatnimi czasy nie ciągnie mnie do wątków romantycznych w thrillerach. Chociaż czytałam sporo książek tej autorki i były całkiem niezłe.

Gabriel Data pisze...

Wspaniały blog, zadbany w każdym calu. Widać w nim ogrom twej pracy i pasji.
Na moim blogu nowy post z recenzją książki o Coco Chanel. Bardzo zależy mi, żeby ktoś taki z tyloma recenzjami skomentował ten post. Mam nadzieję, że zobaczę twój komentarz, bo chciałbym wiedzieć, czy zrobiłem wszystko dobrze. Co byś powiedziała na wspólną obserwację? Jeśli post okaże się dobrą recenzją, to byłbym wdzięczny za +1 w Google.
Pozdrawiam. ~ http://gabriel-data.blogspot.com/

Dominika S. pisze...

Kiedyś czytałam "Mordercze grono" Graham i była to całkiem niezła historia, więc może czas wrócić do jej powieści, np. właśnie do "Klątwy".

nieidentyczna . pisze...

I dla mnie!